Mikähän isojalka meillä on kasvamassa? 5,5 v tytön kevätlenkkarit kokoa 35.

"koppis"
On aika iso jalka. Meillä samanikäinen poika ja uudet kengät 29. 10-vuotiaalla veljellään koko 35. Mut naapurin poitsu on 7v. ja hänellä 36. Onko teidän tyttö muutenkin sitten pitkä ja iso?
 
Minä.
No on kyllä iso. Ehkä se pysähtyy jossain vaiheessa? Onko teillä vanhemmilla suuret jalat, tai onko lapsi muuten suurikokoinen?

Vertaan siis omaan 7,5v tyttöön, jonka kengän koko on 30.
 
Kyllä tuo tyttö hiukan keskimääräistä pidempänä kasvaa, tasan 5-vuotiaana oli 117 cm. Mutta lyhyempi kuin esikoinen (hänkin tyttö). Tädillä on kyllä siro 41 jalka ja isällä 46, ehkä se vain on periytynyt. Hetken piti ostaa kaksin kappalein samankokoisia kenkiä kun kuopuksella ja keskimmäisellä oli samankokoiset jalat, nyt keskimmäinen perii kuopuksen kengät.
 
"vieras"
Meillä 9v pojan kengän koko on 34-35, kohta 6v pojan n. 30. 4 vuotiaan koko n. 27, kohta 2v n.24. Voi olla että jossain vaiheessa ei kasva sit niin nopeasti. Ei välttämättä tule iso jalka.
 
Komea
lähes. Kenkien koot vaihtelevat tosi paljon, joten joku malli voi olla useamman numeron toista pienempi vaikka sama koko lukee. Jalan pituusmitta kertoo enemmän.
Joka tapauksessa: eipä tuuli heiluttele :) Muista onnitella tyttöä komeista jaloista!
 
9,5v esikoinen (tyttö siis) kasvaa pituudessa reilusti plussalla, nyt pituutta 147 cm ja jalka 37. Mutta niinhän sitä sanotaan, että ensin kasvetaan maata myöden ja sitten pituutta, eli kasvupyrähdys saattaa olla tulossa. Hänellä jalka tuskin ihan hirveästi enää kasvaa. Siksi hiukan ihmetyttää tuo kuopuksen jalan koko. Mutta komeankokoinen tosiaan on jalka, siitä voi olla eri mieltä onko se naisella hirveä ylpeydenaihe.
 
Komea
kannattaapi olla ylpeä jos on sellaisen lahjaksi saanut. Joku höhlä kumminkin möläyttää tyttärelle että KAUHEAN iso jalka! (Kokemusta on) Tuntuu huomattavasti kivemmalta ja helpompi päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun on sitä ennen sujut jalkansa kanssa. Pitäkööt muut paineensa :)
 
äityliinu
Meidän lapsukaisellaYtyttö) 6veenä kuomissa koko 35, samoin lenkkareissa 6,5 veenä 34-36. Ilmeisesti jalan kasvaminen hidastui koska muista talvista poiketen, tänä keväänä hän peti samoja kuomia kuin viime talvena. Edellisinä vuosina on aina pitänyt ostaa uudet, koska koko on kasvanut jopa 2 kengän numerolla per vuosi. Pituutta oli 133 6veenä kouluun tulo tarkastuksessa. Plussalla mennään pituuskäyrissä. Mä olen 168 ja isä 174, joten eipä ole pituus meiltä periytynyt. Toisaalta sisko 178cm ja kenkä 40-41 riippuen kengästä.
 
Meillä 3v tyttö koko 26, 4,5v tyttö koko 28, 10,5v tyttö koko 37.

Mun kengänkoko on 38, joten ensi vuonna, kun tytön kenkä on todennäköisesti 38, mä perin tytöltä sen pieneksi jäävät kumparit (mulla ei ole omia) jos tytön jalka kasvaa vielä isommaksi, kokoon 39 saakka :D

Mä olen meidän suvun ainoa "pienijalkainen ja lyhyt", kaikki muuta naiset ovat mua pidempiä ja isojalkaisempia. Lapsienkin pituusennuste on mua 10 cm pidempi, joten eiköhän ne kaikki mene myös jalankoossa ohi :)
 
"vieras"
Meillä taitaa olla (vähintään) sama edessä, just 4v täyttänyt käyttää kokoa 32.

Toivottavasti ei tuu isompaa jalkaa kun mulla (koko 42), kenkäostoksilla ei oo kauheen mukavaa :/
 
"vieras"
Meidän tyttö, taisi tuon ikäisenä olla kengän koko tuota luokkaa. Täyttää kohta 12 v ja kengät on kokoa 40-41. Toivon mukaan ei enää tuosta juuri kasva. Isompi jalka on kuin minulla.
 
Meijen esikoisella (9v. poika) on kengän numerona nyt 41. Ja melkein neljävuotiaalla tytöllä 29. Keskimmäinen taitaa huidella sitten ihan keskivertojalkansa kanssa, sillä hänellä se on sen 32/33 (6v.).

Pysyvät pystyssä tuulisellakin säällä :D!
 

Yhteistyössä