Mikä siinä leivässä tappaa teidät?

  • Viestiketjun aloittaja sämpy
  • Ensimmäinen viesti
sämpy
Täällä on näkynyt aika outoja kommentteja viime aikoina joissa on nähty leivät ja leivonnaiset demonisessa valossa. Miksi ihmeessä?

Ei se vilja kuulkaa teitä tapa.
Mikään ei ole maukkaampaa kuin tuore oikea leipä. Ne valmisviipaleet muovipussesissa ei tietenkään ole niin hyviä kuin kokonainen leipä paperipussissa suoraan uunista tulleena.
Kyllä ihmiseltä jää hyvät aistinautinnot kokematta, jos ei se nauti kunnon leipomotuotteista silloin tällöin tai oluesta.

Herran jestas sentään kun maailma romahtaa jos koskeekin viljaa. Kuitenkin nämä kauhistelijat haluavat leipää, se vain valmistetaan sitten jostain kumista, tai mistä ikinä. Pääasia ettei ainakaan viljasta. Vilja on saatanan keino tappaa ihmiset, kuulkaa.

Mikä diagnoosi teille on annettu? Viljafobia? Vehnäneuroosi?

Eihän kenenkään tarvitse aamusta iltaan mättää sämpylöitä tai kaljaa, oletteko kuullet koskaan kohtuudesta. Ette varmaan. Kiskotte kumileipää ämpäritolkulla ja sitten menette työntämään päälle pään wc-pönttöön. Eikö..?
 
Gluteeni saa tavaran viipymään suolessa pitempään ja siihen vielä se leivän hiiva päälle niin avot. Sit ihmetellään ku on kaikenmaailman kynsisieniä ja suupielet aina auki.

En ennen edes huomannut miten paljon leipä haisee hiivalle. Syön tavallista leipää välillä, mutta itse teen leipäni tattarista, kaurasta ja hirssistä
 
vierailija
Vihje 1: viljoja ei ole tarkoitettu syötäväksi. Sen tietää siitä, että viljat ovat kehittäneet erilaisia torjuntamuotoja. Hedelmät ovat tarkoitettu syötäväksi, siksi niissä on houkutteleva väri ja maku.

Vihje 2: viljat sisältävät paljon ympäristömyrkkyjä. Kaikki mitä maahan on pantu, löytyy myös viljoista.

Vihje 3: viljat aiheuttavat vakavia suolistovaurioita, skitsofreniaa, vuotavaa suolta, tulehduksia yms. Ei kaikille, mutta merkittävälle osalle ihmisiä.

Vihje 4: leipiin blendataan monenlaisia myrkkyjä. Miksi? Siksi, että ne maistuisivat hyvältä. Sinä olet niin tyhmä, että ajattelet kaiken hyvältä tuoksuvan olevan terveellistä. Näin ei valitettavasti ole.
 
vierailija
Vihje 1: viljoja ei ole tarkoitettu syötäväksi. Sen tietää siitä, että viljat ovat kehittäneet erilaisia torjuntamuotoja. Hedelmät ovat tarkoitettu syötäväksi, siksi niissä on houkutteleva väri ja maku.

Vihje 2: viljat sisältävät paljon ympäristömyrkkyjä. Kaikki mitä maahan on pantu, löytyy myös viljoista.

Vihje 3: viljat aiheuttavat vakavia suolistovaurioita, skitsofreniaa, vuotavaa suolta, tulehduksia yms. Ei kaikille, mutta merkittävälle osalle ihmisiä.

Vihje 4: leipiin blendataan monenlaisia myrkkyjä. Miksi? Siksi, että ne maistuisivat hyvältä. Sinä olet niin tyhmä, että ajattelet kaiken hyvältä tuoksuvan olevan terveellistä. Näin ei valitettavasti ole.
:D teen leipiä itse, enkä "blendaa" niihin mitään myrkkyjä jotka "saa leivän tuoksumaan hyvälle". Joo, kyllä niilä fazerilla on oikeen myrkkysammiot, millä leivotaan syömäkelvottomasta herkullisen tuoksuista leipää!!
 
vierailija
Gluteeni saa tavaran viipymään suolessa pitempään ja siihen vielä se leivän hiiva päälle niin avot. Sit ihmetellään ku on kaikenmaailman kynsisieniä ja suupielet aina auki.

