Mikä siinä on niin kamalaa, jos myöhästyy lapsen hausta muutaman minuutin?

  • Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Jo pariin otteeseen on lapsemme hoitaja paukannut lisälaskun, kun ollaan myöhästytty pari minuuttia. Hoitoajaksi merkitty 8.00-17.00 ja perjantaina olin paikalla 17.05 ja saman tien oltiin lähdössä. Hoitaja näytti pitkää naamaa ja sanoi, että joutuu taas laskuttamaan ylimääräisestä (ottaa sen tunnin ylimääräistä). Mielestäni jo saivartelua. Onneksi lapset pääsevät syksyllä päiväkotiin. Alkaakohan siellä sama narina?
 
tuota
Jos se hoitaja on paikalla vain sinun lastasi varten, niin kyllähän häntä harmittaa tehdä ylityötä, kun voi olla omiakin menoja. Päiväkodissa eivät niin kai nurise, jos siellä on muitakin, mutta sama juttu, jos sinun takia odotellaan. Sinuakin harmittaa, jos kauppa aukeaa myöhässä, kun odotat oven takana jne. Se lapsesi nouto vaikuttaa hoitajan työaikaan. Olisi kohteliasta soittaa, jos hetken myöhästyy, varsinkin jos on ainoa, jonka vuoksi paikalla ollaan. Tosiaan jos pk on avoinna vaikka 17.30 asti, ei tuo viisi minuuttia varmaan haittaa.
 
"lastenhoitaja"
No haittaa! Meilläkin paljon vanhempia, joilla ei taida käydä mielessäkään se, että lastenhoitajillakin on työpäivän jälkeen menoja ja meidänkin pitää ehtiä hakea omat lapset hoidosta! Itsellä tekee välillä tiukkaa ehtiä viideksi lasteni päiväkodille, kun joku vanhempi tulee sen 5-10 minuuttia myöhässä hakemaan omaansa.
 
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
kukka-hattu
[QUOTE="lastenhoitaja";29829782]No haittaax jos tuun aamulla 5 minsaa myöhässä päiväkotiin töihin? tai 10 minuuttia? Eikai se nyt niin kellonpäälle oo...[/QUOTE]

No eihän se nyt niin tarkkaa tosiaan ole ja mitä väliä että itse myöhästysin sen takia töistä ja sovittu asiakaskäynti myöhästys. Kaikki olisi niin iloisia vaan :D
 
lastenhoitajia
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29829800:
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
Kaikille tulee esteitä jne joskus, mutta ap:n kohdalla näköjään toistuvaa. Ihan oikein pitää sovitusta kiinni ja tottakai ylimääräsestä laskutus.

Joo o, kaippa se sit kuitenkin on vähän ammatinvalintakysymys että ottaako itselleen arkipäivien palkkatyön vai 24 h yrittäjyyden. Siinä mielessä hieman ontuva vertaus.
 
iu
Jos joskus myöhästyy pari minuuttia, on saivartelua niistä nitistä. Mutta jos säännöllisesti on sen viisikin minuuttia myöhässä, ymmärrän, että hoitajaa alkaa ajan kanssa ottaa pattiin. (Tästä ei kai kuitenkaan ollut ap:n tapausessa kyse?)
 
"lastenhoitaja"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29829800:
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
Ymmärrystä riittäisikin, jos nämä kerrat olisi satunnaisia. Mutta kun ne on melkein joka päivä samat vanhemmat, jotka tulevat myöhässä eikä edes pahoitella millään tavalla.
 
Jhgg
Mun mielestä tärkeä pointti on se onko tämä toistuvaa vai satunnaista. Kyllä muakin ärsyttää ne asiakkaat, jotka tulevat AINA myöhässä, mutta satunnainen myöhästyminen (josta ehkäpä soitetaan) ei harmita lainkaan niin paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
kukka-hattu
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29829800:
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
Se pelivara mikä sulla on kirjataan niihin hoitoaikoihin silloin kun sopimusta tehdään. Niistä ei itketä jälkeenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29829800:
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
Tämä pelivara pitää vanhempien laskea mukaan hoitoaikaan sitä varatessa.
 
