Mikä siinä lahjalistassa ja tilinumerossa nyt niin kamalaa on?

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Nykypäivänä kaikilla jo on kaikkea .. joten miksi roudata hääparille tavaraa joita he eivät käytä :eek:

Johan se säästää hääparin aikaa kun ei tarvitse vastailla mummoille ja kumminkaimoille jotka soittelevat että mitäs astiastoa te keräätte :whistle:

Kannatan siis lahjalistaa :D toki semmonen tyyli kutsussa kivempi jotta jos haluat välttämättä ostaa jotain niin tuolta kannattaa kurkata mitä tarvitsemme :D

Irmeli
ei mikään ärsytä. Tosi hyvä juttu. Minusta alkaa olla jo moukkamaista jos ei laita mitään listoja/tilinumeroita. itääkö kaikki tehdä niin vaikeaksi. ei tämmöinen uraihminen jaksa alkaa miettimään mitään persoonallista, hyvä kun oman vaatetuksen sinne häihin ehdin miettiä. Rahat tilille ja se on siinä. Tosi näppärää ja kaikkien kannalta paras vaihtoehto!

maria-86
Minusta on kans tosi kätevää nuo lahjalistat ja tilinumerot. Nyt on menny kaks tuttua naimisiin tänä kesänä ja oli helppo sieltä valita mitä ostaa. Ja meni ainaki tarpeeseen. Meillä omissa häissä ei ollu lahjalistaa/tilinumeroa, mutta molemmille äideille annettiin listat jos joku kysyy. Ja ei tullu yhtään samanlaista lahjaa onneksi, ja meillä oli näköjään fiksua porukkaa kun ykskään lahja ei ole jäänyt käyttämättä:)

Harmis
Mä en ole koskaan vienyt rahaa lahjaksi vaikka se toiveena onkin ollut. Jotain persoonallista käyttötavaraa, ei siis leivänpaahdinta ;) Ja lahjalistoissa mua ärsyttää ne kalliit lahjat. Tyyliin aallon maljakko, satiinilakanat stokmannilta, marimekon kylpytakit!! Ei mun pussille sopivia. Jos listalla oliskin jotain halvempaakin ihan köyhimmillekkin vieraille eikä vain niille mummoille ja kummeille, jotka laittavat puol omaisuutta häälahjaan.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Harmis:
Mä en ole koskaan vienyt rahaa lahjaksi vaikka se toiveena onkin ollut. Jotain persoonallista käyttötavaraa, ei siis leivänpaahdinta ;) Ja lahjalistoissa mua ärsyttää ne kalliit lahjat. Tyyliin aallon maljakko, satiinilakanat stokmannilta, marimekon kylpytakit!! Ei mun pussille sopivia. Jos listalla oliskin jotain halvempaakin ihan köyhimmillekkin vieraille eikä vain niille mummoille ja kummeille, jotka laittavat puol omaisuutta häälahjaan.
lahjalista tarkoitus on juuri se, että siinä on mietitty ERI hintaisia lahjoja ja se on tehty huolella. Me ainakin laitettiin pienen summan lahjoja ja isomman summan lahjoja (esim. sukulaiset halusi väkisin ostaa kalliimpaa) Huolella tehty lista on sellainen josta löytyy kaikille jotain. Tietysti aikainen lintu madon nappaa, joten jos on viimeisenä liikkeellä niin siellä listassa saattaa ollajäljellä kalliimmat tavarat :whistle:

harmis
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
lahjalista tarkoitus on juuri se, että siinä on mietitty ERI hintaisia lahjoja ja se on tehty huolella. Me ainakin laitettiin pienen summan lahjoja ja isomman summan lahjoja (esim. sukulaiset halusi väkisin ostaa kalliimpaa) Huolella tehty lista on sellainen josta löytyy kaikille jotain. Tietysti aikainen lintu madon nappaa, joten jos on viimeisenä liikkeellä niin siellä listassa saattaa ollajäljellä kalliimmat tavarat :whistle:
Mä en ole vielä törmännyt sellaiseen listaan, jossa olis niitä halpojakin lahjoja toivottu. Vaikka heti kutsun saatua olen käynyt listat katsomassa. Voishan sitä tietysti viedä yhden lusikan tai mukin jos kehtais...

Toivottavasti törmään vielä joskus sellaiseenkin listaan, jossa meitä köyhiä on muistettu :)

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Mä en ole vielä törmännyt sellaiseen listaan, jossa olis niitä halpojakin lahjoja toivottu. Vaikka heti kutsun saatua olen käynyt listat katsomassa. Voishan sitä tietysti viedä yhden lusikan tai mukin jos kehtais...

Toivottavasti törmään vielä joskus sellaiseenkin listaan, jossa meitä köyhiä on muistettu :)

eihän sitä kukaan tiedä, vaikka toisit sen yhden lusikan jtai yhden mukin sieltä listalta. Minulle ei ole edes selvinnyt kuka mitäkin toi?? eikä sillä tosiaankaan ollut väliä.

Mun mielestä noi kalliimmat on semmoisia kimppalahjoja mihin voi osallistua vaikka 3 iäkästä yksinäistä tätiä tai samasta perheestä vanhemmat ja töissä käyvät lapset.

Jos mun listassa olisi stockalta pussilakanat joista 1 maksaa 50? niin en mä olettaisi että kukaan perhe niitä yksinään ostaisi (tai tiedän että moni sukulainen ostaisi) vaan se olisi enemmänkin semmoinen kimppalahjatoive.

perhoinen84
Meillä oli häälahjana toiveena häämatkaan avustuksia.
Erittäin moni vanhempi henkilö oli todella kiitollinen että kerrankin oli helppo häälahja kuin että pitää juosta kaupoissa ettimässä jotain roinaa.
Ja toisaalta miks ei pyydä sitä mitä tarvitsee kuin väkisin pyytää kippoa sun muuta mitkä menee sitten kaapin pohjalle pölyttymään

Harmis
Niissä häissä, joissa me ollan oltu on aina se kortti teipattu siihen lahjaan kiinni. No mulla on onneksi lauantain häälahja jo tehtynä. Toivotaan vain, että hääpari arvostaa listan ulkopuolelta lahjaa joka on käsin tehty :)

Yhteistyössä