Mikä työpaikka tälläisellä luonteella? Ehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja "Jeejee"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
[QUOTE="vieras";24102915]Onhan noita paljon erilaisia työpaikkoja jossa suunnitellaan mutta toteutus jätetään joko tilaajalle itselleen tai toinen porukka hoitaa sen. Esim. keittiön kalusteiden myyjä (myynti ja suunnittelu), puutarha arkkitehti tai sisustus suunnittelija...[/QUOTE]

ei niihin varmaan jaksa kouluttautua kun kaikissa pitäisi nähdä vaivaa ja tehdä käytännön töitä sen eteen. eikä mikään noista ole pelkkää suunnittelua.

"Vieras"
Siinä mistä ap kirjoitit, että sun projektit ei onnistu ja osaamisesi ei riitä, niin kannattaisi opetella tuntemaan se ammattiala kunnolla. Ad/hd-ihmiset on työpaikoilla tärkeitä ideoijia, mutta hyvät ideat ja uudistukset vaatii sitä, että tuntee alansa hyvin. On kuukausien ja vuosien käytännön kokemusta siitä mikä toimii ja mikä ei. Eli pitemmän päälle tulee ihmiselle semmoinen intuitio ja näppituntuma siitä, minkälaiset ideat ja uudistukset voisivat olla toteuttamiskelpoisia.
Jos tulet työpaikkaan tai projektiin uutena ja heität heti lennokkaan idean vailla realismia ja alan tuntemista, niin pieleen menee. :) Ad/hd:n yksi ongelma on, että ikäänkuin liidellään jossain muiden yläpuolella, elämä on vähän pinnallista, eikä jakseta pureutua sinne ruohonjuuritasolle ja oikeasti ihmisten arkeen.

Katsele, kuuntele ja tarkkaile ihmisiä ja heidän hankkeitaan, ja pitkään. Aloita pienistä jutuista ja hankkeista. ARVOSTA pieniä ja arkisia juttuja, MOTIVOIDU niistä. Siten opit huomaamattasi ja osaat jo sanoa, mikä homma toimii kyseisessä ympäristössä ja mikä ei.

Ad/hd on motivoitumisongelma, eli sisäistä motivaatiota ei ole (mikä auttaisi jaksamaan arjessa pitkäjänteisesti). Kun ulkoiset motivaatiot kuitenkin jossain vaiheessa puuttuu ja hiipuu ja tilanne rutinoituu (uutuudenviehätys lakkaa, dead-linet ei jaksa enää säikäyttää) niin homma lässähtää sisäisen motivaation puutteeseen.
Motivoidu siis pienistä, arkisista jutuista, niin huomaat jaksavasi melkein hommassa kuin hommassa.

ap.
Kiva kun keskustelussa lähdettiin etenemään asialinjaa, eikä vaan suomimaan mun luonteenpiirteitä :) Ja tuolla jollekin, joka tuolla heitteli, että muualla olisin kuollut nälkään, voisi joku lukupiiri olla eduksi, jossain vaiheessa kun kuitenkin hyvin selväsanaisesti ilmoitin, etten ole ollut työtön päivääkään :) Noo, ainakin minä osaan lukea.

Hyviä vinkkejä on tullut, päässä pyörii ja raksuttaa taas. :)

