miks ette käytä kestovaippoja lapsillanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs harmailee:
Jos joku tois mulle sen sopivan ja sataprosenttisesti toimivan vaippacombon, niin käyttäisin. Nimittäin se oikean yhdistelmän löytäminen ja etenkin etsintä kokeilun ja erehdyksen kautta vituttaa jo ajatuksena aika multimaalisesti. En mä halua joutua siivoamaan kymmeniä kertoja läpi ja ohi vuotaneita jätöksiä ja sijoittamaan isoja rahasummia virheostoksiin.

no musta ne kertsit vuotaa päiväkäytössä ihan yhtä paljon ni ei mua stressannu yhtään jos pari ohivuotoa tuli kestojen kanssa.

Yksi käyttää kertiksiä, toinen kestoja ja kolmas molempia sekaisin, jokaisella on vapaus valita eikä toisen valintaa ole syytä moittia. Yksi asia kuitenkin meinaa aina unohtua näissä ikuisissa vaippaväittelyissä: kaikkein ekologisinta on opettaa lapsi mahdollisimman aikaisessa vaiheessa vaipoista pois ja potalle! Tästä syntyy sitä todellista säästöä kaikissa muodoissaan, mutta monikin takkuaa vaippojen kanssa paljon pidempään kuin oikeasti olisi tarpeen. Panostakaa kuivaksi opettamiseen.

Ennen tytön syntymää mulla oli vakaa aikomus osakestoilla. Ostelin kirppareilta jonkin verran kestovaippoja, mutta en raskausaikana niihin ihan hirveästi tutustunut. Tytön synnyttyä tyttö kärsikin koliikista ensimmäiset 2,5kk ja omat voimat oli sen verran rajalliset, etten yksinkertaisesti jaksanut ottaa selvää enää yhdestäkään kestovaipasta. Ja jostain syystä kaikki AIO-vaipatkin jäivät vaatehuoneen perälle, eivätkä ole tähän päivään mennessä sieltä tulleet ulos.

Kai tässä vaiheessa voi jo sanoa, että kertakäyttövaippojen käyttö on silkkaa laiskuutta, mutta näin meillä. Pyykkiä on näinkin ihan riittävästi ja mies ei ole kauhean innostunut kestoilusta.