No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
peesi tähän!Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:No ei todellakaan!! Max. 5 vuotta on se raja ja sen jälkeen alkaa osat hapertua. Ja voiko edes 10 vuotta vanha istuin olla turvallinen?!
Mutta tässä onkin kyse turvakaukalosta, jota harvemmin säilytetään autossa öitä, niinkuin tuossa artikkelissa puhuttiin. Eli vähemmän lämpötilanvaihteluita on turvakaukalolla kuin turvaistuimella.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Mutta jos meillä esimerkiksi ei pidetä turvakaukaloa jatkuvasti autossa vaan vain silloin, kun siinä joku istuu. Eli en usko, että sääolosuhteet ja lämpötilan vaihtelut mitenkään tuolia pilaisivat.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Mutta kun on sanottu, että istuinten kehitys on mennyt niin suuria askeleita viimeisten 10 vuoden aikana, niin kuka enää haluaisi käyttää lapsellaan vanhaa istuinta (vaikka sen osat olisivatkin kunnossa)?Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:Mutta tässä onkin kyse turvakaukalosta, jota harvemmin säilytetään autossa öitä, niinkuin tuossa artikkelissa puhuttiin. Eli vähemmän lämpötilanvaihteluita on turvakaukalolla kuin turvaistuimella.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Tää on kyllä totta kaukaloiden kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta jos meillä esimerkiksi ei pidetä turvakaukaloa jatkuvasti autossa vaan vain silloin, kun siinä joku istuu. Eli en usko, että sääolosuhteet ja lämpötilan vaihtelut mitenkään tuolia pilaisivat.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Tuo istuin ei ole ollu autossa kuin silloin, kun auto on liikkunut paikasta A paikkaan B. Ei kokoaikaa. Säilytys sisätiloissa aina.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.
Siksi kirjoitinkin että käyttämättömänä. Tuskin kukaan säilyttää kaukaloa jolle ei ole tarvetta, autossa?Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Aah no meillä ei onneksi ole koko istuimia, vain kaukalo joka säilytetän sisällä, ja sen jälkeen suoraan penkille! Auto on kyllä ikivanha mutta onneksi sen muovi osat ei haperru samalla tavalla kuin istuinten..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Muovirunkoisten istuinten laskettu turvallinen käyttöaika on 5-8 vuotta. Yhdysvalloissa suositellaan korkeintaan 5 vuoden käyttöä. Valmistusvuoden pitäisi löytyä käyttöohjeista tai istuimen rungosta.
- Talvi on istuinten pahin kuluttaja. Istuin on yön pakkaskylmässä autossa, sitten heitetään lämmöt täysille. Muovi väsyy, ja istuimiin voi tulla hiushalkeamia, Korhosen yhtiökumppani Sonja Luoto varoittaa.
Miksi joillakin on sitten vanha autokin, sillä ovathan nekin vanhoina turvattomampia?! Siinä voi kuolla useampikin lapsi ja aikuiset, ja mahdollisesti vastaan tulevan autonkin ihmiset, tai tiellä kävellen liikkuvat äiti ja lapset joilla omassa uudessa hienossa autossa (joka on autotallissa lämpötila vaihteluja estämään) on aivan uudet turvaistuimet! Eli eihän kukaan enää käytä vanhaa autoa! Eihän! Se tappaa kaikki lapset maailmasta!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta kun on sanottu, että istuinten kehitys on mennyt niin suuria askeleita viimeisten 10 vuoden aikana, niin kuka enää haluaisi käyttää lapsellaan vanhaa istuinta (vaikka sen osat olisivatkin kunnossa)?Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:Mutta tässä onkin kyse turvakaukalosta, jota harvemmin säilytetään autossa öitä, niinkuin tuossa artikkelissa puhuttiin. Eli vähemmän lämpötilanvaihteluita on turvakaukalolla kuin turvaistuimella.Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:Minä taas olen sitä mieltä, että Suomen sääolosuhteissa jos istuin on 5 vuotta autossa, niin sen muoviosat alkavat kyllä taatusti heikkenemään ja haurastumaan.Alkuperäinen kirjoittaja saana:No näinpä. Tietenkin kauppiaat laittavat tällaista huhua liikkeelle, jotta myynti kasvaisi. Istuimethan harvoin hajoaa, joten jos niitä kierrätettäisiin enemmän, myynti laskisi.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä oon sitä mieltä, että se 5v käyttöraja on vain, jotta saataisiin enemmän uusia muutyä. Toki se uusi on turvallisempi, mutta tuskin 1v käytössä ollut 10v vanha ihan hyödytönkään on.
