Mikähän tuota 5v poikaa vaivaa?? (tarhasta asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka ap. Minun pojalla samanlaista käytöstä ja väitän, että ei se ihan normaalia ole. Väitän kyllä myös, ettei pienikään lapsi rikki mene mistään tarhan vaihdosta, lapset selviytyvät niin paljosta (sodat, orpous jne.) eivätkä silti ole nyrkit pystyssä. :) Oletko harkinnut, että veisit pojan tutkittavaksi? Epäsopiva päiväkoti voi olla syynä oireiluun, mutta joskus taustalta voi löytyä muutakin, esim. neurologinen häiriö, joka oman poikani kohdalla selitti 99% käytösongelmat.

[QUOTE="vieras";27604071]Mitä jos soittaisit päiväkotiin ja kävisitte tämän asian kunnolla läpi. Ota heidän ohjeensa vastaan ja ole yhteistyöhaluinen. Sinun omat asenteesi hoitajia kohtaan välittyvät lapseen. Mainitsit, että inhosit hoitajia alusta asti. Miksi? Tee päiväkodista kiva juttu lapsesi kannalta![/QUOTE]

Meillä on tarkoituskin itsenäisyyspäivän jälkeen jutella kunnolla tästä ja miettiä mitä tehdään. Haluan tosiaankin jonkun muutoksen tähän itsekkin.. Ja en ole tietenkään lapsen aikaan tai kuullen jutellut mitään pahaa tai muuta hoitajista, pojan mielipidettäkin kysellyt ohimennen niitä näitä jutellessa ja yksi hoitaja on kuulemma vain mukava. En tiedä mistä syystä en vain pidä niistä, ensimmäisenä päivänä jo huomasin että yksi hoitaja oli kenen kanssa tullaan kunnolla toimeen, sama josta poika sanoi pitävänsä..

[QUOTE="hei";27604077]Moikka ap. Minun pojalla samanlaista käytöstä ja väitän, että ei se ihan normaalia ole. Väitän kyllä myös, ettei pienikään lapsi rikki mene mistään tarhan vaihdosta, lapset selviytyvät niin paljosta (sodat, orpous jne.) eivätkä silti ole nyrkit pystyssä. :) Oletko harkinnut, että veisit pojan tutkittavaksi? Epäsopiva päiväkoti voi olla syynä oireiluun, mutta joskus taustalta voi löytyä muutakin, esim. neurologinen häiriö, joka oman poikani kohdalla selitti 99% käytösongelmat.[/QUOTE]

Mietiskelin tänään ja arvelin soittaa alkuun pojalle ajan psykologille, josko sieltä saisi jotain neuvoja.. Mietin myös sitä että VOISIKO vika olla ehkä juuri tuossa tarhassa sitten, hoitajissa myös osittain. Päiväkoti on pieni ja siellä on aika erilaista päivät mitä pojan ed. hoitopaikoissa. Eihän siis jokainen tarha toimikkaan samalla tavalla mutta tuntuu että heillä on joka päivä joko askartelua, jumppaa tai laulua, harvoin lukee seinällä viikko-ohjelmassa muuta, ei siinä mutta kuulostaa hieman yksitoikkoiselta.
Retkiä eivät ole tehneet mitään koko aikana mitä poika on tuolla ollut, joita ed. tarhoissa tehtiin tosi usein. Ja muutenkin oli paaaaljon enemmän toimintaa ja virikkeitä lapsille. Tosi ankean oloinen tarha mielestäni, vaikka en tietenkään siitä ole pojan kuulleen jutellut..

Ja mietin kun poika meni miehen työn takia aiemmin hoitoon jo klo.06.40 ja oli eri hoitaja aamussa (pienten puolelta tai eskarista) ottamassa pojan vastaan niin kun se huomasi että poika lähtee aina minun perään niin otti suoraan syliin ja meni pojan kanssa hetkeksi että rauhottui. Tai silloin ei jäänyt edes itkemään saatikka raivoamaan. Se hoitajakin oli niin iloisen oloinen ja alkoi juttelemaan vaan jostain niin sai sen keskittymisen muualle..

