Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Hedelmöityshoidot pitäisi lopettaa julkisella puolella. Ja yksityiselläkin poistaa Kelan korvaukset (vai saako niihin edes?).

Suuri osa ihmisistä on ihan todella tyhmiä ja äänioikeuden saadakseen pitäisi läpäistä joku testi.

Ylipainoinen on lähes aina syömishäiriöinen.

Läski ei ole ikinä kaunista.
 
[QUOTE="Vieras";28488387]Mulla nämä:
- abortti on murha ihan aina, myös raiskaustapauksessa ja lapsensa murhanneella naisella ei pitäisi olla oikeutta hankkia lapsia myöhemminkään.[/QUOTE]
Minulla tämä:
Abortinvastustajat ovat sekopäisiä hihhuleita joille elämän realiteetit ovat täysin hakusessa. Abortinvastustaja tulisi raiskata ja nänelle tulisi syntyä vaikeasti vammainen lapsi.

Oliko tarpeeksi provokatiivista?
 
Toisin sanoen se vahvin/provosoivin mielipiteeni taitaa olla, että kaikki mielipiteet eivät ole yhtä hyviä ja uskottavia. Mielipide vailla loogista perustelua on yhtä tyhjän kanssa. Olen yhden edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että ääriajattelu on pahasta ja mielestäni useimmiten merkki joko älyn, empatian tai realismin uupumisesa. Siksi kaikkien mielipiteistä ei missään nimessä kannata provosoitua.
 
"vieras"
Totta. Saa rauhassa olla tyhmiä mielipiteitä vailla perusteluja. Ketjussa ei kuitenkaan kielletty ottamasta kantaa muiden kommentteihin ja vapaassa maassa voin rauhassa niin tehdä. ;)
Minä en kyllä älyä, miksi joku nuori, perheetön sinkku haluaa tällaisena päivänä palstailla täällä. Missä sun ystävät on?? Itse olisin terassilla elämässä sitä elämää, enkä täällä vain kirjoittamassa pskaa ja provosoitumassa outojen ihmisten teksteistä.
 
PERSU
Kuvottaa maahanmuutto maista, joissa lapsen alapään silpominen ja raiskailut ovat yhteiskunnallisesti hyväksyttyä kauraa. Hymähdän sellaisille kommenteille, kuten "miten niin kaikki muslimit raiskaa", tai "ei pidä tuomita yhden rötöksistä kaikkia".

Olen täysin samaa mieltä, että ei pidä tuomita kaikkia suomalaisia parikymppisiä naisia siitä, että heistä n.80% pukeutuu paljastavasti yökerhoihin, koska poikkeuksia löytyy!!! Kulttuurimme kasvattaa naiset pukeutumaan noin!

Samoin ei pidä tuomita kaikkia muslimimiehiä raiskaajiksi koska POIKKEUKSIAKIN löytyy. Raiskaaminen kun vain on muslimivaltioissa yleisesti hyväksyttävää ja rangaistuksena uhri naitetaan raiskaajalle, tai piestään raipalla haureudesta! Älkää yleistäkö!

Kuvottaa kaikki putkiaivoiset kympintytöt jotka ovat kaikesta aina yleisesti "hyväksyttävää" mieltä, asiaa sen paremmin tutkimatta ja ituhipit yök!

Myöskään ei empatiaa riitä niille tyhmille akoille, jotka lähtevät jonkun muslimiloverin matkaan ja viiden vuoden kuluttua kertovat inhimmillisessä tekijässä, kuinka "mies hakkasi päivittäin, omi kaikki rahat ja suku varasti lapset Turkkiin"
Jos nykyisen tietotekniikan aikana ihminen ei täysi-ikäisyyteen mennessä ole viitsinyt ottaa tuon vertaa kulttuuri/uskontoeroista selvää, niin tervemenoa. Älä vollota sitten!
 
"vieras"
Toisin sanoen se vahvin/provosoivin mielipiteeni taitaa olla, että kaikki mielipiteet eivät ole yhtä hyviä ja uskottavia. Mielipide vailla loogista perustelua on yhtä tyhjän kanssa. Olen yhden edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että ääriajattelu on pahasta ja mielestäni useimmiten merkki joko älyn, empatian tai realismin uupumisesa. Siksi kaikkien mielipiteistä ei missään nimessä kannata provosoitua.
Mitä ihmettä tarkoittaa "uskottava mielipide"??
 