Kun kuluttajat saadaan uskomaan, että istuin maagisesti muuttuu käyttämättömänä epäkelvoksi, saadaan myyntiä lisättyä..
Niimpä mutta koitappa täällä saada mammat tajuamaan!Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:Mä teen työkseni erilaisia sertifikaatteja ja valvon erilaisten turvallisuustuotteiden laatua. Ja noiden muovien kanssa on vähän sama juttu kuin esimerkiksi ruuan parasta ennen -päiväyksien kanssa. Eli turvallisuussertifikaatit vaan ei ole enää voimassa tietyn ajan jälkeen, vaikka tuote olisi kuinka kunnossa, koska ei voida pomminvarmasti todistaa että materiaalin lujuusominaisuudet olisivat säilyneet. Syy saattaa olla esimerkiksi että juuri kyseisen materiaalin lujuutta ei olla tutkittu tarpeeksi pitkällä aikavälillä, tai ei olla tutkittu kaikissa olosuhteissa.
Nämä sertifikaatit ovat melkoista bisnestä ja ketjuttuvat tehokkaasti. Vakuutusyhtiö voi vaatia että lapsella ei käytetä vanhaa istuinta, mutta vaatimus voi taas perustua vakuutusyhtiön omiin auditointiperusteisiin, jotka taas määrittää joku kolmas taho joka käärii siitä isot rahat.
Lyhyesti sanoen: materiaaliominaisuuksien aikarajat ovat hyvin hyvin joustavia ja niissä on paljon liikkumavaraa.
Samaa ihmettelenAlkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:mistä näitä idiootteja sikiää.. ei paljon lapsen turvallisuudella ole väliä.
Ja vielä näitä idiootteja jotka luulee ettei heidän lapsensa kuole koskaan jos on riittävän kallis turvaistuin.Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Samaa ihmettelenAlkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:mistä näitä idiootteja sikiää.. ei paljon lapsen turvallisuudella ole väliä.
Alkuperäinen kirjoittaja näimpä:Niimpä mutta koitappa täällä saada mammat tajuamaan!Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:Mä teen työkseni erilaisia sertifikaatteja ja valvon erilaisten turvallisuustuotteiden laatua. Ja noiden muovien kanssa on vähän sama juttu kuin esimerkiksi ruuan parasta ennen -päiväyksien kanssa. Eli turvallisuussertifikaatit vaan ei ole enää voimassa tietyn ajan jälkeen, vaikka tuote olisi kuinka kunnossa, koska ei voida pomminvarmasti todistaa että materiaalin lujuusominaisuudet olisivat säilyneet. Syy saattaa olla esimerkiksi että juuri kyseisen materiaalin lujuutta ei olla tutkittu tarpeeksi pitkällä aikavälillä, tai ei olla tutkittu kaikissa olosuhteissa.
Nämä sertifikaatit ovat melkoista bisnestä ja ketjuttuvat tehokkaasti. Vakuutusyhtiö voi vaatia että lapsella ei käytetä vanhaa istuinta, mutta vaatimus voi taas perustua vakuutusyhtiön omiin auditointiperusteisiin, jotka taas määrittää joku kolmas taho joka käärii siitä isot rahat.
Lyhyesti sanoen: materiaaliominaisuuksien aikarajat ovat hyvin hyvin joustavia ja niissä on paljon liikkumavaraa.
Ne vaatii sulta pian henkkarit ja nimen ja kaikki tiedot että puhut totta. Lisäksi ne ei usko siltikään vaan väittää että sut on maksettu sanomaan noin.
meillä on käytössä vanha turvaistuin mökillä ja veneessä, joten ei ostaja aina sitä ensisijaisesti autoon hae..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä sitten myös ne ovat vastuuttomia, jotka laittavat vanhat istuimensa myyntiin. Koska se ostaja ei välttämättä tiedä, että istuimille on olemassa joku 5 vuoden käyttöikä ja luulee ostavansa hyvän, turvallisen istuimen. Voisitte siis ajatella sitten toistenkin lapsia omassa rahanhimossanne
Kahdella käyttäsin..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja vielä näitä idiootteja jotka luulee ettei heidän lapsensa kuole koskaan jos on riittävän kallis turvaistuin.Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Samaa ihmettelenAlkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:mistä näitä idiootteja sikiää.. ei paljon lapsen turvallisuudella ole väliä.
Voisi kysyä seuraavan kysymyksen että montakos lasta saa samaa istuinta käyttää ennenkö se on liian käytetty?
Kun esim lapset syntyy vuoden välein.