Mikäs on muiden joululahjatilanne tällä hetkellä, onko jo paljonkin hankittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerrankin ajoissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kerrankin ajoissa

Vieras
Minä en ole koskaan varmaan ollut näin aikaisessa, mutta pari lahjaa on jo hankittuna ja muitakin tässä jo mietiskelen. Tarkoitus olisi että ennen marraskuista laskettua aikaa olisi jo suurin osa hankittu tai ainakin mietitty, kun sitten ei tiedä miten sitä ehtii kaupoille. Joulukuu mulla ainakin tulee olemaan nin kiireinen, että ei ainakaan rauhallsiia jouluostoksia ehdi pahemmin tekemään.

Tänään ostin veljelleni leivänpaahtimen joululahjaksi, jota se on toivonutkin ja huomenna meinasin sen tosin jo sille antaa, koska veljeni ei ole jouluna Suomessa, vaan lähtee joulukuun alussa etelään ja tulee sieltä sitten tammikuussa vasta kotiin.

En ole hankkinut mitään, mutta kieltämättä vähän laskeskelen mihin on tänä vuonna varaa. 3-vuotiaalle jos saisi vaikkapa muovisen työkalupakin, pari kirjaa ja jonkun auton...miehelle taas uusi hattu...minä tahtoisin erään maljakon. Hmmhmmhmm!

just eilen istuin netissä ja tilailin kavereiden lapsille lahjat sekä joitain hyväntekeväisyyslahjoja "hätävaraksi" ja esim lasten opettajille jne. kauppaan en ole vielä ehtinyt, jotain varmaan pitää hakea vielä sieltäkin. ja visalaskua odotellessa....

Mulla ei ole vielä edes mietinnässä. Viime vuonna olin ajoissa kun mulla oli joulukuun alussa laskettu aika ja halusin tehdä ostokset ennen vauvan syntymää. Silloin tais olla lokakuun loppuun mennessä kaikki valmiina.

Olen ostanut jo mummuille, papalle, siskon lapsille (2) ja kummilapsille (2). Siinäpä ne onkin, joille oman perheen lisäksi ostetaan.. Omille lapsille (3) olen myös jo ostanut pari pakettia/lapsi, heille pitää vielä pari juttua ostaa. Miehelle ostan lähempänä joulua sitten.. En ole aikaisemmin ollutkaan näin aikasin liikkeellä ;-)

Mulla on kaikille kummilapsille (4kpl) ja heidän sisaruksille lahjat valmiina, samoin tytölle on osa ostettuna. Miehelle lahja valmiina samoin pienet muistamiset lapsen kummeille ja mummoille.

Nyt ihan pieni vinkki. Tällä viikolla tiimareissa on klassisen värisiä ja klassisesti muotoiltuja kauniita lyhtyjä 3 kympillä. Itse ostin näitä 6 kappaletta pikkujouluihin, jouluajan viemisiksi, opettajalahjoiksi ja ties mihin.

Jollekin lyhdyn saajalla sujautan mukaan karkkeja, glögiaineksia, viiniä, kynttilöitä, villasukat, pähkinöitä, minipullon konjakkia tai jotain ihan muuta.

Yhteistyössä