Lapsen tarhakaverin äiti avautui lapseni vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon miettiny, että jos on erikseen tarhavaatteet ja "muut vaatteet" (enkä tarkoita juhlavaatteita), niin missä niitä "muita vaatteita" käytetään? Kotonako? Vai käyvätkö esim. 3-vuotiaat kyläilemässä niin usein, että sitä varten pitää ollla omia vaatteita?

Ja kyllä meidän tarhassa usein on tytöillä tunikoita, hameita yms.

kukaan ei ala kyllä tuollaisesta valittamaan. meidän lasten päiväkodissa tuollaiset vaatteet on ihan normaaleja. eskarissa tytöillä aina mekkoa ja prinsessa-hametta. provo sanon minä. kulahtaneet verkkaritko siellä pitäisi olla.

No,kaverille asiasta avautui tarhan täti että liian hienoa päällä ja ei tarhaan pidä laittaa valkoista paitaa....

Tuo toisten lasten vatteita kommentoiva äiti voisi olla mieheni sisko, paitsi että hänen lapsensa eivät vielä ole päiväkodissa. Kyllä vaan tuollaisia ihmisiä on. Miehen sisko pukee lapsensa mahdollisimman halvasti ja valitettavasti se myös näkyy, koska tyylitajua tai värisilmää hänellä ei ole. Hän myös katsoo asiakseen kommentoida röyhkeästi muiden asioita, jotka eivät hänelle lainkaan kuulu.

oon ootellu koska mulle joku avautuu samalla lailla. Mun 4v haluaa aina pukeutua prinsessamekkoihin joita sillä on vino pino (kirpparilta ostettuina). meillä on myös useammat ulkovaatteet.

[QUOTE="hehheh";24647427]oon ootellu koska mulle joku avautuu samalla lailla. Mun 4v haluaa aina pukeutua prinsessamekkoihin joita sillä on vino pino (kirpparilta ostettuina). meillä on myös useammat ulkovaatteet.[/QUOTE]

Aina ei pidä kuunnella mitä se lapsi haluaa. Pitäisi olla kuitenkin aikuisen järki päässä, koska prinsessamekot eivät ole tarhavaatteita.

Jaahas, enpä ole ajatellutkaan, että muilla vanhemmilla vosi olla kiinnostusta ja/tai aikaa tarkkailla muiden perheiden lasten pukeutumsita. Saati ottaa asioikseen kommentoida moisesta. Itse en varmaan edes viitsisi kommentoida mitään tuollaisesta avautumisesta...

Epäkäytännöllistä ja ikävää materiaalia. Vaikea pukea ja riisua. Ei käy helposti ulkovaatteiden alle joten tulee ihan turhaa vaatteiden vaihtelua.
Mutta jos lapsi osaa sen pukea ja riisua, niin miksi prinsessamekko olisi ongelma?

Ulkovaatteiden alta otetaan, ainakin meidän poika ottaa, kaikenlaista alta pois. On erikseen sisähousut ja ulkohousut, muutenhan paistuisi näin syksyllä. Talvella väliin puetaan villatakki/villahaalari. Ei ole hankalaa laisinkaan :)

Ja tyttö otti myös hameen/liivimekon pois useimmiten haalarin alta, kun vielä päiväkodissa oli.

mun mielestä tarhassa pitää olla käytännölliset vaatteet, se ei kuitenkaan tarkoita ettei ne vaatteet saa olla hienoja tai hyväkuntoisia :)

mun mielestä tytöille käy ihan hyvin jotkut trikootunikat tms, jotka voi pukea haalarin alle. mitkään prinsessamekot yms ei kuitenkaan sinne kuulu, koska tarhatädeillä on varmaan parempaakin tekemistä kuin vaihtaa "turhaan" vaatteita.

Meillä pojalla on ollut oikeastaan vain erilaisia verkkareita ja paitoja/bodyja, koska ne on mun mielestä helpoimmat pukea ja mukavimmat. Ulkovaatteina on sitten ollu farkkuja ja huppareita yms muuta.

Mutta jos lapsi osaa sen pukea ja riisua, niin miksi prinsessamekko olisi ongelma?

Ulkovaatteiden alta otetaan, ainakin meidän poika ottaa, kaikenlaista alta pois. On erikseen sisähousut ja ulkohousut, muutenhan paistuisi näin syksyllä. Talvella väliin puetaan villatakki/villahaalari. Ei ole hankalaa laisinkaan :)

Ja tyttö otti myös hameen/liivimekon pois useimmiten haalarin alta, kun vielä päiväkodissa oli.

Jos osaa itse pukea ja riisua, niin silloin on parempi tilanne. Mutta tuohan jokainen lisähepene lapselle vaivaa ja hikeentymistä pukemistilanteissa.

Ei minulle kukaan lapsenvanhempi ole mulle avutunut mutta jokainen hoitaja lapsen päiväkodissa tokaisee ,että Maija on taas tänään sävy sävyä. Miksi en saa vain pukea lastani kauniisti.

[QUOTE="vieras";24647725]Ei minulle kukaan lapsenvanhempi ole mulle avutunut mutta jokainen hoitaja lapsen päiväkodissa tokaisee ,että Maija on taas tänään sävy sävyä. Miksi en saa vain pukea lastani kauniisti.[/QUOTE]Itse en koskaan kokenut tuota arvosteluna, tai merkkinä siitä ettenkö saisi tyttöä sävy sävyyn pukea. Kun tyttö oli pienempi, niin usein oli kaikki vaatteet ja asusteet (aina hiuspinnejä ja pikkuhousuja myöten) sävy sävyyn :D. Se nyt vaan oli kivaa.

[QUOTE="vieras";24647725]Ei minulle kukaan lapsenvanhempi ole mulle avutunut mutta jokainen hoitaja lapsen päiväkodissa tokaisee ,että Maija on taas tänään sävy sävyä. Miksi en saa vain pukea lastani kauniisti.[/QUOTE]

Millä äänenpainolla tuo sanotaan? Noin kirjoitettuna kuulostaa ennemminkin kehulta, jos sanotaan, että onpas Maija taas tänään sävy sävyä.

No kyllä aloituksen perusteella ap:lla on oma aesenne tätä kyseisen "rouvan" luonnetta kohtaan. Okei, ette hyväksy toisianne. Sellaista se elämä vaan on.

Ei tulisi mieleenkään pitää eri vaatteita päiväkodissa ja kotona. Ei meillä ole erillisä juhlavaatteitakaan. Jos pimittää lastenvaatteita kaapissa niin pian huomaa että jäipä kivoja vaatteita käyttämättä. Jossakin vaiheessa tyytöille taitaa tulla vaihe jolloin mekko on tärkeä vaate. Meidänkin tyttö ei lähde mihinkään ilman mekkoa. Nyttenkin se huitelee ulkona ulkovaatteet päällä ja hameen helmat vilkkuen:)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä toimii;24647901:
Meidän koululaisillakin on erikseen koti- ja kouluvaatteet. Erittäin toimiva systeemi. :) Ja kotona ei koskaan mitään farkkuja pidetä.

Meillä tuo systeemi tarkoittas kahta vaatekertaa päivässä pyykkiin,paitsi yläasteella oleva onnistuu olemaan sotkematta housuja ja paitaansa.... Mutta pienemmät,niiden koulussa pitämät vaatteet on aina pyykkiin menevää. Sama sit pitää niitä iltaan asti.

Yhteistyössä