Mikä syy läskeillä on valehdella?

  • Viestiketjun aloittaja "Saijaa"
  • Ensimmäinen viesti
"Saijaa"
Tiedän monia ihmisiä (pääsääntöisesti naisia), jotka ovat todella todella lihavia. Väittävät että liikkuvat ja syövät terveellisesti, mutta silti samanlainen läskikasa se siellä keimailee vuodesta toiseen. Aina myös vedotaan siihen,että on joku vakava sairaus miksi on nii läski (toki niitäkin on, mutta tuntuu että suurimmalla osalla läskeys johtuu sairaudesta, ei elämäntavoista.) Olen itsekkin läski, mutta tiedän tasantarkkaaan että läskini oon syömällä hankkinut. Kelle he yrittävät valehdella, sillä kaikki sen tietää,että ihminen ei voi olla tuon kokoinen, jos liikkuu ja syö terveellisesti? Kysynpä vaan...
 
no juuh
Mä en ainakaan valehtele. Voin sanoo et suklaalla ja limsoilla on perse levinny enemmän kun lääkäri määrää. Onneks m n ei tartte kyllä perustellakaan kellekään, miks oon lihava. En mäkään kysy, et miks oot noin laiha? Kattoisin hetken hitaasti kieroon jos joku kysyis et miks oot lihava... :eek:
 
rasvaa lisää
Eivät valehtele. Ikävä tosiasia vaan on, että syömällä "terveellisesti" suositusten mukaan harva pysyy pitkällä aikavälillä terveenä. Virallisterveellinen ruokavalio on runsassokerinen, joten väkisinkin sitä lihoo. Kun hormonit ovat suositusten mukaisella ruokavaliolla menneet kivasti sekaisin, ei paino putoa, vaikka kuinka urheilee. Päinvastoin. Kitukaloreilla kroppa menee entisestäänkin sekaisin. Karppaamalla saisi hormonit tasapainoon ja painonkin laskuun, mutta on aivan toivotonta selittää VHH:n etuja ihmisille, jotka THL on aivopessyt.
 
"Saijaa"
En mäkää asiasta kysele, vaan ku tulee työpaikalla selittämään, miten rakastaa liikuntaa ja käy 5krt viikossa lenkillä yms. muuta paskaa. Pistää kovasti ihmetyttämään.
 
pyylevä rotta
En tajua miksi ketään edes kiinnostaa mitä toiset selittävät elämästään?!
Mulle tuo nyt on ihan se ja sama mitä muut minusta uskoo, kun kerron lihavuuteni syyn olevan perimmiltään masennuksen. Masennus aiheuttanut sen, että syön kokoajan aivan kaikkea mahdollista sontaa.
Ei ole motivaatiota aloittaa liikuntaharrastuksia, ei kiinnosta oma terveys eikä pskan vertaa kiinnosta kuolenko tänää vai huomenna ja kuolenko keuhkoahtaumaan vai sydäriin. Masennus on mulla se syy.

Toki olen saanut kuulla, miten mun vaan pitää "ottaa itteeni niskasta kiinni" ja muuta yhtä yleispätevää neuvoa, mutta jokainen joka noita latteuksiaan mulle latelee ei todellakaan ymmärrä mitä masennus on. Olen ennen ollut iloinen ja elämäniloinen ihminen, nyt olen vain varjo entisestä.
 
[QUOTE="Saijaa";30258372]En mäkää asiasta kysele, vaan ku tulee työpaikalla selittämään, miten rakastaa liikuntaa ja käy 5krt viikossa lenkillä yms. muuta paskaa. Pistää kovasti ihmetyttämään.[/QUOTE]

Tähän on pakko kommentoida.

Lihavuus ei välttämättä tarkoita huonoa kuntoa/liikkumattomuutta. Oletko nähnyt vaikka Sammo Hungin leffoissa/tv-sarjoissa nuorena aikuisena?

[video=youtube;o_TrMahkuvo]https://www.youtube.com/watch?v=o_TrMahkuvo[/video]
 
vieras,.
En valehtele yhtään kun sanon, että olen läski ja syömällä on kilot tulleet. Eikä just nyt huvita laihduttaa. Mutta itsepä läskini kannan joten mitä helvettiä mun paino sulle edes kuuluu?
 
