mikähän on yleisin aika synnyttää? Yli vai alle lasketunajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Tuli tämmönen mieleen :) Kaksi edellistä ovat syntyneet ennen lasketunajan, mutta kolmas on nyt mennyt päivällä yli la. Käynnistyykö synnytys yleensä yöllä?

No eiköhän se keskiarvo ole tasan tarkkaan se laskettu aika. Vai miten muuten ap ajattelet, että se laskettu aika on "keksitty"? EIköhän se ole vuosisatojen saatossa laskettu että äidit kantavat vauvojaan just tuon aikaa, keskimäärin.

[QUOTE="noh";23330650]No eiköhän se keskiarvo ole tasan tarkkaan se laskettu aika. Vai miten muuten ap ajattelet, että se laskettu aika on "keksitty"? EIköhän se ole vuosisatojen saatossa laskettu että äidit kantavat vauvojaan just tuon aikaa, keskimäärin.[/QUOTE]

Väärin. Keskiarvo on juurikin tuo Orionin mainitsema +2 päivää.
Monessa muussa maassa laskettua aikaa on pidennetty kahdella päivällä, mutta Suomalaiseen ajattelumalliin ei sovi, että kaavassa voisi olla virhe.

[QUOTE="vieras";23330689]Väärin. Keskiarvo on juurikin tuo Orionin mainitsema +2 päivää.
Monessa muussa maassa laskettua aikaa on pidennetty kahdella päivällä, mutta Suomalaiseen ajattelumalliin ei sovi, että kaavassa voisi olla virhe.[/QUOTE]

Mutta yleisin ei ole keskiarvo vaan mediaani. Pieni käsite-ero tässä.

Tuon 40+2 tiedon oon lukenut monesta eri artikkelista. Mutta omal kohalla ei esikoisen kanssa pitäny paikkaasa lapset syntyi 36+6 ja toinen 40+5. molemmat käynnistyi aikasin aamulla.

minäkin olen kuullut että yleisin on 40+2. minulla esikoinen syntyi viikolla 37+5, toinen 40+1 ja kolmas 39+1. synnytykset käynnistyneet vesien menolla klo 00-05 välisenä aikana joka kerta.

Yhteistyössä