[QUOTE="neljä-ilman-viidettä";26556976]Saiskos tuohon borrelioosin ja raakamaidon yhteyteen jotain linkkiä?
Ja alkuperäiseen linkkiin komentti: Tauti on Suomessa harvinainen, sillä siihen sairastuu vuodessa vain 10-30 ihmistä.
Kuinka monta näistä aiheutuu raakamaidosta?[/QUOTE]
Ei borrelioosia vaan puutiaisaivotulehduksen.
Tiesitk
"
Rasvaton maito läpikäy kovan teollisen prosessin. Rasvan poistamisen myötä maidosta poistuu myös rasvaliukoinen D-vitamiini, jolloin kalsiumin aineenvaihdunta kärsii. Valmiiseen maitoon lisätään/ palautetaan D-vitamiini, mutta senkin hyödyntämiseen tarvitaan rasvaa. Rasvaton maito on hyvä esimerkki siitä, että yhden palikan poistaminen saa aikaan pitkän ja usein negatiivisen tapahtumaketjun. Luonto on itsessään uskomattoman viisas, ja kaikenlainen ihmisen väliintulo tuppaa vaan rikkomaan sen herkkää harmoniaa.
Rasvan poistamisen lisäksi maito pastöroidaan, mikä tekee maitoproteiinista ja muista ravintoaineista vaikeasti käsiteltävän. Pastörointi tuhoaa myös maidon luontaiset entsyymit, jotka muuten edistäisivät kalsiumin hyväksikäyttöä. Kaiken tämän seurauksena saattaa kalsiumin saanti jäädä peräti miinuksen puolelle! Suomi onkin osteoporoositilastojen kärkimaita runsaasta maidonkulutuksesta huolimatta - tai ehkä pikemminkin juuri tämän takia."
Lähde:
MAITO - meijereiden pilaama terveysjuoma
Itse olen ajatellut siirtyä Hiljan kuluttajaksi, koska mua todella ärsyttää se miten pitkälle kaikki pittää jalostaa ja käsitellä. Sitten puhutaan niistä olemattomista terveysvaikutuksista. Jokainen voi ottaa erilaisia riskejä - itse otan ennemmin luonnollisempia tuotteita, joissa saattaa jottain bakteereja jyllätä kuin tuotteen, joka on käsitelty sen tuhat kertaa.