"Hmm"
Minä en taas ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten ulkomuoto, paitsi puolison kohdalla tai puolisoehdokkaan ;)
Itse olen masentuneena taas mennyt alipainon puolelle, ei vaan mikään ruoka mennyt alas. Silti ymmärrän, että toisilla menee erilailla.
Ainoat hetket jolloin voin ärähtää ovat silloin, kun mulle tullaan päin kasvoja päivittelemään miten luikku olen nelikymppisenä. Eipä senkään pitäisi kenellekään kuulua? :D Ja en ole edes masentunut enää.
 
"män"
Tähän on pakko kommentoida.

Lihavuus ei välttämättä tarkoita huonoa kuntoa/liikkumattomuutta. Oletko nähnyt vaikka Sammo Hungin leffoissa/tv-sarjoissa nuorena aikuisena?

[video=youtube;o_TrMahkuvo]https://www.youtube.com/watch?v=o_TrMahkuvo[/video]
Miten tämä todistaa mitään? Akrobatiaa lapsena harrastanut saattaa olla vielä todella hyvä liikkumaan aikuisenakin vaikka olisi 50kg läskiä ja kunto todella paska.
 
"njaa"
Aika moni selittelee niitä painavia ja isoja luita....Etenkin lihavilla lapsilla.Kyllä ne luut ihan suunnilleen samanverran painaa samanpituisilla ihmisillä...Just kuulin selityksen isoluisesta lapsesta kerholla.Voi riks räks ja poks.
 
endis
Mitäs sitten? Usein läskit tietävät kaiken laihduttamsiesta, muttei laihdu, koska laihduttavat kuten on ohjeistettu: liiku enemmän, syö vähemmän. Ei se toimi, jos aivot ovat narikassa. Tässäpä hyvää materiaalia katsottavaksi miksi ne aivot eivät toimi: http://www.uctv.tv/skinny-on-obesity/ .. kannattaa sivistää itseään ja pohtia vasta sitten läskien syyllistämistä.
 
"Män"
Mitäs sitten? Usein läskit tietävät kaiken laihduttamsiesta, muttei laihdu, koska laihduttavat kuten on ohjeistettu: liiku enemmän, syö vähemmän. Ei se toimi, jos aivot ovat narikassa. Tässäpä hyvää materiaalia katsottavaksi miksi ne aivot eivät toimi: http://www.uctv.tv/skinny-on-obesity/ .. kannattaa sivistää itseään ja pohtia vasta sitten läskien syyllistämistä.
Ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ainut selitys lihavuudelle on se että syödään liikaa, olen itse monesti kuullut kaikkea paskaa milloin hormoneista kilpirauhasesta tai geeneistä ja samalla naureskellut mielessäni että joo niin vittu varmaan.. Se suklaalevy minkä söit 5min sitten ei vaikuta mihinkään, henkoht en ymmärrä selittelyä.
 
endis
[QUOTE="Män";30259538]Ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ainut selitys lihavuudelle on se että syödään liikaa, olen itse monesti kuullut kaikkea paskaa milloin hormoneista kilpirauhasesta tai geeneistä ja samalla naureskellut mielessäni että joo niin vittu varmaan.. Se suklaalevy minkä söit 5min sitten ei vaikuta mihinkään, henkoht en ymmärrä selittelyä.[/QUOTE]

Osoittaa vain sen, että olet idiootti. Ei ihmiset tietoisesti halua lihoa. Mikäli haluaisivat, olisi oikea hoito psykoterapia. Sellaista ei kuitenkaan kenellekään anneta, koska tiedetään, että lihomisen syy ei ole tahdosta kiinni, vaan syy on aivoissa, jotka ovat sekaisin mm. sokerista.

Toki on ihmisiä, jotka voivat tapella nälän tunnetta vastaan. Useimmiten heistä tulee mielisairaita vanhemmalla iällä.

