Miks et pese käsiäs vessassakäynnin jälkeen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Utelias"

Vieras
Nii. Mikset? On tutkittu, että läheskään kaikki ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen ja mä oon niinkin utelias, että tahdon kuulla mitä tämmösen ihmisen päässä liikkuu :o

Olen monesti miettinyt niitä hysteerisiä käsienpesijöitä. Itse saatan jättää kädet pesemättä kotona. Jos käyn vain pissalla nopsaan. Käytän kyllä tavallista enemmän paperia, ja jos vähänkään kosteutta saan käsiini niin silloin kyllä pesen. Ehkä puolet pissakäynneistä kotona en pese käsiäni.

En sairasta. Juuri koskaan. Koskaan en ole ollut töistä poissa sairastamisen vuoksi.

Turhaan sitä vain käsiä kuivattaa ylenmääräisellä pesemisellä...

mä pesen kädet myös jopa ennen wc-asioitia :D Mutta tässä taustalla työni hoitoalalla, koskaan ei tiedä mikä bakteeri käsiin jäänyt enkä halua viedä taudinaiheuttajia omaan alapäähäni esim. pyyhkimisen yhteydessä. Jäänyt tuo tapa sitten päälle muuallakin

No kyllä mä joka kerta pesen kädet vessareissun jälkeen ja ihmettelen " Tyhmän" tyyliä olla pesemättä, sillä ne bakteerithan ovat siinä vetonapissa ja muutenkin pöntön pinnoissa joihin tulee koskettua, kansi ja reunus. Ja mites sen edellisen kakkijan/pissijän, oletko varma että sen sormet ovat olleet puhtaat pyyhkimisen jäljiltä kun on vetänyt vessan... Sitäpaitsi koen että käsien pesu on myös kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan. Ei tulis mieleenikään olla pesemättä käsiä ja sen jälkeen mennä jääkaapille ja tarjoilla perheenjäsenille ruokaa. HYI helkatti likasia ihmisiä!
Ja mun kädet ei myöskään kastu/likaannu pyyhkiessä mutta silti pesen kädet.

Minä en usko tuohon tutkimukseen. Oon huomannut, että moni pesee kätensä juurikin siinä vessan pienessä lavuaarissa ja antaa muiden jonottaa eikä siinä "yleisessä" altaassa. Muistaakseni yksi tutkimus oli tehty sitä isoa lavuaaria seuraten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28069176:
Minä en usko tuohon tutkimukseen. Oon huomannut, että moni pesee kätensä juurikin siinä vessan pienessä lavuaarissa ja antaa muiden jonottaa eikä siinä "yleisessä" altaassa. Muistaakseni yksi tutkimus oli tehty sitä isoa lavuaaria seuraten.

Mua jotenkin "ällöttää" sekin, että ihmiset pesee siellä pienessä altaassa ja sitten kuitenkin koskee siihen vessan ovenkahvaan. Iso osa kuitenkin koskee siihen ovenkahvaan vielä pesemättömillä käsillä.

[QUOTE="vainis";28069187]Mua jotenkin "ällöttää" sekin, että ihmiset pesee siellä pienessä altaassa ja sitten kuitenkin koskee siihen vessan ovenkahvaan. Iso osa kuitenkin koskee siihen ovenkahvaan vielä pesemättömillä käsillä.[/QUOTE]

Totta, mutta enemmän vituttaa se kun saa odottaa omaa vuoroon vielä pitempään

Heh, mäkin pesen aina töissä kädet sekä ennen että jälkeen vessassa käynnin. Hoitoalalla siis itsekin. "Siviilissä" pesen vain jälkeen, en koskaan jätä pesemättä. Käsiin jää ällöttävä "likainen" olo.

Yhteistyössä