Hello AP
jotenkin tunnistin itseäni tekstistäsi. miljoonia ideoita mutta totetus tahtoo jäädä, ja juuri osaamattomuutta ja minä kaipaisin ainakin hurjasti tsemppiä asian toteuttamiseen.
mun tulevaisuudessa kiilltelee joku B&B-tyylinen maalaistalo jossain päin, jossa voisin lisäksi harjoittaa maaseutumatkailua, siellä olis elukoita, lavatansseja kesäisin navetan ylisillä, taidekursseja ja kirjallisuusiltamia, yhteislauluiltamia.....
itse saisin sisustella ja näpräillä kaikenlaista kaunista joka puolelle, tuunailla huonekaluja, kokkailla ruokaa yöpyjille, laulattaa ihmisiä, siivota huoneita, hevostella, lampaita kasvatella, kukkia istutella, värkkäillä kaikenlaista, mutta hyvin erilaista ja päivän mittaan vaihtuvaa hommaa. paljon erilaisia ihmisiä tulis vastaan ja erilaisia tilanteita.
olen vain sen verran kykenemätön etten osaisi ikinä kuvitella yksin lasteni kanssa moiseen ryhtyväni.
eli toivon löytäväni yhtä himmeän miehen rinnalleni taikka jonkun ystävän jostain joka innostuisi moisesta työpaikasta ja elämäntyylistä.
itsekin nyt kk puhelinmyyjänä oltuani ja vielä toinen jäljellä, niin ei ole mun juttu. tylsistyn ja heilun ja puhelen kaikenlaista koko ajan kun ei yksinkertasesti jaksa kiinnostaa vaikka teenkin tulosta. noh, olen ehkä jo siihen työhön liian vanhakin (32) mutta muutakaan ei ollut tarjolla tähän hätään.
ja ei ole mulla edes kukaan muu kuin itse epäillyt mitään ADHD:tä, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö on diagnosoitu 4v sitten, pari vuotta söin lääkkeitä, mutta en enää. tuntui ettei kuitenkaan ole se mun tauti. vaan et jostain muusta kiikastaa kun päässä vippaa...mutta todellakin itsellä takana jo 3 eri alan opiskelut ja nyt 4:ttä ammattia opiskelen, eikä vois kyl vähempää kiinnostaa enää. miljoona työpaikkaa takana, ja pisin työsuhde ikinä on ollut 10kk ja itse irtisanouduin kun alkoi ahistamaan, olisin luultavasti saanut vakipaikan piakkoin vielä.
mutta elämä on!
eli jos haluat höröpöröpäisen yrittäjäystävän niin täs olen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hello AP
Hello Ap nimimerkillä kirjoittava, mä haluun perustaa sun kanssa tollasen yrityksen :DD Voi kun kuulosti ihanalta :) Ei muuta kuin menoks vaan!
enemmän kuin onnellinen olisin jos jostain löytäsin tollasen ystävän innostuneen.
jos haluat kirjotella niin tuiskutukka@luukku.com
lähden nyt mattorantaan tästä.
mutta olen ihan oikeasti tälläisestä haaveillut sekä meinannut sen sopivan henkilön kanssa toteuttaakkin.
palataanhan asiaan, eikö??
olis mukavaa vaihtaa ajatuksia kanssasi!!