En ennen edes huomannut miten paljon leipä haisee hiivalle. Syön tavallista leipää välillä, mutta itse teen leipäni tattarista, kaurasta ja hirssistä
Ikinä ei ole ollut kynsisientä, eikä suupielet auki. Vatsakin toimii ihan hyvin, vaikka leipää syön päivittäin, enkä rajoita ruokavaliotani minkään aineen osalta. Monipuolinen sekaruokavalio pitää minut terveenä ja normaalipainoisena.
 
vierailija
Vihje 1: viljoja ei ole tarkoitettu syötäväksi. Sen tietää siitä, että viljat ovat kehittäneet erilaisia torjuntamuotoja. Hedelmät ovat tarkoitettu syötäväksi, siksi niissä on houkutteleva väri ja maku.

Vihje 2: viljat sisältävät paljon ympäristömyrkkyjä. Kaikki mitä maahan on pantu, löytyy myös viljoista.

Vihje 3: viljat aiheuttavat vakavia suolistovaurioita, skitsofreniaa, vuotavaa suolta, tulehduksia yms. Ei kaikille, mutta merkittävälle osalle ihmisiä.

Vihje 4: leipiin blendataan monenlaisia myrkkyjä. Miksi? Siksi, että ne maistuisivat hyvältä. Sinä olet niin tyhmä, että ajattelet kaiken hyvältä tuoksuvan olevan terveellistä. Näin ei valitettavasti ole.
Miksi tämä muka pätee vain viljoihin, mutta ei hedelmiin? Ihme logiikkaa.
 
Ikinä ei ole ollut kynsisientä, eikä suupielet auki. Vatsakin toimii ihan hyvin, vaikka leipää syön päivittäin, enkä rajoita ruokavaliotani minkään aineen osalta. Monipuolinen sekaruokavalio pitää minut terveenä ja normaalipainoisena.
Hyvä juttu. Oikeesti. Mä voin paremmin ilman vehnää, sokeria ja hiivaa. Tai vaan jo niitä vähentämällä.
 
vierailija
Miksi tämä muka pätee vain viljoihin, mutta ei hedelmiin? Ihme logiikkaa.
Viljat ovat tuulipölytteisiä eivätkä halua tulla syödyksi, koska vatsahapot tuhoavat siemenet. Hedelmät haluavat tulla syödyksi, koska sillä tavoin ne voivat levittäytyä suuremmalle alueelle. Samalla tavoin kukkien terälehdet houkuttelevat mehiläisiä pölyttämään värillään ja kun pölytys on tapahtunut, terälehdet putoavat.
 
vierailija
Vihje 1: viljoja ei ole tarkoitettu syötäväksi. Sen tietää siitä, että viljat ovat kehittäneet erilaisia torjuntamuotoja. Hedelmät ovat tarkoitettu syötäväksi, siksi niissä on houkutteleva väri ja maku.

Vihje 2: viljat sisältävät paljon ympäristömyrkkyjä. Kaikki mitä maahan on pantu, löytyy myös viljoista.

Vihje 3: viljat aiheuttavat vakavia suolistovaurioita, skitsofreniaa, vuotavaa suolta, tulehduksia yms. Ei kaikille, mutta merkittävälle osalle ihmisiä.

Vihje 4: leipiin blendataan monenlaisia myrkkyjä. Miksi? Siksi, että ne maistuisivat hyvältä. Sinä olet niin tyhmä, että ajattelet kaiken hyvältä tuoksuvan olevan terveellistä. Näin ei valitettavasti ole.

Kaikessa on nykyään myrkkyjä mitä ihminen tuottaa tai on tuottamatta, se nyt on selvä.
Sun tekstissä kuultaa juuri sellanen kauhukuvien maalailu ja totaalinen kiihkoilu. Vuotavia suolia ja repsottavia silmämunia. :D
Eipä ole näkynyt itsessä, koska ei ole keliakiaa, enkä mätä muutenkaan holtittomasti mitään ruokia, en niitä viljallisiakaan.. Mutta ne jatkossakin kuuluvat isona osana siihen mitä syön.
Leivät, pizza, puurot, mysli, pulla, leivonnaiset, ne ei ole mulle pahuuden symboleja, vaan hyvää syötävää.
 