vierass
Haittaa. Meillä päiväkoti meni kiinni klo 17. Pyrin hakemaan lapset 5-10 minuuttia aiemmin, vaikka hoitoaika oli klo 17 saakka. Yleensä hoidossa ei ollut silloin enää ketään muita lapsia.
 
lastenhoitajia
No eihän se nyt niin tarkkaa tosiaan ole ja mitä väliä että itse myöhästysin sen takia töistä ja sovittu asiakaskäynti myöhästys. Kaikki olisi niin iloisia vaan :D
Niinpä :D

Ei minä-minä ihmiset voi ymmärtää. Jos minä tulisin töihin 6.20 enkä 6.15, se tarkottaisi todennäköisesti myös monen muun ihmisen myöhästymistä töistä, kun he odottelis aamulla päikyn oven takana lapsen kanssa mun saapumista. Eli se todellakin on minuutin päälle.

Sit on lisäksi nää jotka on sitä mieltä että ei se oo niin kellonpäälle, jos tuon lapsen 10 minuuttia ennen sovittua aikaa hoitoon.

Iltapäivästä mulla on omia menoja klo. 17 jälkeen, esim. oman lapsen haku tarhasta. Jos vanhempi myöhästyy, myöhästyn minäkin oman lapsen hausta. Joskus sellaista voi tapahtua ja siitä on kohteliasta ilmoittaa puhelimitse etukäteen että olen myöhässä mutta jo matkalla. Mutta kun päikyssäkin on ryhmässä 23 lasta niin siinä on parhaassa tapauksessa yksi "parin minuutin myöhästelijä" ja yksi "muutaman minuutin etuajassa vaan ollaan" tapaus joka päivälle, jos noita alkaa katsoa läpi sormien.
 
"Äiti-77"
Jo on naurettavaa oikeesti jos 5 minsasta alkaa ruikuttamaan??? on jo pilkun ..... ymmärrän jos aletaan puhumaan 15-30 minsasta niin alkaa jo vituttamaan ainakin jos toistuu usein mut hei oikeesti 5 minuuttia voi kiesus!! vetäis sen hernemaissin pois nenustaan.. ja juu olen itte ollu hoitajana ja en ees mittä viisiä minuutteja huomannu!!!! kannattaiskohan vaihtaa alaa jos on noin kireetä hoitotätillä!!!
 
lastenhoitajia
[QUOTE="Äiti-77";29829843]Jo on naurettavaa oikeesti jos 5 minsasta alkaa ruikuttamaan??? on jo pilkun ..... ymmärrän jos aletaan puhumaan 15-30 minsasta niin alkaa jo vituttamaan ainakin jos toistuu usein mut hei oikeesti 5 minuuttia voi kiesus!! vetäis sen hernemaissin pois nenustaan.. ja juu olen itte ollu hoitajana ja en ees mittä viisiä minuutteja huomannu!!!! kannattaiskohan vaihtaa alaa jos on noin kireetä hoitotätillä!!![/QUOTE]

Sä et vaikutakkaan ollenkaan kireältä :D varo nyt ettei suoni repee päästä hei.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29829800:
kyllä mun mielestä pitäs olla se 5-10 minsaa pelivaraa. ei lie, niin pilkun päälle, että joutuuko olemaan töissä 5 minuuttia pitempään tai sen kymmenen. mutta kai sitä on näin yrittäjänä oppinut, että aikaa ei voi laittaa minuutilleen. jos navetassa poikii lehmä, tai muuten sairastaa, niin ei sille voi sanoo, että heipat sulle, kello on nyt 18 mä tästä häivynkin. kyllä se homma on hoidettava loppuun saakka. luulis, että hoitajillakin olis tuo peli vara, voihan sitä autolla joutua johonkin ruuhkaankin, eikä välttämättä heti pääse
Kyllä se 10 min per päivä esim on jo melkein tunti viikossa ylimääräistä työaikaa, jolloin työnantajan se kuuluu maksaan. No asiakkailtahan se raha peritään. Ja kuten tuolla jo todettiin, harvoin se pelivara sopii siihen että aamulla tullaan myöhässä töihin tai avataan kauppa myöhässä. Kyllä asiakkaat siitä 5 minuutistakin jo pistäisivät palautetta menemään.
 
