mikä teillä ehkäisynä?

Mulle ei käy hormoonipitoiset pillerit ja kierukkaa en itelleni laita ikinä ( puistattaa ajatuskin).

Meillä jo kolme lasta ja kumi käytössä,mutta mutta mutta joskus olisi vielä kiva tuntea se mies ilman sitä kumia ;)
Oottakos kokeillut ikuna naisten kumia tai niitä ehkäisypuikkoja tai vaahtoa??
Mikähän niissä on ehkäisyprosentti ja tuleeko sivuvaikutuksia?

Kiitos,jos joku viittii vastata. =)
S.eksi-osioon en viittiny laittaa,kun halusin vastauksia samanlaisessa tilanteessa olevilta äiteiltä.

 
Kumia meilläkin käytetty vaihtelevalla menestyksellä ;) Hormonikierukkaa kovasti minulle ehdotettiin. Mutta kun olen kuullut siitä niin monelaista kommenttia. Voipi olla tiputteluvuotoa tosi pitkään ja mielialat vaihtelee, lihoaa, tulee finnejä... Tiedä sitten mikä olisi hyvä ehkäisykeino. Tällä pelillä sitä voi kyllä äkkiä olla pieniin päin :snotty:
 
HeyLIn
Mulla on on kuparikierukka (ollut jo vuosia), kun mitkään hormonivalmisteet ei sovi. Tyytyväinen olen ollut, eikä lisää vuotoakaan kuin yhtenä päivänä. Laitto ei tunnu ja on vaivaton.
 
mulla on nyt toinen hormonikierukka menossa.Itselläni ei ole ollut mitään huona sanottavaa siitä.Parasta on kun kuukautisia ei ole ollenkaan. Vaikka hormonikierukka tuntuu kalliilta laittohetkellä, maksaa itsensä takaisin ( ei tartte ostaa siteitä)
Eli minä kyllä suosittelen hormonikierukkaa.Valitettavan usein aina ne kirjoittavat joilla on huonoja kokemuksia ja harvoin ne jolla on hyviä.
 
zaradin
meillä käytössä keskeytetty,on toiminut jo 3 vuotta.mulle ei pillerit sovoi ja kumi on niin hankala.En kyl tiedä onko se luotettava ehkäisy mutta tähän asti toiminut.En tiedä ketään joka raskautunut näin.
 
Mulla hormonikierukka ollut runsaan vuoden. Minäkin ensin vierastin ajatustakin kierukasta mutta kun oikein muutakaan sopivaa ei ollut niin....
Alkukuukausina epäsäännöllisiä vuotoja mutta kun niistä on päässyt eroon niin huoletonhan tuo on.
 
pettynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 21:08 Omakotikullankallis kirjoitti:
Laitatin juuri hormonikierukan. Laitto ei tuntunut missään ja meillä saa ensimmäisen ilmaiseksi. =) Ja jatkossakin se tulee halvemmaksi kuin pillerit.
Siis saako jossain ilmaisen kierukan?Aika hieno etu!Mulla hormonikierukka ollut 1,5vuotta ja olen pettynyt.Koska vuoto kestää 6-10päivää ja on runsaampaa,kuin aikaisemmin.Ei kovin kiva,varsinkin kun ei saa käyttää tampooneja.Harkitsen tässä kierukan poistoa,mutta harmitta kun on maksanut ison hinnan,niin en tiedä... :/
 
pettynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 21:08 Omakotikullankallis kirjoitti:
Laitatin juuri hormonikierukan. Laitto ei tuntunut missään ja meillä saa ensimmäisen ilmaiseksi. =) Ja jatkossakin se tulee halvemmaksi kuin pillerit.
Siis saako jossain ilmaisen kierukan?Aika hieno etu!Mulla hormonikierukka ollut 1,5vuotta ja olen pettynyt.Koska vuoto kestää 6-10päivää ja on runsaampaa,kuin aikaisemmin.Ei kovin kiva,varsinkin kun ei saa käyttää tampooneja.Harkitsen tässä kierukan poistoa,mutta harmitta kun on maksanut ison hinnan,niin en tiedä... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 14:39 minä vain kirjoitti:
mulla on nyt toinen hormonikierukka menossa.Itselläni ei ole ollut mitään huona sanottavaa siitä.Parasta on kun kuukautisia ei ole ollenkaan. Vaikka hormonikierukka tuntuu kalliilta laittohetkellä, maksaa itsensä takaisin ( ei tartte ostaa siteitä)
Eli minä kyllä suosittelen hormonikierukkaa.Valitettavan usein aina ne kirjoittavat joilla on huonoja kokemuksia ja harvoin ne jolla on hyviä.
Mulla on sekä niitä hyviä että huonoja kokemuskia.

