Tietysti muovi pitää vettä, mikäli se muovi ja etenkin saumat pysyvät ehjinä. Ja eihän se muovi rikkoudu, mikäli siihen ei kohdistu esim. kovaa iskua tms., mutta niitä saumoja pitää kyllä muistaa tarkkailla. Myös laatoitetuissa pesutiloissa pitää muistaa tsekata silikonisaumat säännöllisesti.Tavallaan tämä ei liity älväreihin, mutta tavallaan taas liittyy. Appivanhempien mökillä tehtiin saunan lattiaremontti (rossipohja, jonka päällä muovimatto). Oletuksena oli, että saunan lattia on läpimätä 20 vuoden jälkeen, mutta maton alta löytyikin tuoreelta tuoksuva puu, joka oli hyvässä kunnossa. Joten mä kyllä uskon tuohon muovimaton vedenpitävyyteen rossipohjankin kanssa.
Kuten olen jo aiemminkin tässä ketjussa kirjoittanut, että älväri on ihan hyvä tuote sille, joka ymmärtää mitä on ostamassa. En ole koskaan ollut älvärikauppiaan kanssa puheissa, joten en tiedä millaisilla argumenteilla sitä myydään. Mikäli siellä kerrotaan rehellisesti, että kyseessä on lähinnä hinnallaan kilpaileva tuote, niin minun mielestäni se on ihan ok. Jos taas annetaan ymmärtää, että kyseessä on ihan samanlainen tuote kuin muidenkin valmistajien talot, mutta hinta nyt vaan on jostain salaisuudeksi jäävästä syystä onnistuttu painamaan merkittävästi muita alemmaksi, niin homma ei ole minun mielestäni ihan ok.
Kuulin kyllä kautta rantain, että jollekin älvärin ostoa harkinneelle ja sen ilmanvaihtotekniikkaa vanhentuneeksi arvostelleelle myyjä oli täräyttänyt, että taloissa on ilmanvaihto lähinnä sitä varten, että rakennusmääräykset moisen vaativat...