vierailija
Kaikessa on nykyään myrkkyjä mitä ihminen tuottaa tai on tuottamatta, se nyt on selvä.
Sun tekstissä kuultaa juuri sellanen kauhukuvien maalailu ja totaalinen kiihkoilu. Vuotavia suolia ja repsottavia silmämunia. :D
Eipä ole näkynyt itsessä, koska ei ole keliakiaa, enkä mätä muutenkaan holtittomasti mitään ruokia, en niitä viljallisiakaan.. Mutta ne jatkossakin kuuluvat isona osana siihen mitä syön.
Leivät, pizza, puurot, mysli, pulla, leivonnaiset, ne ei ole mulle pahuuden symboleja, vaan hyvää syötävää.
Siitä vaan. Älä sitten valita kun tulee ongelmia. Sama pätee viinaan, tupakkaan, sokeriin ja huumeisiin: ei niistä aluksi ole mitään ongelmaa ja tuottavat nautintoa.
 
vierailija
Siitä vaan. Älä sitten valita kun tulee ongelmia. Sama pätee viinaan, tupakkaan, sokeriin ja huumeisiin: ei niistä aluksi ole mitään ongelmaa ja tuottavat nautintoa.
Mä syön sokeria enää kerran viikossa, koska ennen söin joka pv ja olo oli senmukainen. Olin aina puoliunessa ja turvonnut.
En siitä silti luopunut kokonaan, koska kerta viikossa karkin mussuttaminen on ihan eri asia kuin joka pv.
Aika hölmöä verrata leipomotuotteita huumeisiin tai edes viinaan.
:)
 
vierailija
Mä syön sokeria enää kerran viikossa, koska ennen söin joka pv ja olo oli senmukainen. Olin aina puoliunessa ja turvonnut.
En siitä silti luopunut kokonaan, koska kerta viikossa karkin mussuttaminen on ihan eri asia kuin joka pv.
Aika hölmöä verrata leipomotuotteita huumeisiin tai edes viinaan.
:)
Voi tuntua hölmöltä, mutta jos paneudut asiaan hieman tarkemmin, et ehkä pidäkään niin hölmönä.
 
Multa on nyt kaksi kertaa testattu keliakia. Negatiivinen tulos tulee aina, vaikka gluteenipitoisten ruokien syöminen tekee minun mahalle huonoa.
Viime viikolla kävin lounasravintolassa syömässä, missä oli tarjolla vain paneroituja leikkeitä(miksei keliaakikkoja oltu otettu huomioon???) , yritin kaapia enimmän paneroinnin pois ja silti hetken kuluttua alkoi mahassa vääntämään tosi kipeästi. Kai tää on sitten vaan psykosomaattinen oire?
 
vierailija
Jos kutsun sinut kahville ja tarjoan uusia sämpylöitä, voipullia ja mustikkapiirakkaa.
Otatko kaikkia vai ilmoitatko heti ettet koske tarjoiluun ja
Samalla loukkaat
Sitä joka tarjoaa
Näinpä. Mikäli menet Kiinaan ja sinulle tarjotaan koiran paskalle haisevaa Stinky Tofua, eli mädätettyä tofua, on se loukkaus. Samoin jos narkkari tarjoaa tötsyjä, on se loukkaus jos niitä ei ota....
 
vierailija
Multa on nyt kaksi kertaa testattu keliakia. Negatiivinen tulos tulee aina, vaikka gluteenipitoisten ruokien syöminen tekee minun mahalle huonoa.
Viime viikolla kävin lounasravintolassa syömässä, missä oli tarjolla vain paneroituja leikkeitä(miksei keliaakikkoja oltu otettu huomioon???) , yritin kaapia enimmän paneroinnin pois ja silti hetken kuluttua alkoi mahassa vääntämään tosi kipeästi. Kai tää on sitten vaan psykosomaattinen oire?
Ei ole. Vilja-allergia ja keliakia ovat täysin eri asiat. Tässä aiheesta tietoa Keliakialiiton sivuilta.
 
Jos kutsun sinut kahville ja tarjoan uusia sämpylöitä, voipullia ja mustikkapiirakkaa.
Otatko kaikkia vai ilmoitatko heti ettet koske tarjoiluun ja
Samalla loukkaat
Sitä joka tarjoaa
No olen aika pienikokoinen joten voi olla etten ota kaikkia. Tai riippuu minkä kokoisia ne on tai jos ne on myös tosi hyviä, saatan ottaa vaikka lisääkin. Syön sitten kotona greipinsiemenuutetta ja maitohappobakteereita.
 

Yhteistyössä