Mikä siinä leivässä tappaa teidät?

  • Viestiketjun aloittaja sämpy
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämän takia diabetes ja lihavuus ovat juuri räjähtäneet käsiin: rikkaat syö pihviä ja muuta luontaista ihmisen ruokaa, köyhät syö mäkkärillä. Näkyy erityisen hyvin jenkeissä afroamerikkalaisten keskuudessa.
kyllä köyhät syö ikävä kyllä juuri sitä lihapaskaa enimmäkseen.


välimerellinen ruokavalio on paras, leipää, olkiiveja, oliiviöljyö, tomaattia, pastaa, kalaa.. slurps.


Tyhmät on yleensä niitä jotka mussuttaa pelkkää lihapaskaa.
 
vierailija
kyllä köyhät syö ikävä kyllä juuri sitä lihapaskaa enimmäkseen.


välimerellinen ruokavalio on paras, leipää, olkiiveja, oliiviöljyö, tomaattia, pastaa, kalaa.. slurps.


Tyhmät on yleensä niitä jotka mussuttaa pelkkää lihapaskaa.
Meinaatko, että kun huijarikreikkalaisten elinikä on pitkä siksi, että kuolleetkin nostavat eläkettä, niin heidän ruokavalionsa on paras (eli eivät oikeasti elä pidempään, vaan kyse on tilastohuijauksesta)? Valhe - Emävalhe -Tilasto -Tutkimus.
 
Fakta tieto!
Viljan kuidut estävät ravintoaineita, esimerkiksi raudan ja kalsiumin imeytymistä elimistöön. Sitä paitsi siinä ei ole elimistölle tärkeitä vitamiineja, kuten c-vitamiineja ja d-vitamiineja. Siinä sitten leivänsyöjät ihmettelevät aneemisina, luut hauraina kuin paperimassa ja keripukista kärsivinä että missä on vika, kun he syövät ah niin terveellistä ja hyvää leipää, mutta terveys reistailee kun viljojen takia on tullut raudanpuuteanemia, c-vitamiini puutteesta johtuva keripukki ja luut ovat hauraat d-vitamiinin ja kalsiumin saannin vähyyden tähden.
 
sämpy
Viljan kuidut estävät ravintoaineita, esimerkiksi raudan ja kalsiumin imeytymistä elimistöön. Sitä paitsi siinä ei ole elimistölle tärkeitä vitamiineja, kuten c-vitamiineja ja d-vitamiineja. Siinä sitten leivänsyöjät ihmettelevät aneemisina, luut hauraina kuin paperimassa ja keripukista kärsivinä että missä on vika, kun he syövät ah niin terveellistä ja hyvää leipää, mutta terveys reistailee kun viljojen takia on tullut raudanpuuteanemia, c-vitamiini puutteesta johtuva keripukki ja luut ovat hauraat d-vitamiinin ja kalsiumin saannin vähyyden tähden.
On sulle siunaantunut harvinaisen paskat geenit jos leipä silpoo luurangonkin tohjoksi. :ROFLMAO:

Ei käy kateeksi kyllä. o_O
 
Mä syön ihan tavallista leipääkin, mutta silti jos leivon, upotan taikinaan leseitä, porkkanaraastetta, kuivahedelmiä, siemeniä, rahkaa, jogurttia, kananmunia ja erilaisia jauhoja. Maistuu paremmalta eikä tuu kahta kertaa samanlaista kun tekee jost niinko sattuu huvittamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Peyote
vierailija
Voi miten mielelläni söisin aina itse leivottua leipää, vatsa ei vain kestä.
Itseleivotut leivät ja ruisleivät ehdottomassa pannassa, kaupan leivät menevät silloin tällöin.
En tiedä kestäisikö vatsa sitten jotain hiivatonta tattari tai hirssileipää?
Onko sellaista?
 
Voi miten mielelläni söisin aina itse leivottua leipää, vatsa ei vain kestä.
Itseleivotut leivät ja ruisleivät ehdottomassa pannassa, kaupan leivät menevät silloin tällöin.
En tiedä kestäisikö vatsa sitten jotain hiivatonta tattari tai hirssileipää?
Onko sellaista?
Entäs jos vaikka maissijauhoista ja tattarista ja miksei hirssikin käy, rahkan, jogurtin tai piimän kera soodalla kohotettua?
 
p@ula
p@ula
vierailija
En ole saanut parempaa disgnoosia kuin ärtynyt suoli. Ei vilja tapa ainakaan heti mutta ei enää maha tsi suolet kestä viljaa. Keskimäärin puoltoista tuntia pasklla joka arkiasmu ennen töitä keskimäärin 15 kertaa aamussa plus töissä paskat housussa jos lounaalla yhtään viljaa, tämä on minun syy miksi olen vähentänyt viljaa.

Olen kaikista makuasioista samaa mieltä kuin sinä aloittaja, mikää ei voita ja rakastan vehnämättöjävja höttöjä, pitsaa ja leivonnaisia. Siksi olenkin vain vähentänyt. Voisin veikata, että minun oireilla olisit itse vilja_absolutisti täysin. Kiitos mielnkiinnosta kuitenkin. Ei ole löydetty tietääkseni täysin kattavasti miksi gluteeni on pahasta ärtyvälle suolelle mutta niin se vain on meidän oireilevien kokemusten mutta myös lääkäreiden mukaan.

