Mikä siinä lahjalistassa ja tilinumerossa nyt niin kamalaa on?

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Sitäpaitsi nykyään saa lahjakortteja miltei jokapaikkaan!
Miksi pitää tehdä lahjalista tai laittaa tilinumero kutsuun, kun ne jotka ei muuten tiedä, mitä hääpari tarvitsee, voi antaa lahjakortin tai vaikka sitä rahaa, ihan ilman että sitä tarvii kerjätä! Ja lahjakorttiin voi kerätä useamman ihmisen antajaksi, niin saa kunnon summan!
Koska onhan se nyt nykyaikaa laittaa se raha sinne tilille kun antaa esim. rahaa kirjekuoressa tai shekki (joka pitää lunastaa tietyssä pankissa) rahasummat kirjekuoressa saattavat hukkua hääpöydässä ja tohinassa tai niin ikävää kun se onkin niin myös häävieraiden joukossa voi olla epäluotettavia ihmisiä 8niin kamalalta kun se kuulostaakin) helpompi ja turvallisempi kaikkien kannalta on tuo tili. Lahjakortteja on vaikea ostaa esim. ihmiselle joka asuu 500 km päässä kun ei tiedä paikkakunnan liikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Sitäpaitsi nykyään saa lahjakortteja miltei jokapaikkaan!
Miksi pitää tehdä lahjalista tai laittaa tilinumero kutsuun, kun ne jotka ei muuten tiedä, mitä hääpari tarvitsee, voi antaa lahjakortin tai vaikka sitä rahaa, ihan ilman että sitä tarvii kerjätä! Ja lahjakorttiin voi kerätä useamman ihmisen antajaksi, niin saa kunnon summan!
Koska onhan se nyt nykyaikaa laittaa se raha sinne tilille kun antaa esim. rahaa kirjekuoressa tai shekki (joka pitää lunastaa tietyssä pankissa) rahasummat kirjekuoressa saattavat hukkua hääpöydässä ja tohinassa tai niin ikävää kun se onkin niin myös häävieraiden joukossa voi olla epäluotettavia ihmisiä 8niin kamalalta kun se kuulostaakin) helpompi ja turvallisempi kaikkien kannalta on tuo tili. Lahjakortteja on vaikea ostaa esim. ihmiselle joka asuu 500 km päässä kun ei tiedä paikkakunnan liikkeitä.
Kaikissa häissä missä minä olen ollut on joku hoitanut häälahjapöytää ja kirjoittanut sitten ylös ne jotka ovat rahaa antaneet. Ja kerännyt ne jossain välissä pois.

ninni
Mä olen tosi helpottunut jos on lista tai rahatoive. Kun musta tuntuis tosi kurjalta jos mun vähistä rahoista hankittu lahja oliski parille ihan turha, olis menny mun pennoset hukkaan!

VinoKettu
Joo, kyllä kannatan listaa ehdottomasti minäkin. Tuntuis tosi tyhmältä, jos mun antama lahja olis ihan tarpeeton parille. Että mieluummin annan jotain, mitä ne oikeesti tarvii/haluaa.

hei
Mä toivon sydämestäni, että meidän vieraiden mielestä ei mikään. ...ei tarvi tuoda mitään, mutta jos "on pakko" jotain tuoda, niin ennemmin rahaa, joka voidaan käyttää toiveen mukaan joko häälahjaan tai kodin ehostamiseen (uusi sänky ois hankinnan alla).

Me ei ihan oikeasti enää tarvittais yhtäkään kippoa, kuppia tms. lisää tähän taloon, jonka jokainen kaappi pursuaa jo tavaraa. :)

Yleensä kuitenkin on tapana tuoda hääparille lahja tai rahan antaminen/saaminenkin on nykyään ihan normaalia. Eli miksei se muistaminen voisi tapahtua sitten niin että siitä on jotain hyötyäkin tulevaisuudessa.
Mun puolesta lahjalista saisi olla jo ristiäisistä lähtien joka pippaloihin mitä elämän varrella tulee. Ja tietty kukaan ei estä antamasta vapaavalintaista lahjaa, sekin on kait ihan normaalia ettei tarvi mahdollista lahja listaa noudattaa.

