Miks hitossa mun paino vaan nousee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sheepy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En millään pystyisi syömään sipsipussia viikossa, hyi. Pelkkä ajatus kaikista niistä kaloreista kuvottaa. Jos meinaa syödä sen, niin paras jättää sitten siltä päivältä jotakin muuta syömättä. Mutta silti se suolan ja rasvan määrä puistattaa, kun suola nyt ei muutenkaan ole hyväksi. Oon nähnyt ihan liikaa korkeesta verenpaineesta kärsiviä ihmisiä ja tukkeutuneiden verisuonten aiheuttamia vahinkoja.

Ei kyllä pystyis, syön itse sipsejä ehkä 1-2 kertaa vuodessa ja silloinkin max pari kourallista. Ällöttää se rasvamäärä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Jos meinaa tosissaan haluta laihtua, kyllä pitää olla valmis unohtamaan ne kaikki herkut.
Yksi kaupan sämpyläkin jo riittää kattamaan puolet päivän energian tarpeesta, mutta viekö se nälkää? ei vie, vaan kyllä niitä niitä joutuu useamman nälkäänsä syömään ja hupsis, energiansaanti on jo ylitetty yhden päivän osalta syömällä muutama sämpylä.

Ei tartte unohtaa kaikkia herkkuja. Vaan opetella elämään niiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Kannattaa käyttää jotain kalorilaskuria, jos et tiennyt tuota sipsien kalorimäärää, niin moni muukin asia voi tulla yllätyksenä. Piilorasvoja kannattaa myös tarkkailla, esim. kotitehdyssä pizzassa ratkaisee juuston rasvaisuus ja määrä, jauhelihan rasvapitoisuus jne.

Olen kyllä ollut tietoinen noista sipsien kaloreista, mutten ole tainnut ymmärtää sitä todellista määrää minkä syön. Jää kyllä nyt sipsit pois.

Laskin tämän päivän syömiset eikä niistä tullut kuin reilu 1000 kcal. Taitaa olla liian vähän. Ja sitten jos syö vaikka 200g sipsejä niin pomppaa reippaasti yli 2000 kaloriin. yäk!

Yhteistyössä