[QUOTE="vieras";28488582]Mitä ihmettä tarkoittaa "uskottava mielipide"??[/QUOTE]

Mielipide, joka sisältää älyllistä ja loogista perustelua ja jossa on otettu todellisuus ja seuraukset huomioon. Mitä paremmin perusteltu mielipide, sitä uskottavampi yleensä. Jos perusteluna on "minä nyt vaan uskon näin", se ei ole riittävä. Siihen mielipiteeseensä on toki oikeus, mutta turha odottaa muiden pitävän sitä kovin uskottavana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28488568:
Minulla tämä:
Abortinvastustajat ovat sekopäisiä hihhuleita joille elämän realiteetit ovat täysin hakusessa. Abortinvastustaja tulisi raiskata ja nänelle tulisi syntyä vaikeasti vammainen lapsi.

Oliko tarpeeksi provokatiivista?
Peesi + siinä mitään murhata, herran jestas jos ei abortteja tehtäis:O
 
[QUOTE="vieras";28488618]Mitä loogista perustelua siihen tarvii jos on esim. sellainen mielipide, että maksalaatikko on pahaa?[/QUOTE]

Tarkoitinkin tässä nyt vähän toisenlaisia kysymyksiä, kuten mielipiteet "homous ei ole hyväksyttävää ja se pitää parantaa".
 
Mietityttää sekin, onko ihminen pumpulissa kasvanut, jos ajattelee kaikilla olevan samat mahdollisuudet onnellisuuteen. Miten olosuhteiden ja hirveiden vanhempiensa armoilla oleva lapsi voi vaikuttaa onnellisuuteensa? Miten elämän kaltoinkohtelema vakavaa masennusta ja muita mt-ongelmia sairastava voi naps vaan muuttua onnelliseksi? Voiko kaikille tosiaan olla yhtä helppoa olla onnellinen ja muuttaa asenteitaan ja suhtautumistapaansa asioihin, huolimatta olosuhteista, ympäristöstä, yksilöllisistä tekijöistä jne? Se on toki totta, että kaikilla on jossain määrin mahdollisuus vaikuttaa asenteeseensa ja onnellisuuteensa, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti ja joskus se on paljon vaikeampaa. Se voi olla perin haastavaa vaikka vuosina, jolloin on vangittuna kellarissa, kuten näissä kauheissa uutisissa.
 
Viimeksi muokattu:
Eutanasia pitäisi hyväksyä ja laillistaa

Jokainen ei Suomen kansalainen, joka täällä syyllistyy rikokseen, pitäisi palauttaa kotimaahansa

Opettajilla pitäisi olla keinot ja mahdollisuus turvata työrauha kaikille oppilaille ja pikkunilkkien paapominen pitäisi lopettaa
 
"vieras"
Se että ruumiillista kuritusta tarvittaisiin ja yleensäkin enemmän rajoja lapsille ja nuorille. Luunappi ja tukkapölly ei pitäis olla kiellettyä. Pahoinpitely on sitten asia erikseen.
 
"Tiina"
[QUOTE="Tiina";28488703]Työttömyys on oma valinta. Vuorenvarmasti löytyy jotain tekemistä, jos oikeasti haluaa ja osaa ajatella kauaskantoisesti.[/QUOTE]

Lihavuuskin on oma valinta.
 
Mä olen vilpittömästi sitä mieltä, ettei homoliittoja tarvita kirkossa siunata. Puolestani saa elää miehet keskenään ja naiset keskenään parisuhteessa, mutta ei siihen jumalaare kirkkoa tarvita. En minäkään saa kaikkia riittejä noudattaa, joita voisi olla kiva kokeilla.
 
Vau. Tosiaan oli hakemista siinä, että löysin jonkun edes jollain tavalla provosoivan mielipiteen, enkä uskonut sen toimivan noin tehokkaasti. :O :LOL:
:p Olisin varmaan provosoitunut pahasti, jos olisin joku insestiä kokenut laitoskierteeseen joutunut masennuksesta ja monista muista mielenterveysongelmista kärsivä ja joku olisi sitä mieltä, että mun pitäisi vaan ottaa se asenne, että olen onnellinen ja et se olisi yhtä lailla asennekysymys kohdallani kuin jollain "helppoa" elämää viettäneellä. Et niinku oma vika, jos ei pääse traumoista yli.
 
"vieras"
:p Olisin varmaan provosoitunut pahasti, jos olisin joku insestiä kokenut laitoskierteeseen joutunut masennuksesta ja monista muista mielenterveysongelmista kärsivä ja joku olisi sitä mieltä, että mun pitäisi vaan ottaa se asenne, että olen onnellinen ja et se olisi yhtä lailla asennekysymys kohdallani kuin jollain "helppoa" elämää viettäneellä. Et niinku oma vika, jos ei pääse traumoista yli.
Viimeistä lausetta en tästä allekirjoita, mutta kaiken muun kyllä. Jopa hirveitä asioita kokeneet ihmiset voivat olla onnellisia, kun päättävät olla onnellisia.
 

Yhteistyössä