Hitto, että ärsyttää! Tarhasta jupinaa...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Kelit kun nyt on mitä on, ni maanantaina vein pojun mukana kumpparit tarhaan. Muistin, että toinen sadeasu oli tarhassa, mutta olikin jäänyt kotio. Tarhasta sanoivat, et iltapäivän ulkoiluun voivat lainata tarhan kurahousuja, kun pihalla on paljon vettä.

Iltapäivällä kun menin pojua hakemaan, niin poju oli läträämässä muiden kanssa rännin alla, ilman kurahousuja ja kuomat jalassa. Hoitaja vaan sanoi, etteivät viitsineet laittaa kurahousuja, kun ois niin paksu haalarin päällä ja kun ei noista kaikista nykyajan haalareista tiiä, et pitääkö vettä vai ei. Kumisaappaat oli tarhan eteisessä kenkätelineessä. Kotio kun päästiin ja riisuin muksun, ni hällä oli sukat litimärät ja housut ja sukkikset myös.

Tiistaina vein sadevaatteet tarhaan ja sanoin, että kumpparit täällä sitten onkin. Iltapäivällä kun hain pojun ja rupesin keräämään vaatteita, ni kuomat oli litimärät aamu-ulkoilun jäljiltä. Syy oli se, etteivät hoitajat olleet löytäneet kumppareita ja kun katsoin kenkätelineeseen, ni siellähän ne oli. Olivat neljän hoitajan voimin niitä etsineet, kun yksi oli muistellut, että mie sanoin, että ne jäi tarhaan. Iltapäivällä sitten eivät edes viitsineet mennä ulos, kun piha oli kuin uima-allas. Kuivauskaapista kaivoin pojun sukkikset, bokserit ja paidan, kun kaikki oli märkinä, kun kuomat vuoti ja haalari päästi läpi myös. Haalarikin oli sisältä todella kostea kun pojulle sitä puin. Ilmeisesti ei taaskaan ollut kurahousuja päällä vaikka piha on kuin uima-allas.

Saas nähä miten tänään käy. Onko poju taas märkänä ulkoilun jäliltä. Tarhassa kuitenkin on kumpparit, sadetakki, kurahousut ja kurarukkaset. Luulisi pojun pysyvän niillä kuivana...jos tarhan hoitajat ne viitsivät pojulle pukea! |O

Tosi kurjaa kyllä, mutta miksi ihmeessä sä alunperinkään tällaisella kelillä laitat lapsen kuomissa tarhaan? Meillä lähdettiin ihan kumppareissa jo kotoakin...

eikö kannattais jo puhua johtajalle? Ei todellakaan saa olla hoitajien laiskuudesta kiinni oikeanlaisen varustuksen pukeminen. varsinkin jos tarhaan on sitä varten tuotu varusteet.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Tosi kurjaa kyllä, mutta miksi ihmeessä sä alunperinkään tällaisella kelillä laitat lapsen kuomissa tarhaan? Meillä lähdettiin ihan kumppareissa jo kotoakin...

Olin jo kerinny kuomat laittamaan jalkaan, ku tajusin, et on noin vesikeli. Ja siksi nappasin kumpparit mukaan. Ja ne oli kuomien vieressä kenkätelineessä. Ja maanantaina ne oli siis aamu-ulkoilulla kumpparit laittaneet, muttei iltapäivällä enää.

Joskus niillä tarhassa välähtää. Meidän 3-vuotiaalla oli eilen kumpparit jalassa, kun hain hoidosta. Pakkasta oli täällä pohjoisessa -12 astetta. Pojan kuomat oli yksikseen talvikenkähyllyssä. Muilla oli siis talvikengät jalassa, meidän pojalla kumpparit.

Tosi tylsä juttu, mutta tuskinpa on hoitajien laiskuudesta kiinni, kuten joku väläytteli.. Yhden päivän mokailu menee vielä tohinan ja kiireen piikkiin, mutta kaksi päivää väärissä varusteissa kuulostaa jo väliinpitäämättömyydeltä. Kannattaisi jutella hoitajien kanssa, varmasti ovat samaa mieltä kuin sinäkin. Puolustuksena pakko sanoa, että koittakaa itse pukea 20 lasta kahden ihmisen voimin(aina joku sairaana ja sijaisia ei saada/oteta) ja etsiä jokaiselle omat varusteet, kun nimet puuttuvat, osa vaatteista kotona ja yleensä vielä väärissä paikoissa..