Ja ripulin lisäksi krooniset ilmavaivat ja pahat mahakipukohtaukset viljasta. Toivottavasti omalts osaltani vastasin kattavasti. Ja siis viljan syödessä nauttimisen lisäksi tykkäisin ja harrastin leipoa paljon.
 
vierailija
Ja niin onkin muutkin kasvikset pahoja suolistolle, mutta kysyit että mikä niissä viljoissa tappaa. Kirjoitin äsken tuossa viljan aiheuttamasta ripulista yms. Pahempi tai yhtä paha ovat rakastamani sipulit, paprikat, voimakkaat mausteet. Kaalta jos syön niin tulee tuskahuutomahakipu. Silti kerran kesään kukkakaaligratiini KUN MAISTUU NIIN HYVÄLTÄ EIKÄ SIIHEN KUOLE. Monet hedelmätkin aiheuttaa ripulia esim banaani.
 
vierailija
Ja vielä alkoholikin. Kun siis elämästä kaikki nautinnot viety niin kiva kun sinunlainen vielä vääntää puukkoa haavassa, miksi en nauttisi kaikesta ihanasta ruuasta kuten ennen jos vain voisin?! Paitsi onhan noita lahkoja, jotka ilman syytä esim kieltää musiikin niin ehkä olet tuon tyyppisiin elämäntapakieltäytyjämasokisteihin törmännyt.
 
p@ula
En ole saanut parempaa disgnoosia kuin ärtynyt suoli. Ei vilja tapa ainakaan heti mutta ei enää maha tsi suolet kestä viljaa. Keskimäärin puoltoista tuntia pasklla joka arkiasmu ennen töitä keskimäärin 15 kertaa aamussa plus töissä paskat housussa jos lounaalla yhtään viljaa, tämä on minun syy miksi olen vähentänyt viljaa.

---Kiitos mielnkiinnosta kuitenkin. Ei ole löydetty tietääkseni täysin kattavasti miksi gluteeni on pahasta ärtyvälle suolelle mutta niin se vain on meidän oireilevien kokemusten mutta myös lääkäreiden mukaan.

Ja ripulin lisäksi krooniset ilmavaivat ja pahat mahakipukohtaukset viljasta. Toivottavasti omalts osaltani vastasin kattavasti.
Osasit, kiitos siitä;-)

Leipomuksissa on usein hiivaa, jossa on sienisokeria, koska hiiva ON sientä. Mun elimistössä ei ole sitä hajottavaa entsyymiä ja pienestäkin määrästä sientä tulee kamalat mahakivut harmi, et sitä eivät kerro edes lääkärit ja joku saattaa ottaa kipulääkettä mahakipuihion.

Lisäksi on vielä asioita, jotka liittyvät viljojen laatuun, katsos:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/vhh.htm
 
sämpy
Ja vielä alkoholikin. Kun siis elämästä kaikki nautinnot viety niin kiva kun sinunlainen vielä vääntää puukkoa haavassa, miksi en nauttisi kaikesta ihanasta ruuasta kuten ennen jos vain voisin?! Paitsi onhan noita lahkoja, jotka ilman syytä esim kieltää musiikin niin ehkä olet tuon tyyppisiin elämäntapakieltäytyjämasokisteihin törmännyt.

Tää alotus oli piikki niille jotka välttelee viljoja ihan huvikseen, kun pitävät niitä kauhean lihottavina tai muutoin kammoavat.
Ei tässä ollut tarkoitus oikeasti vilja-allergisille vittuilla.
 
p@ula
Ja niin onkin muutkin kasvikset pahoja suolistolle, mutta kysyit että mikä niissä viljoissa tappaa. Kirjoitin äsken tuossa viljan aiheuttamasta ripulista yms. Pahempi tai yhtä paha ovat rakastamani sipulit, paprikat, voimakkaat mausteet. Kaalta jos syön niin tulee tuskahuutomahakipu. Silti kerran kesään kukkakaaligratiini KUN MAISTUU NIIN HYVÄLTÄ EIKÄ SIIHEN KUOLE. Monet hedelmätkin aiheuttaa ripulia esim banaani.
Ota käyttöön pelkästään Maldon -suola, ei tule oireita.

Sipulien inuliini ei imeydy, siis älä käytä.

Nanaanit täytyy olla luomua a melkein ylikypsiä, siis pilkullisia.

Kasvatan itse paprikoita, mut kyllä kaupassa myytävät makeat suippopaprikatkin sopivat hyvin, vaikka ne tulevat kaukaa, kunhan ovat luomua:)

Tämä on kohta 16 vuotta vanha tarina mut lue:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm

Jos on kipuja, laita kurkumaa esim munakkaaseen, jota voi syödä joka aamu. Silloin, kun tuota sivua tein, ei ollut kukaan kuullut kurkumasta:)
 

Yhteistyössä