miks ette käytä kestovaippoja lapsillanne?

  • Viestiketjun aloittaja tiuku
  • Ensimmäinen viesti
tiuku
niin. itse koen kestovaippojen käytön lapsilla vaivattomaksi joten en ymmärrä miksi kaikki eivät niitä käytä. Mielestäni lapsi oppii kuivaksi nopeammin kun käyttää kestovaippoja. ainakin kun vertaan lähipiirini lapsiin. Ekologisuudesta puhumattakaan. En siis halua arvostella tai tuomita kertakäyttövaippoja käyttäviä mutta mietin vaan että miksei ihmiset ainakin kokeilis kestovaippoja? On helppoa nimittäin.
 
Kestotkin rasittaa luontoa
Kyllä kestotkin rasittaa luontoa jos peset ne jollain muulla kuin biologisesti hajoavalla pesuaineella... Ja kanniskelepa jotain paskaista kestovaippaa tuolla kaupungilla kun liikut. Ei sitä hajua kestä kukaan.
 
Mari
Ne on mulle edelleen hepreaa, että mitkä on hyviä ja mitä kannattaa ostaa ja mitä ylipäätään yhteen vaippaan kuuluu. Ois kiva, jos joku näyttäis kädestä pitäen. Oon lukenu kaikki sivustot ja silti tuntuu hankalalta, että mistä alottais. Ei viittis kovin montaa vikaostosta tehdä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Koska olin niin masentunut kuopuksen vauva-ajan etten jaksanut:( Edelleen tunnen siitä huonoa omaatuntoa koska oli tarkoitus kestoilla.
ei tarvii kantaa huonoa omaatuntoa :) teit varmasti kaiken niin hyvin kuin silloin jaksoit :)

 
Me aloitettiin käyttämään, mutta innostus loppu siihen kun kaikki bambua/hamppua sisältävät imut hajoili meen pesukoneessa vaikka pesin kaikki samalla tavalla kuin veljen vaimo eikä niillä hajonnut yhtään. Samasta paikasta ostettiin siis imut, pestiin samalla pesuaineella, säilytettiin samalla tavalla ja pesulämpötila oli sama. Ei kiinnostanut enää pistää rahaa siihen kunnei se puoli toiminut eikä kukaan osannut auttaa.
Frotee oli ainoa imu mikä kesti, ja sitä olisi saanut laittaa niin paljon ettei olisi vaatteet enää mennyt päälle.

Muuten kyllä tykkäsin, vaippojen ulkoasut oli ihania ja tosiaan veljen poika osaa jo pottailla melkein kaikki hädät päivässä vaikka vielä reippaasti alle 2v. Meillä ei lähellekkään samalla tasolla, melkein samanikäiset lapset siis kyseessä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ne on mulle edelleen hepreaa, että mitkä on hyviä ja mitä kannattaa ostaa ja mitä ylipäätään yhteen vaippaan kuuluu. Ois kiva, jos joku näyttäis kädestä pitäen. Oon lukenu kaikki sivustot ja silti tuntuu hankalalta, että mistä alottais. Ei viittis kovin montaa vikaostosta tehdä.
Peesi :)
 
Arwen
Yritin esikoisen kanssa ja aina tuli kakat jostain reunasta yli ja sitten ne kakkavaipat oli tosi rasittavia pestä ja suihketella, ei kiitos.

Ekologinen puoli olis mulle todella tärkeä mutta ei voi mitään, tässä olen itsekäs.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ne on mulle edelleen hepreaa, että mitkä on hyviä ja mitä kannattaa ostaa ja mitä ylipäätään yhteen vaippaan kuuluu. Ois kiva, jos joku näyttäis kädestä pitäen. Oon lukenu kaikki sivustot ja silti tuntuu hankalalta, että mistä alottais. Ei viittis kovin montaa vikaostosta tehdä.

Porissa ainakin oli kestovaippalainaamo, josta sai ison pussillisen erilaisia vaippoja lainaksi muistaakseni kahdeksi viikoksi, ihan pientä summaa vastaan. Samalla kun hain pakettia niin neuvottiin ja käytiin läpi asioita, mukana tuli oikeat pesuaineetkin. Kannattaa katsoa oisko sun paikkakunnalla tätä mahdollisuutta!
 
vieras
koska ne aiheutti vaippaihottumaa, vaikka yritin lyhentää vaihtoväliä ja vaihtaa pesuainetta jne. Meillä vaan on tytöllä niin herkkä iho. Tosin kyllä me yhä osa-aikakestoillaan, mut kun iho menee huonoksi niin käytellään kertsejä jonkin aikaa.
 
---
Onko tuo totta, että vaipat eivät ime ja vauvalla on koko aika märkä olla? Taaperon vaippa (kuivaksi opettelevan) kuuluukin olla märkä, että oppii menemään sinne potalle. Sen ymmärrän mutta siis eikö kestovaipat ime hyvin? Olemme tulevalle vauvallemme hankkineet kestoja valmiiksi mutta pahalta tuntuu, jos on aina märissä ja vaippaa vaihdetaan sen takia koko aika!
 
Kestovessa"paperia"?
Meillä tulee muutenkin niin paljon pyykkiä, että kiitos riittää. Ei näissä kaupunkikodeissa ole edes tilaa kuivatella jatkuvasti vaippoja varsinkin kun on 2 vaippaikäistä. Ihmettelen mikseivät kestoilijat ole keksineet pyyhiä peppuaan kestopyyhkeillä? Miksi tuhlata vessapaperia?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska ne aiheutti vaippaihottumaa, vaikka yritin lyhentää vaihtoväliä ja vaihtaa pesuainetta jne. Meillä vaan on tytöllä niin herkkä iho. Tosin kyllä me yhä osa-aikakestoillaan, mut kun iho menee huonoksi niin käytellään kertsejä jonkin aikaa.
oletko kokeiillut ihon ja vaipan välissä hoitoliinoja? Ruskovillalla on ainakin olemassa silkkisiä ihoa hoitavia hoitoliinoja. Meillä taas lasten ihot on kestäneet paremmin kestiksiä kuin kertiksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ne on mulle edelleen hepreaa, että mitkä on hyviä ja mitä kannattaa ostaa ja mitä ylipäätään yhteen vaippaan kuuluu. Ois kiva, jos joku näyttäis kädestä pitäen. Oon lukenu kaikki sivustot ja silti tuntuu hankalalta, että mistä alottais. Ei viittis kovin montaa vikaostosta tehdä.
Sama täällä.
 

Yhteistyössä