*Nimim: Huono ostamaan lahjoja tutuimmillekin ihmisille :ashamed: *

Laitettiin jo kutsuun, että häihin voi tulla ilman lahjaa, koska paras lahja on se, että kutsuttu osallistuu yhteiseen juhlaan! Laitoimme myös lausekkeen, jossa totesimme, että jos ei nyt millään osaa tulla ilman lahjaa, niin mieluisia ja tarpeellisia olisivat juuri lahjakortit, teatteriliput jne. Itseäni tämä lahjankerjuu hieman ärsyttää, mutta tosiasia on, että harva "kehtaa" tulla juhliin ilman lahjaa, vaikka meillä vilpittömästi niin voisi tehdäkin. Tärkeintä meille olisi, että ollaan yhdessä ja vietetään mukavaa juhlaa. Pääasiahan se on se "tahdon". Meillä tarjotaan toki ruokaakin, mutta kyllä siihen kirkko-osuuteenkin on panostettu. Mutta jokainen tekee tyylillään.

vieras
Vain rahvas moukka aliarvioi häävieraansa niin, että lähettää kutsutulle tilinnumeron tai lahjalistan kutsun välissä. Sivistyneelle ihmiselle on päivänselvä, että kutsun pääasia on toive saada kutsuttu ihminen todistamaan kutsun lähettäjien tärkeää päivää. Lahja on sivuseikka. Siksi rahan tai tavaran kerjääminen hääkutsun lomassa on äärimmäisen moukkamaista ja sivistymätöntä. Mutta kyllähän moukille monet muutkin sivistyneistön tavat on hämärän peitossa.........

Hassua, että toisten toiveet ärsyttävät. Kyllä se on parempi antaa sitten vaikka sitä rahaa kuin, että kolmesta paikasta tulee sähkövatkain parille joka on asunut jo kauan yhdessä. Näinkin kun on käynyt... :whistle:

Eikä sitä rahaa tarvitse laittaa tylsästi kuoren kortin kanssa tai tilille. Kun meidän kaveri meni naimisiin, niin mehän porukalla laitettiin yhteensä 80? mutta 20 senttisinä...Tein kolikoita varten pienen ruskean pussin johon kylkeen keltaisesta kankaasta ?-merkki, vähän sellainen Roope Ankan rahapussin tyylinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vain rahvas moukka aliarvioi häävieraansa niin, että lähettää kutsutulle tilinnumeron tai lahjalistan kutsun välissä. Sivistyneelle ihmiselle on päivänselvä, että kutsun pääasia on toive saada kutsuttu ihminen todistamaan kutsun lähettäjien tärkeää päivää. Lahja on sivuseikka. Siksi rahan tai tavaran kerjääminen hääkutsun lomassa on äärimmäisen moukkamaista ja sivistymätöntä. Mutta kyllähän moukille monet muutkin sivistyneistön tavat on hämärän peitossa.........
Mielummin olen moukka kuin otan nurkkiini lojumaan jotain turhanpäiväistä. Jos mä menen joskus naimisiin, niin saa muistaa vaikka pelkällä läsnäolollaan tai kortilla.

Kyllä mun mielestä sekin on moukkamaista, että ei muista toista mitenkään tärkeänä päivänä.... :whistle:

vitsit huipussaan
[quote="Scarlett-79"

Eikä sitä rahaa tarvitse laittaa tylsästi kuoren kortin kanssa tai tilille. Kun meidän kaveri meni naimisiin, niin mehän porukalla laitettiin yhteensä 80? mutta 20 senttisinä...Tein kolikoita varten pienen ruskean pussin johon kylkeen keltaisesta kankaasta ?-merkki, vähän sellainen Roope Ankan rahapussin tyylinen. [/quote]

oottepa olleet nokkelia! ehe-eheeee

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mustakin on kivaa antaa sellaista, mitä tiedän, että tarvitaan.

sama taalla. Silloin kun me mentiin naismisiin v -87 ei harrastettu lahjalistoja. Aika hyvin meni kuitenkin niin, ettei paljon tullut samoja lahjoja. Mitanyt muutama Hagmanin wok-pannu :whistle:

Nalletar
Me pyydetään rahaa häämatkaa varten...Lahjalista olisi ollut hankala. Mihinkään tiettyyn paikkaan sitä ei olisi voinut laittaa, kun porukka on ympäri suomea. Jonkun olisi tarvinnut hoitaa sitä ja siinä oma vaivansa. Sitten taas vaikkapa 50 leivänpaahdinta olisi ollut vähän tylsä. Tylyä sekin olisi myydä niitä sitten huuto.netissä.

Mä en myöskään ymmärrä, mitä kamalaa lahjalistassa tai tilinumerossa on. Mukavaa on antaa sellainen lahja, jonka tietää varmasti tuottavan hääparille iloa. Ja tosiaan, säästyy itsekin pähkäilyiltä.

