Mikä vika on nimessä Veeti?

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Hassua, olen pitänyt Veetiä ei-yleisenä nimenä siitä lähtien kun siitä ekan kerran kuulin n. vuosi sitten.

Musta se on ihan ok, harvinainen nimi ;)

Eikä tuo kuvaus Veetin vanhemmistakaan mielestäni pidä paikkansa, toki mulla on vain yksi vertailukohta.

ei siinä musta mitään vikaa ole, ihan kiva nimi! (enkä tiedä ku yhen Veetin) ....sitäpaitsi mun pojalla on tää toinen "vihattu" nimi, Leevi, heitä on kyllä paljon tullu vastaan mut kyl mä siltiki tykkään. ehkä toi toinen nimi sit vähä tasottaa. (siitähän pelihousut repisitte)

Ei mitään vikaa nimessä Veeti. Minun mielestä oikein kiva nimi! Kovin monelle se vaan on annettu lähivuosina, samoin, kun nimi Miro... Ei kai kukaan halua, että samalla luokalla on 5 samannimistä poikaa, siksi ei itse päädytty "muotinimeen"...

Ksantippa S.
Sinänsä hassua, että Veetiä pidetään tusinanimenä, vaikka "vain" n.540 poikaa on saanut nimen /vuosi vuosikymmenessä.
Uskoisin sen johtuvan siitä, että Veeti on ollut aikaisemmin niin harvinainen nimi. Nimen kantajien määrä on kymmenkertaistunut 2000-luvulla. Kun harvinainen nimi muuttuu kohtalaisenkin suosituksi, ihmisistä tuntuu että nimi on "joka toisella".

Sen sijaan esimerkiksi Juho, joka on ollut Veetiä yleisempi nimi myös 2000-luvulla, ei kanna yhtä vahvasti muotinimen leimaa, koska Juhoja löytyy joka ikäluokasta.

Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan siis nuo luvut. Siellä ei myöskään erotella sitä onko se nimi ensimmäisenä nimenä vaiko toisinaniminä, joten noissakin se Veeti tai Miro ei välttämättä ole se kutsumanimi.

Juhania voisi pitää tusinanimenä, onhan sen saanut nimekseen n2098 per vuosi viimeisen 10v aikana :D

"Piparnakkeli"
Omassa tuttavapiirissä kolme Veetiä, kahdella jopa keskenään hyvin samantapaiset toiset nimet.
Joten omalta pohjalta se on tavattoman yleinen nimi ja jostain syystä tulee mieleen ettei vanhemmilla ole mielikuvitusta, vaikkei se asia niin olekaan. Itse tykkään pyöritellä paljon nimiä, mutta kieltämättä karsastan näitä muoti-ilmiöiksi paisuneita nimiä :/

"Barbara"
Mulle tulee Veetistä mieleen joku vähän yksinkertainen, hömelö ja pikkaisen vetelä tyyppi. Ja Veetin vanhemmista se, että menevät massan mukana eivätkä ajattele yksilöllisesti.

Ja tästä on turha kenenkään Veetin äidin loukkaantua, tää vaan on se mielikuva joka mulle tulee ekana mieleen enkä minä sille mitään mahda.

Yhteistyössä