Hmh. 32vuotta oon ihan raakaa maitoa juonu ja vieläki henki pihisee. No mut jos se onki se ollu syynä minun aivokasveihin ym terveysongelmiin :xmas:
Lehmien vika.
Lehmien vika.
Kyllä muakin ällöttäis, koska pelkäisin pirusti että heluna potkaisee mua päähän.Alkuperäinen kirjoittaja no yök;26556938:mua ällöttäis juoda tollasta raakamaitoa suoraan lehmän tissistä. Muutenkin pystyn juomaan vaan rasvatonta maitoa ja sitäkin jos pakko. En tykkää maidon mausta.
älä nyt heittäydy ihan pelleksi. Tulee taas niin korkeelta yleistystä ja tilan ruokapöydän ääressä käytyä "kyllä me tiedetään mitä muualla" höpötystä että hohhoijaa.Ja tähän jatkan että nykyään saa kaupasta vaikka minkälaista kuivattua/puristettua terveysvaikutteista teollisesti valmistettua elintarviketta. Sen sijaan että ihmiset poimisivat itse ne mustikat metsästä niin he mieluummin hakee sen jauheena kaupasta
Ookkonä vihdoin räjähtäny? Onnea!No kun pitää olla niin eko ja luomu ja kaikkea.
Tehon lastenlääkäri oli tänään aika painavaa mieltä ko. asiasta.
No sitähän mäkin mietin. Tuo esikoisen maitoallergia on ollut oikea taivaan lahja, niin ollaan saatu putsatua koti turhasta maidosta. Kun en vuoteen juonut lehmänmaitoa, mun maha ei sitä enää sen jälkeen ole oikein kestänytkään. Ja hyvä niin. Ehkä raakamaitoa kestäisi, mutta ei tarvitse lähteä kokeilemaan kun tullaan hyvin toimeen ilmankin. Kun käyn ulkomaila, esim Ranskassa, syön siellä luomulampaanmaitojugurttia ja tietty lampaanmaidosta ja vuohenmaidosta tehtyjä juustoja ja niiden kanssa ei tosiaan ole vatsaongelmia.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26557661:Mutta edelleen, miksi täällä edes juotetaan lapsille niin tuhottoman paljon maitoa?
Tietenkin lääkäreiden pitää ohjeistaa asiakkaita yleisten suositusten mukaan. Kehottaa ottamaan rokotteet, jotka myöhemmin osoittautuvatkin aika ikäviksi. Ohjeiden noudattaminen on heidän työtään. Mä sain just viikko sitten kuulla, että en mitenkään voi voida hyvin. Sanoin lääkärille, että hänen ei kannata ottaa mun hyvinvoinnistani mitään stressiä, koska lupaan tulla sovittuun kontrolliin voinnistani riippumatta.No kun pitää olla niin eko ja luomu ja kaikkea.
Tehon lastenlääkäri oli tänään aika painavaa mieltä ko. asiasta.
Maitotuotteet jättämällä mun veljenkin korvatulehdukset saatiin loppumaan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26557731:No tuolla meidän jäbällä oli koko ajan korvatulehdus ja ties kuinka monta antibioottikuuria kunnes vaihdoin raakamaitoon. Sen jälkeen meni 1,5 vuotta että sai lievän nuhakuumeen. Samoin kävi mun serkulle. Niin ja lisäksi homogenoitu maito aiheuttaa semmoisen ripulin että koko persauksen iho kärähtää aivan täysin. Poika vaan huusi suoraa kurkkua kun pyllyä pesi. Saman aiheuttaa kaikki HYLAt ja muutkin. Luomu ja vuohenmaito ei. Ja hapanmaitotuotteet on ihan jees. Ja ruoassa menee mikä vaan.
Mutta tavallinen maito, mitä helvettiä sille tehdään?
Juu mutta pastöroitu maito nyt ei oo moksiskaan siitä,jos kylmäketju hetkeksi katkeaa. Eikä tankkimaito säily viikkoa vaikka pastöroitu maito säilyy. Sehän tässä oli just pointti että jos se on sun oma lehmä ja tän päivän maitoo niin juo rauhassa vaan, mutta jos sitä pitää johonki viiä ja säilyttää niin olishqn se hyvä olla pastöroituaAlkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26557661:No hei, kuskataan sitä maitoa kaupastakin kotiin. Voi hyvää päivää. Tänne esim. on sitäpaitsi paljon lyhyempi matka navetasta, kuin kaupasta.