Mikä vika on nimessä Veeti?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Mä tykkään veeti nimestä. Johtunee siitä, että tunnen yhden 4v Veetin joka on aivan ihana hurmaava poika.

Olen päiväkodissa töissä ja ei noita veetejä nyt oo 80 lapsen PK:ssa tullu vuosien varrella kovin montaa vastaan. Alle 5 kpl.
 
Ksantippa S.
[QUOTE="mii";23771379]Ihan vaan sen kummemmin asiaa kommentoimatta Veeti Kalliohan ei ole oikeasti Veeti :)[/QUOTE]

Totta. Mutta taisi kuitenkin olla aika merkittävä henkilö kyseisen nimen nousubuumissa.
 
"mä"
Minun mielestäni on hölmöä arvostella jotakin nimeä pelkästään sen takia, että se on niin suosittu. Jokainen antaa lapselleen mielestään sen parhaan ja kauneimman nimen, joten suosittujen nimien voidaan katsoa olevan oman aikansa parhaita :)

Nykyään suosituimmatkaan nimet eivät ole tilastollisesti niin yleisiä, että samannimisiä lapsia sattuisi samalle luokalle useita. Alueellisesti voi tietysti jokin nimi olla niin poikkeuksellisen suosittu.
Fiksu vastaus :) Ehkä on myös havaittavissa kateellisuutta eikä oikein kestetä sitä, että jonkun toisen lapsen nimestä pidetään enemmän kuin omasta. Kautta aikainhan ihmiset ovat pyrkineet mollaamaan parempaansa. Ei ne, jotka ovat tyytyväisiä oman lapsensa nimeen, koe tarvetta arvostella muiden nimiä :)
 
"vieras"
Mun mielestä se on semmonen lässytysnimi. Tätätätätätätuitui. On vaan nähty se ihana kultapuppelimussukka vauva ja aateltu miten söpö ja ihku se on,kun vauvan nimi on Veeti. Sitä on vaikee selittää,näitä tämmösiä nimiä on muitakin. Joku Netta ja Mico ja Aatu ja Lumijessiina..
 
"vieras"
[QUOTE="mä";23771422]Fiksu vastaus :) Ehkä on myös havaittavissa kateellisuutta eikä oikein kestetä sitä, että jonkun toisen lapsen nimestä pidetään enemmän kuin omasta. Kautta aikainhan ihmiset ovat pyrkineet mollaamaan parempaansa. Ei ne, jotka ovat tyytyväisiä oman lapsensa nimeen, koe tarvetta arvostella muiden nimiä :)[/QUOTE]

Saa kai sitä olla asioista jotain mieltä. Mutta ei sitä tarvitse ääneen sanoa. Mun mielestä Torsti on kamala nimi,mutta en mä sitä kellekään mee päin naamaa laukomaan. Ja olen ihan tyytyväinen oman lapseni nimeen. Mut Torsti vaan ON kauhee.
 
_ - _
Omituinen muotinimi. Jostain syystä muutama vuosi sitten joka toisen pojan nimeksi annettiin Veeti. Vieläkin se on tosi suosittu. Tulevaisuudessa kuulemma tulee kokonaisia koululuokkia, joissa kaikki pojat on Veetejä.

Mun mielestä ihan älyttömän ruma nimi. Tulee mieleen löysä kuminauha.
Poikia syntyy vähän alle 30 000 vuodessa, laskin se äsken 10 vuoden tilastojen keskiarvoksi. Vuosien 2000-2009 välillä on nimetty 4970 Veetiä. Vuonna 2010 nimettiin 479 Veetiä ja tänä vuonna sen nimen on saanut 60, joten ei nyt ihan puolta pojista nimetä Veetiksi.
 
Ksantippa S.
[QUOTE="vieras";23771484]Saa kai sitä olla asioista jotain mieltä. Mutta ei sitä tarvitse ääneen sanoa. Mun mielestä Torsti on kamala nimi,mutta en mä sitä kellekään mee päin naamaa laukomaan. Ja olen ihan tyytyväinen oman lapseni nimeen. Mut Torsti vaan ON kauhee.[/QUOTE]

Saa toki olla jotain mieltä, ei kai meillä muuten täällä olisi mitään tekemistä :) Kysymys olikin siitä, että miksi tiettyjä nimiä teilataan pelkästään sillä perusteella, että ne ovat suosittuja. Kuten täällä matemaattisesti minua lahjakkaammat ihmiset ovat osoittaneet, Veeti-parat eivät kuitenkaan törmäile toisiaan mustelmille koululuokissa tai päiväkotiryhmissä.
 
"vieras"
Saa toki olla jotain mieltä, ei kai meillä muuten täällä olisi mitään tekemistä :) Kysymys olikin siitä, että miksi tiettyjä nimiä teilataan pelkästään sillä perusteella, että ne ovat suosittuja. Kuten täällä matemaattisesti minua lahjakkaammat ihmiset ovat osoittaneet, Veeti-parat eivät kuitenkaan törmäile toisiaan mustelmille koululuokissa tai päiväkotiryhmissä.
Jossain vaiheessa kun luki kastettujen palstaa,niin joka toinen oli Veeti :D
 
ap.
Ok, nyt olen saanut perusteluita... tässä yleisimmät:

a. liian suosittu tusinanimi
b. lässynlää lässytysnimi
c. Veet-karvanpoistoaine

eli pääosin samat perustelut/arvostelut kuin mitä jo sukulaisiltani olen kuullut. No, näistä huolimatta annamme nimen pojallemme... :) Lisää perusteluita, syitä ja kokemuksia saa kertoa, on vain kiva kuulla miksi joku ei tykkää tästä nimestä.
 
Ksantippa S.
[QUOTE="vieras";23771590]Jossain vaiheessa kun luki kastettujen palstaa,niin joka toinen oli Veeti :D[/QUOTE]

Onpas todella mielenkiintoinen tilastoihme. Mutta voihan nopallakin heittää kuutosen kuusi kertaa peräkkäin. Missä kaupungissa noin paljon Veetejä kastettiin?
 
"vieras"
Ok, nyt olen saanut perusteluita... tässä yleisimmät:

a. liian suosittu tusinanimi
b. lässynlää lässytysnimi
c. Veet-karvanpoistoaine

eli pääosin samat perustelut/arvostelut kuin mitä jo sukulaisiltani olen kuullut. No, näistä huolimatta annamme nimen pojallemme... :) Lisää perusteluita, syitä ja kokemuksia saa kertoa, on vain kiva kuulla miksi joku ei tykkää tästä nimestä.
Öh..miksi sua kiinnostaa miksi joku ei tykkää sun lapsen nimestä? Onko sillä yhtään mitään väliä?
 
ap.
[QUOTE="vieras";23772446]Öh..miksi sua kiinnostaa miksi joku ei tykkää sun lapsen nimestä? Onko sillä yhtään mitään väliä?[/QUOTE]

Ei sillä mitään väliä ole, kiinnostaa vaan tietää miksi se on niin epäsuosittu vaikka onkin suosittu. :D
 

Yhteistyössä