Nämä pojan vakituiset hoitotädit, tuntuu että eivät edes yritä kääntää huomiota muualle ja vaivaantuvat sitten itsekkin niin se sitten voi ahdistaa poikaakin? Paljon parempi oli kun otti vain syliin ja lähti pojan kanssa hetkeksi vaikka leikkihuoneeseen tai rupesi niitä näitä juttelemaan.

Hei!
Kysäise tosiaan hoitajien mielipidettä. Ja jos sulla on jaksamista niin tutustu Ben Furmanin Muksuoppiin ja voisitte siitä ottaa vaikka ajatusta...siinä ajatellaan positiivisen kautta, että lapsellasi on nyt aika oppia uusi taito ja se on hoitoon jäämisen taito.

Siinä keskustellaan lapsen kanssa, että mitä taito pitää sisällään (esim.jää hoitoon huutamatta, riisuu itse vaatteensa asettaen ne oikeille paikoille ja ottaa kirjan/etsii leikin jne.pilkotaan "tehtävät") ja ketkä kaikki häntä voivat tässä kannustaa (hoitokavereita voi nimetä ja hoitajia sekä tietenkin vanhemmat/vanhempi) ja sitten kokeillaan esim.viikko...jos onnistuu niin saa pitää juhlat taidon oppimisen kunniaksi ja tarjota hoitopaikassa vaikka jädet. :-)

Ja tosiaan, kuten tossa sanottiin niin sinunkin asenteesi vaikuttaa lapseen - voi olla että taustalla on nyt vain sinun asenteesi ylimielisiä hoitajia kohtaan joille sinusta on ikävä lapsesi jättää varsinkin kun hän nyt protestoi sitä vastaan ja mietit jopa hänen kotihoitoon ottamistaan...

[QUOTE="mie";27604334]Hei!
Kysäise tosiaan hoitajien mielipidettä. Ja jos sulla on jaksamista niin tutustu Ben Furmanin Muksuoppiin ja voisitte siitä ottaa vaikka ajatusta...siinä ajatellaan positiivisen kautta, että lapsellasi on nyt aika oppia uusi taito ja se on hoitoon jäämisen taito.

Siinä keskustellaan lapsen kanssa, että mitä taito pitää sisällään (esim.jää hoitoon huutamatta, riisuu itse vaatteensa asettaen ne oikeille paikoille ja ottaa kirjan/etsii leikin jne.pilkotaan "tehtävät") ja ketkä kaikki häntä voivat tässä kannustaa (hoitokavereita voi nimetä ja hoitajia sekä tietenkin vanhemmat/vanhempi) ja sitten kokeillaan esim.viikko...jos onnistuu niin saa pitää juhlat taidon oppimisen kunniaksi ja tarjota hoitopaikassa vaikka jädet. :-)

Ja tosiaan, kuten tossa sanottiin niin sinunkin asenteesi vaikuttaa lapseen - voi olla että taustalla on nyt vain sinun asenteesi ylimielisiä hoitajia kohtaan joille sinusta on ikävä lapsesi jättää varsinkin kun hän nyt protestoi sitä vastaan ja mietit jopa hänen kotihoitoon ottamistaan...[/QUOTE]

On vaan niin paha mieli pojan, ja muiden lasten puolesta ja tietenkin myös hoitajien kun poika käyttäytyy noin. En ole ikinä pojan kuullen moittinut hoitajia tai tarhaa ja aina olen kokeillut itse olla iloisella mielellä ja reippaana kun vien pojan ja tehdä tarhasta mukavan paikan jossa voi leikkiä kavereiden kanssa yms.

Arvelin kysyä tänään hoitajilta josko se olisi mahd. että joku hoitajista ottaisi pojan aina syliin ja kiinnittäisi huomion muualle siinä vaiheessa kun minä olen lähdössä. (niinkuin aiemmassa viestissä mainitsin miten se eri hoitaja toimi, jolloin poika ei huutanut perään)

Yhteistyössä