Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan81:Symptatiat täältäkin! ja ison iso :hug: .
Tuli vaan mieleen, että nukkuuko lapsi riittävästi? Meillä kitistiin alle puoli vuotaana kans aina, jos vähänkin väsytti. Tuntui uskomattomalta, että jo 2 tuntia oli tarpeeksi hereillä olla. Sit alkoi kitinä. No minä vaan puskin vauvat (meillä siis kaksoset) ulos nukkumaan ja tilanne rauhottui. Luulin jo, että pojilla on joku kumma kun nukkuvat vaan kokoajan. Joku sanoi, että puolivuotta ikää tullessaan tuo jo pidemmät hereilläolot ja minä naureskelin, että sehän maaginen ikä. Ja tottatosiaan, nyt meillä 7kk ja 1vko ikäiset niin iloiset ja nauravaiset pojat että ei uskois samoiksi miehiksi! Eivät kitise enää ollenkaan!!
Eli meillä oli lääke se, että unta heti kun kitinä alkaa. Jos sitä ei muuten tullut, niin lähdin kävelylle kärryjen kans ja pojat nukkui ja oma pää tuulettui kummasti ulkona.
Yöt meillä mennyt aina hyvin.
Lähde vaikka edes tunniksi joka päivä johonkin, niin taas paremmin jaksaa kitinää kuunnella.
Ja se, mikä myös tapahtui meillä muutosta puolivuotiaana oli se, että ostettiin pojille kävelytuolit (jakavat mielipiteitä, tiedän), mutta aukausivat maanpäällisen taivaan kun pääsevät tutkimaan paikkoja. Siihen loppui siis kitinät täällä! Voisko olla myös teillä, että jos ei lapsi osaa vielä liikkua, niin kyllästyy paikallaan olemiseen?
Toivottavasti saat apua jostain näistä viesteistä! Ainakin sympatiaa! :hug:
Voimia!
joo neiti vetää sikeitä 2-3h välein ja olen havainnut unimäärän riittäväksi. Auta armias jos yrität nukuttaa kun ei ole väsy niin siitä vasta kauhea sirkus syntyy!
Ja joo, suurimmaksi osaksi uskoisin että sitä tää neiti kitisee kun ei jaksa olla paikallaan eikä itsekään pääse mihinkään. Kävelytuolia en ole ajatellut hankkia ja meillä on sen verran ahtaat tilatkin että koko ajan varmasti kolisisi jossakin... Leuja pyrin vaihtamaan muutaman päivän välein että pysyisi mielenkiinto, mutta ei niin ei...