No entä sitten päiväkodin tädit mitä haittaa siitä on jos tuon lapseni ilmoittamatta tunnin pari- myöhemmin? Opiskelen ja on vaihtelevia päiviä ja lyhyitä päiviä. Jotenki en tykkää sinne joka päivä ilmoitella kun eivät viesteihinkään vastaa ikinä. Tai jos lapsi on sairaana pitääkö joka aamu ilmottaa tilanne vai riittääkä jos eka päivänä ilmottaa
 
vieras*
Kun mun hoidettavat haetaan 5 minuuttia myöhässä, en enää kerkeä bussiin jolla ajan hakemaan omia lapsia. Joka tarkoittaa että myöhästyn ja lasten hoitopaikan henkilökunta ei pääse lähtemään ajoissa jolloin myöhästyvät omista menoistaan ja omien lastensa hauista.

joo, mut eihän se mitään haittaa, katos kun piti pysähtyä tankkaamaan ja eihän se nyt voi olla viidestä minuutista kiinni...
 
"V ieras"
No entä sitten päiväkodin tädit mitä haittaa siitä on jos tuon lapseni ilmoittamatta tunnin pari- myöhemmin? Opiskelen ja on vaihtelevia päiviä ja lyhyitä päiviä. Jotenki en tykkää sinne joka päivä ilmoitella kun eivät viesteihinkään vastaa ikinä. Tai jos lapsi on sairaana pitääkö joka aamu ilmottaa tilanne vai riittääkä jos eka päivänä ilmottaa
No ihan aamupalan ja lounaan kannalta tärkeitä tietoja. Ja myös jos vaikka lähdetään metsäretkelle tms.

Jos lapsella on vaikka kuumetta, niin laita vaikka viestiä että palaat ylihuomenna asiaan, mikäli kuume/sairastelu jatkuu. Pari päivää kuitenkin pitää olla kuumeisen poissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hansu81
Irmelin
Mulle tuli mieleen semmonen juttu, että jos tämä hoitopaikka olis teatteri, ovet suljettais ajallaan. Seuraavan kerran myöhästelijät pääsisivät sisään vasta väliajalla. Tässä myöhästymisessä kärsisi myöhästyjä, ei näyttelijät. Näin se kuuluu ollakin.
 
"no niin"
Kyllä muaki ärsyttäis jos toistuvasti joutuis olemaan töissä sen viis minuuttia pitempään. Muutenkin en tykkää yhtään myöhästelijoista, ne on aina ne samat tyypit ja aiheuttavat muille turhaa päänvaivaa tavalla tai toisella.
Yhden ainoan kerran olen myöhästynyt lasteni hausta, kymmenellä minuutilla ajokelin vuoksi. Silloin soitin jo tunti ennen kuin piti olla hakemassa että todennäköisesti myöhästyn sen 10-15 minuuttia. Pari muuta kertaa on mennyt tipalle että ehdinkö ja silloinkin olen soittanut tarhaan että olla etten ihan kerkeä, niillä kerroilla sain kuitenkin kirittyä ja kerkesin ajoissa.
Myös noista sairastumisista/muista poissaoloista ilmoitan aivan heti kun ovat tiedossa. Eli jos lapsi sairastuu illalla niin laitan heti viestin, onpahan heti aamulla sitten tiedossa hoitajilla. Ja päivitän tilannetta tarvittaessa päivittäin tarhaan jos sairaudesta kyse. Kuitenkin se että mun kaksi lastani on poissa saattaa vaikuttaa niin että yksi hoitaja voi pitää vapaata.
 
No tässä päiväkodissa ei kyllä retkillä käydä. Että ei pelkoa, hyvä jos omalla pihalla käyvät, mikä on suorakulmion muotoinen asfaltti piha jossa yksi hiekkalaatikko. ei muuta... Noi ruokailut ymmärrän et niiden takia.
 
"vvieras"
Monet pendelöjät esim kyllä menettävät koko yhteyden, jos myöhästyy 5min. Monilla menee julkisia kerran tunnissa, joten jos myöhästyy 5min aikataulusta, niin kyllä sitten kismittää, menee omat suunnitelmat sekas.

Ja ihminen ei voi vaikuttaa noihin julkisen liikenteen aikatauluihin, joten turha inistä, että ei saa mitoittaa aikatauoluaan 5min tarkkuudella.
 

Yhteistyössä