Mikä vika on nimessä Veeti?

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Omituinen muotinimi. Jostain syystä muutama vuosi sitten joka toisen pojan nimeksi annettiin Veeti. Vieläkin se on tosi suosittu. Tulevaisuudessa kuulemma tulee kokonaisia koululuokkia, joissa kaikki pojat on Veetejä.

Mun mielestä ihan älyttömän ruma nimi. Tulee mieleen löysä kuminauha.

"heh"
Se vaan on ruma, ja varmaan siistiä olla joskus viiskybänen Veeti. Nuuti ja Leevi menee samaan joukkioon, hyi olkoon.
Noh, tähän "kiva olla keski-ikäisenä sen niminen" perusteluun voin sanoa vain sen, että kyllä sitä on varmasti sitten noin 40-50 vuoden päästä monia muitakin Veeti nimisiä etkä ole yksin. Eli se on ihan yleistä silloin, samoin kuin nyt on yleistä että Raimo on 50-60v ikäisten nimi ja Sami 30-40v ikäisten nimi. :)

Ksantippa S.
Se vika, ettei nimellä ei ole minulle erityistä tunnearvoa. No joo, Veeti & The Velvets teki ihan hyviä levyjä. Mutta ylipäätään tykkään nimistä, joilla on enemmän merkitystä kuin pelkkä veikeä äänneasu.

ap.
No meidän pojasta tulee Veeti, vaikka olen jo kuullut sukulaisiltakin näitä "eihän se ole edes nimi", "liian yleinen", "mikäs nimi se olevinaan on, karvojen poistoaine se on!", "ai veeti kallioko?" ja "ihan hirveä, ettekö parempaa keksi" lausahduksia. Siksi tässä kyselen, että miksi sitä nimeä inhotaan niin paljon... Mun mielestä kaunis nimi, suosittu on (ehkä vähän liikaakin) mutta mun mielestä yksi niistä harvoista nimistä, jotka pojalle suostun antamaan.

"Minä"
Tulee mieleen jotenkin sellainen löysä, saamaton kakara jonka äiti on ************************************** :D
Se on sitten minä ja mun löysä ja saamaton kakata.. :LOL:

Meidän Veeti on kyllä aika tehokas pakkaus.. ei kovin saamatonkaan tuhoamisvimmassaan.. ;)
(vois melkein välillä toivoa että olis saamattomampi.. )

Itsekin pidin nimeä aiemmin vähän liian yleisenä ja ällönä, mutta... Poika oli vaan jotenkin ihan Veetin näköinen.. ;)

Olkoonkin sitten luokalla viis muuta tulevaisuudessa me ollaan ihan tyytyväisiä nimeen.
Ja jos poikaa se ärsyttää niin saahan se vaihtaa vaikka toiseen nimeen joka on sitten vähän vähemmän yleinen.. ;)

"mä"
Omituinen muotinimi. Jostain syystä muutama vuosi sitten joka toisen pojan nimeksi annettiin Veeti. Vieläkin se on tosi suosittu. Tulevaisuudessa kuulemma tulee kokonaisia koululuokkia, joissa kaikki pojat on Veetejä.
Jollakin on nyt puurot ja vellit sekaisin :D Ei suosittu ole synonyymi yleiselle, kuten palstalla kuvitellaan :D

Ilmeisesti olet kovinkin nuori? 90-luvulla oli esim. Johanna suosittu nimi ja vaikka niitäkin on nimipalvelun mukaan 144867kpl niin ei niistäkään sentäs kokonaisia luokkia tullut. Ja Veetiä on alle 6000kpl. Hiukan suhteellisuutta kehiin, ennen kuin laukoo "totuuksiaan".

Ksantippa S.
Minun mielestäni on hölmöä arvostella jotakin nimeä pelkästään sen takia, että se on niin suosittu. Jokainen antaa lapselleen mielestään sen parhaan ja kauneimman nimen, joten suosittujen nimien voidaan katsoa olevan oman aikansa parhaita :)

Nykyään suosituimmatkaan nimet eivät ole tilastollisesti niin yleisiä, että samannimisiä lapsia sattuisi samalle luokalle useita. Alueellisesti voi tietysti jokin nimi olla niin poikkeuksellisen suosittu.

Yhteistyössä