ooooooooo
jotenkin tunnistin itseäni tekstistäsi. miljoonia ideoita mutta totetus tahtoo jäädä, ja juuri osaamattomuutta ja minä kaipaisin ainakin hurjasti tsemppiä asian toteuttamiseen.
mun tulevaisuudessa kiilltelee joku B&B-tyylinen maalaistalo jossain päin, jossa voisin lisäksi harjoittaa maaseutumatkailua, siellä olis elukoita, lavatansseja kesäisin navetan ylisillä, taidekursseja ja kirjallisuusiltamia, yhteislauluiltamia.....
itse saisin sisustella ja näpräillä kaikenlaista kaunista joka puolelle, tuunailla huonekaluja, kokkailla ruokaa yöpyjille, laulattaa ihmisiä, siivota huoneita, hevostella, lampaita kasvatella, kukkia istutella, värkkäillä kaikenlaista, mutta hyvin erilaista ja päivän mittaan vaihtuvaa hommaa. paljon erilaisia ihmisiä tulis vastaan ja erilaisia tilanteita.
olen vain sen verran kykenemätön etten osaisi ikinä kuvitella yksin lasteni kanssa moiseen ryhtyväni.
eli toivon löytäväni yhtä himmeän miehen rinnalleni taikka jonkun ystävän jostain joka innostuisi moisesta työpaikasta ja elämäntyylistä.
itsekin nyt kk puhelinmyyjänä oltuani ja vielä toinen jäljellä, niin ei ole mun juttu. tylsistyn ja heilun ja puhelen kaikenlaista koko ajan kun ei yksinkertasesti jaksa kiinnostaa vaikka teenkin tulosta. noh, olen ehkä jo siihen työhön liian vanhakin (32) mutta muutakaan ei ollut tarjolla tähän hätään.
ja ei ole mulla edes kukaan muu kuin itse epäillyt mitään ADHD:tä, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö on diagnosoitu 4v sitten, pari vuotta söin lääkkeitä, mutta en enää. tuntui ettei kuitenkaan ole se mun tauti. vaan et jostain muusta kiikastaa kun päässä vippaa...mutta todellakin itsellä takana jo 3 eri alan opiskelut ja nyt 4:ttä ammattia opiskelen, eikä vois kyl vähempää kiinnostaa enää. miljoona työpaikkaa takana, ja pisin työsuhde ikinä on ollut 10kk ja itse irtisanouduin kun alkoi ahistamaan, olisin luultavasti saanut vakipaikan piakkoin vielä.
mutta elämä on!
eli jos haluat höröpöröpäisen yrittäjäystävän niin täs olen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tässä kohtaa paras täydentävä pari olisi kaikkea muuta kuin höröpöröpäinen yrittäjäystävä. Pariksi joku, jolla on business-vainua, liiketoimintaosaamista, kärsivällisyyttä hoitaa yritystä ja esim sen paperiasioita, joka jolla on alkupääomaa jne. Eli järkeä tasapainottamaan hörhön tunnepainotteista ja kärsimätöntä toimintaa. Siis JOS oikeasti haluaa toimeentulon itselleen eikä vain kivaa harrastusta, josta ei rahaa tule. Realiteetit on aika kovat, jos meinaa tuollaisella kaikenlaisella "pikkukivalla" itselleen elantonsa saada. Niin moni kun haluaisi samaa - tehdä vaan kaikkee niinqu kivaa ja ihquu ja saada siitä rahaakin. Ekat kysymykset: mistä asiakkaat, mistä maksavat asiakkaat, mistä riittävästi asiakkaita, mistä riittävän kiinnostavat palvelut jotta ne maksavat...

"..."
Suosittelen lääkitystä. Auttaa paljon, kun saa hommat hoidettua loppuun. Yrittäjällekin ihan kätsä taito.
Juu, samaa mieltä. Ja työkaverina olisit aivan painajainen! Kelle tahansa. Sun työt jäisi aina muiden hoidettavaksi, et ottaisi vastuuta loppuun asti ja sekoittaisit kaikkien muidenkin päivät olemalla tuuliviiri. Yrittäjyyteen sun lunteella ei musta kannata ryhtyä.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitoalan henkilö;24102975:
Työ ei ole aina kivaa ,MUTTA saattaisit kuulostaa siltä, että voisit sopia mainosalalle :)
No ei missään nimessä!!! Siellä tehdään tiivistä tiimityöträ, eikä ap:lla ole kykyjä siihen. Ei kukaan jaksa/voi ottaa koko ajan vastuuta toisten tekemisistä. Ap on siivellä matkujstaja työelämässä.

ap.
[QUOTE="...";24103221]No ei missään nimessä!!! Siellä tehdään tiivistä tiimityöträ, eikä ap:lla ole kykyjä siihen. Ei kukaan jaksa/voi ottaa koko ajan vastuuta toisten tekemisistä. Ap on siivellä matkujstaja työelämässä.[/QUOTE]

:D Hahhahaaaaaa :D Ja mistäs ihmeen kohdasta teit tällaisen älyttömän kummallisen päätelmän? :D Joka työssä missä olen ollut olen kyllä saanut kehuja tiimityötaidoistani, ja koskaan en ole potkuja työni takia saanut, vaan olen itse irtisanoutunut töistä kyllästyttyäni.

Oi ja voi ja lämmin leipä, joidenkin ihmisten päättelykyky on ihan olematon :D Sama kuin sanoisin sun kirjoituksestasi, että olet vastarannakiiski joka asiassa, marttyyri jopa, raastat harteillesi muidenkin työt, ja sitten iniset kun omat voimat ei riitä. Osuiko nappiin?

Yhteistyössä