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Tosi tylsä juttu, mutta tuskinpa on hoitajien laiskuudesta kiinni, kuten joku väläytteli.. Yhden päivän mokailu menee vielä tohinan ja kiireen piikkiin, mutta kaksi päivää väärissä varusteissa kuulostaa jo väliinpitäämättömyydeltä. Kannattaisi jutella hoitajien kanssa, varmasti ovat samaa mieltä kuin sinäkin. Puolustuksena pakko sanoa, että koittakaa itse pukea 20 lasta kahden ihmisen voimin(aina joku sairaana ja sijaisia ei saada/oteta) ja etsiä jokaiselle omat varusteet, kun nimet puuttuvat, osa vaatteista kotona ja yleensä vielä väärissä paikoissa..

Meitin pojun tarhassa pojun ryhmässä on 10 lasta ja kolme aikuista. Ja osa lapsista jo yli 3 v ja osaavat pukea itse. Mutta tänä aamuna taas sanoin heille, että eilen oli vielä haalari märkänä, kun kotio lähdettiin. Ja eilen aamulla kerroin, että maanantain iltapäiväulkoilun jäljiltä pojulla oli sukat ja housut ihan märät. JOs tänään sama homma vielä jatkuu, ni sit kyllä sanon ja kovasti.

Meillä laitetaan aina kurahousut, vaikka olisi reimatecit päällä ja kumpparitkin laittavat, kun piha lainehtii. Mitään vahinkoa ei tule, vaikka talvikengätkin laittaisivat, kun on gore-texit käytössä, täällä aivan ehdottomat.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsMow:
Coretex-kengät ja vedenpitävä haalari pelastavat paljon .... :heart:

Ja tämän pointti oli ostaa sitä reimaa 140? ja ne coretexkengät?? JOs on olemassa vaihtoehto en todellakaan maksa haalarista reilua satasta jotta päiväkodin työntekijöillä olis helpompaa!

tähän voisin kans jupista.. sori greaata:D et mua niin kyrsii et vaikka kuinka nimee kirjoittaa niihin vaatteisiin niin aina löytyy nimettömien laatikosta..

kerran etin vaikka kuinka kauan likan kurahousuja ja kirosin ettei ne o voinu hukkua jne.. niis oli nimi ja puhelinnro. Nii kappas keppas ne oli siel laatikos ja siel oli pari muutakin nimellistä vaatetta.

meillä kans!! mä oloen vienyt tarhaan kumpparit ja kurikset niin on se mukava kun haen tyttöä tarhassa niin raukka istuu lätäkössä haalarit märkänä maiharit jalassa ja kurikset ja kumpparit korissa sisällä!! |O Niin raivostuttavaa

Alkuperäinen kirjoittaja MrsMow:
Coretex-kengät ja vedenpitävä haalari pelastavat paljon .... :heart:

Juu jos ymmärretään se asia. Meillä päiväkodissa on muksut hiestä märkiä kun kotio haen.. on laitettu kuravaatteet haalarin päälle vielä. Ja siitäkin huolimatta, että olen siitä neuvonut.:(

No kannattaa ottaa puheeksi. Mä kyllä teen myös niin että käyn aamulla lapsenkin kanssa läpi, että mitä laitetaan ulos päälle ja mistä ne löytyy ja jos on uusia vaatteita niin varmistan että lapsi tunnistaa ne omakseen ja tietysti ne on vielä merkattu ja aika hyvin on oikeat vaatteet päälle löytäneet.

Mua ehkä vähän huvittaa se että kun muistelen omaa lapsuutta niin ei ollut gore-texejä tai vastaavia ja aina oli housut märkänä mutta se ei ollut niin kauhean vaarallista kuin se nykyään tuntuu olevan. Sairasteltu ei ennen ainakaan enempää kuin nykyään, vaikka joskus varpaat olivatkin viluiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua ehkä vähän huvittaa se että kun muistelen omaa lapsuutta niin ei ollut gore-texejä tai vastaavia ja aina oli housut märkänä mutta se ei ollut niin kauhean vaarallista kuin se nykyään tuntuu olevan. Sairasteltu ei ennen ainakaan enempää kuin nykyään, vaikka joskus varpaat olivatkin viluiset.

No meillä ainakin käytettiin kurahousuja ja kumisaappaita. Ei oltu aina housut märkinä.

Yhteistyössä