Kohennettavaa olisi ehkä siinä, miten lahjalistasta on kutsussa kerrottu. Joskus on sellaisia muotoiluja, että tosiaan tulee kerjäämisen maku ja mielikuva,että mikään muu ei kelpaa. Mutta jos asia on nätisti ilmaistu, niin mielelläni hääparin toiveita täytän.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Me pyydetään rahaa häämatkaa varten...Lahjalista olisi ollut hankala. Mihinkään tiettyyn paikkaan sitä ei olisi voinut laittaa, kun porukka on ympäri suomea. Jonkun olisi tarvinnut hoitaa sitä ja siinä oma vaivansa. Sitten taas vaikkapa 50 leivänpaahdinta olisi ollut vähän tylsä. Tylyä sekin olisi myydä niitä sitten huuto.netissä.

Lahjalista voi olla esim. Sokoksen nettisivuilla, josta sen voi käydä lukemassa ja merkkaamassa, mitä on ostanut. Ei lahjalistan tarvitse olla sidottu johonkin tiettyyn paikkaan tai kauppaan.

Vieras
Mä sanon nyt ihan suoraan, että olen lahjaksi saanut tauluja, puisia kuppeja ( millä nimellä niitä kutsutaankaan), astioita, joita en kerää jne.
Ne KAIKKI on menneet suoraan roskiin, koska mä en kaipaa kotiini mitään ylimääräistä rojua.
Ja kun suurin osa ihmisistä KUITENKIN tuo lahjan, niin eikö olisi sitten ihan hyvä laittaa vaikka se tilinumero.

sekin vielä
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Se kuulostaa kerjäämiseltä.
Jos joku kysyy, mitä toivoo lahjaksi voi suoraan vastata, mutta lista kutsun välissä kuulostaa siltä, että "me mennään naimisiin, kun tahdotaan nää kamat" Jos ei ole rahaa pitää häitä, voi mennä naimisiin hiljaa maistraatissa, idea ei ole, että maksatetaan bileet vierailla!
ma olen aivan eri mielta. lahjanhan kuitenkin useimmat tuo, joten parempi kai eta se on mieleinen/ tarpeellinen. ja jos tarvii alkaa erikseen kertomaan kysyjille, etta mita passais tuoda niin siitahan se vasta ongelma tuleekin. onkohan taa nyt liian kallista mita pyydan jne.

ne on yleensä liian kalliita. sama juttu rahan laittaminen tilille. säästäis sitten ruokatarjoiluissa, mutta se on sitä usavuttomuutta kun palkataan joku firma tekeen hääjärjestelyt, niistä sitten harvemmin tulee omannäköiset juhlat. ja tylsät.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sekin vielä:
ne on yleensä liian kalliita. sama juttu rahan laittaminen tilille. säästäis sitten ruokatarjoiluissa, mutta se on sitä usavuttomuutta kun palkataan joku firma tekeen hääjärjestelyt, niistä sitten harvemmin tulee omannäköiset juhlat. ja tylsät.

Höpö höpö uusavuttomuudelle. Olen ammatiltani suurtalouskokki, mutta silti meille tulee pitopalvelu. Haluan nauttia häistäni täysillä ilman stressiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vitsit huipussaan:
[quote="Scarlett-79"

Eikä sitä rahaa tarvitse laittaa tylsästi kuoren kortin kanssa tai tilille. Kun meidän kaveri meni naimisiin, niin mehän porukalla laitettiin yhteensä 80? mutta 20 senttisinä...Tein kolikoita varten pienen ruskean pussin johon kylkeen keltaisesta kankaasta ?-merkki, vähän sellainen Roope Ankan rahapussin tyylinen.
oottepa olleet nokkelia! ehe-eheeee[/quote]

Onko sulla joku ongelma? Tuo yksi tapa kuinka rahalahjan voi antaa, niitä on paljon muitakin. Mutta tuo meidän tapa ainakin nauratti hääparia.

Me saatiin serkun häihin tosi kiva fiksu kutsu, en muista tarkkaa sanamuotoa mutta hienosti oli ilmaistu että jos lahja tuottaa ongelmia niin listan näkee netistä ja lahjalistan loppuun oli laitettu tilinumero. En muista sanamuotoa mutta yhtään ei tullut kerjäämisen maku suuhun, vaan sellainen mieli että hääpari halusi helpottaa vieraitten lahjan etsimistä muutamilla ehdotuksilla. Itse ostin listalta, kiva kun lahja on haluttu. =)

Yhteistyössä