HYVÄT PUOLET:

* Helppo.. ei tarvi ährätä kumien kanssa
* huoleton.. ei tarvi muistaa ottaa mitään pillereitä
* 5 vuotta taattu ehkäsy, hyvä ratkasu siis jos tietää ettei heti halua perheenlisäystä.. tai no onhan siinä se 1%:tin mahollisuus..
* menkatonta aikaa
* maksaa itsensä takaisin

HUONOT PUOLET:

* painon nousu.. mulla nousi sellaset 10kg
* kallis laittaessa.. (mut kuulemma yksityisellä laittaessa halvempi? onko näin? Ruotissa oli takuu aika ja jos suuria ongelmia synty kierukka poistettiin ja sai rahat takasin.. mää pidin helppouden vuoksi..)
* ensimmäiset 3kk:tta TODELLA runsasta vuotoa.. ja siitä vielä seuraavat 3kk:tta tiputtelua.. ja aluksi oli kivuliaita supisteluja.. mut ton puolen vuoden aikana ne loppu..
* pari vuotta sitten hakeuduin lääkäriin koska tunsin "pistoja" ja supistukset palasivat takaisin.. lääkäri teki kaikki tutkimukset ja totes että kaikki ok.. supistelu ja pistely loppu sen noin puol vuotta kestäneen jakson jälkeen..

Mutta suurimmaksi aikaa tää hormonikierukka on kyllä ollu todella hyvä juttu. Että suosittelen kokeilemaan. :D
 
Mitä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 23:08 pettynyt kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 21:08 Omakotikullankallis kirjoitti:
Laitatin juuri hormonikierukan. Laitto ei tuntunut missään ja meillä saa ensimmäisen ilmaiseksi. =) Ja jatkossakin se tulee halvemmaksi kuin pillerit.
Siis saako jossain ilmaisen kierukan?Aika hieno etu!Mulla hormonikierukka ollut 1,5vuotta ja olen pettynyt.Koska vuoto kestää 6-10päivää ja on runsaampaa,kuin aikaisemmin.Ei kovin kiva,varsinkin kun ei saa käyttää tampooneja.Harkitsen tässä kierukan poistoa,mutta harmitta kun on maksanut ison hinnan,niin en tiedä... :/
Siis eikö kierukan kanssa voi käyttää tamponeja? Itse olen ensimmäistä kierukkaa suunnitellut, mutta mieluummin kyllä käyttäisin tampooneja kuin siteitä..eka kerran tuli tämä asia vastaan.
 
harmaa hissukka
muinulle ei sovi mikään muu ehkäisy kuin kondomi. ja yli 8vuotta ollaan ehkäisynä kondomia käytetty. ihmettelen et mikä siinä joidenkin mielestä on hankalaa? mies sen aina laittaa ei mulla ainakaan koidu mitään lisä "hommia", ei vie tuntoa, ei siis mitään haittaa mulle eikä tunnu "läträykseltä" niin kuin jotku sanoo samaa mies on sanonut. kortsut tulee helposti ostettua ruokaostoksilla jne.
vaikeempi mulla oli muistaa ottaa pilleri aikoinaan ja muistaa uusia resepti ja muistaa hakea erikseen apteekista pilsut.
Minusta kondomi helppo ja varma tapa hoitaa ehkäsy. ei turhia hormoneita ja kemikaaleja elimistöön vuositolkulla.
Eli minusta erittäin hyvä ehkäisy kaikin puolin.
 
sterilisaatio mulle tehtiin sektion yhteydessä. Lapsiluku ehdottomasti on täynnä. Mulla kuparikierukka ei pitänyt, eli meillä on nyt kaksi poikaa tullut kierukan kanssa. Kivoja poikia, ei siinä mitään....
 

Yhteistyössä