Oikea tapa laihduttaa on syödä aitoa ruokaa niin paljon kuin jaksaa, heittää makeat hiilarit mäkeen ja olla uskomatta yhteenkään ravitsemusterapeuttiin. Ravitsemusterapeuttien pitkän ajan onnistumisprosentti on alle 5%. Esimerkiksi karppaajien onnistumisprosentti on huomattavasti suurempi.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja rasvaa lisää;30258371:
Eivät valehtele. Ikävä tosiasia vaan on, että syömällä "terveellisesti" suositusten mukaan harva pysyy pitkällä aikavälillä terveenä. Virallisterveellinen ruokavalio on runsassokerinen, joten väkisinkin sitä lihoo. Kun hormonit ovat suositusten mukaisella ruokavaliolla menneet kivasti sekaisin, ei paino putoa, vaikka kuinka urheilee. Päinvastoin. Kitukaloreilla kroppa menee entisestäänkin sekaisin. Karppaamalla saisi hormonit tasapainoon ja painonkin laskuun, mutta on aivan toivotonta selittää VHH:n etuja ihmisille, jotka THL on aivopessyt.
Tämä on taas näitä höyrähtäneiden juttuja. Olen pysynyt hoikkana ihan suositusten mukaisella ruokavaliolla ja sopivalla määrällä liikuntaa. Minulle kertyy läskiä helposti eli jos en ole tarkkana, vaan pistän suuhuni kaikkea mitä mieli tekee, niin äkkiä paino nousee 5 kg tai jopa enemmän.
 
rasvaa lisää
Tämä on taas näitä höyrähtäneiden juttuja. Olen pysynyt hoikkana ihan suositusten mukaisella ruokavaliolla ja sopivalla määrällä liikuntaa. Minulle kertyy läskiä helposti eli jos en ole tarkkana, vaan pistän suuhuni kaikkea mitä mieli tekee, niin äkkiä paino nousee 5 kg tai jopa enemmän.
Kiva, että sinun kroppasi ei ole mennyt sekaisin vähärasvaisella (vielä). Onneksi olkoon. Olet harvojen onnekkaiden joukossa. Valitettavasti minun kilpirauhaseni ja suolistoni ei kestänyt suositusruokavaliota. En onneksi ehtinyt saada sokeritautia tai kerännyt merkittävästi ylipainoa. Karppaamalla olen saanut terveemmän elämän ja päässyt esim. allergioistani, jotka alkoivat VT:lle siirryttyäni. Ymmärrän lihavia oikein hyvin. Kunpa he kaikki tajuaisivat alkaa karppaamaan.
 
No voin nyt tähän todeta, että minä olen läski. Söin aikaisemmin terveellisesti (ei karkkia, shipsiä, hamppareita yms) ja liikuin 4-6 kertaa viikossa. Tein tätä vuosia. Mitä tapahtui? Lihoin ja lihoin vaan kokoajan. Aina oli joku lihas, olkapää tai käsi kipeänä treenaamisesta. Sitten kyllästyin tuohon lihoamiseen, ainaisiin lihasjumeihin ja lopetin raskaan liikunnan. Lisäksi aloin punnitsemaan kaiken mitä syön. Nyt olen laihtunut noin 8 kiloa. Kunto on romahtanut, koska liikun todella kevyesti. Jaksan nostaa painoja varmaan puolet siitä mitä vuosi sitten, mut rasvaa on lähtenyt. Eli mitä kovemmin treenaat salilla = sitä enemmän syöt terveellistä ruokaa = sitä läskempi olet.
 
endis
Kuinka ollakaan, tutkimuskin asian vahvistaa http://www.iltalehti.fi/terveys/2014091118652233_tr.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki

... eli ei nämä asiat syyllistämällä muutu, vaan faktojen myöntämisellä. Ruoka voi olla toisille huumetta. Silloin pitää löytää mitkä ruoka-aineet ovat huumaavia, eikä syyllistää "liiku enemmän, syö vähemmän". Syyllistäminen ei ole toiminut, se on osattu jo iät ja ajat. Lihavuusepidemia senkun jatkaa kasvuaan, se on selvä.
 

Yhteistyössä