Mikä perheauto?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hankinnassa auto, farkku/tila-auto. Katsellut toyotaa/ volkkkaria, kuulemma varmoja pelejä. Pappa sanoi, että Toyotassa moottori kestävä mutta miten muu tekniikka sitten toimii? Mielummin automaattivaihteet saisi olla mutta onko ne häiriöherkempiä? Mitä tilavampi, sen parempi.

vierailija
Hanki vaikka bränikä 5 tai 7 paikkainen uusi malli, eli Dacia Jogger. Hinnat vaan vähän päälle 20.000 €. Takuu 3 v, lisämaksulla 5 v saakka/100K km.

Merkkiä jotkut dissaa ihan tietämättömyyttään, kun puhuvat niistä vanhoista malleista. Itse vaihdoin isosta city-Volvosta nelivetoiseen Dusteriin. Hienosti on toiminut eikä mitään ongelmia ole ollut, ajettu +60tkm. Nehän ovat varsinaisesti Relluja ja niissä käytetään hyväksi havaittuja osia.

Automaatilla hinta nousee reilusti mutta kuitenkin paljon alle 30K €. Suomalaisilla on ylipäätään kumma ennakkoluulo automaatteihin, minulla on ollut jenkkiläinen ja kaksi ruotsalaista, ei mitään ongelmia ole ollut.

Käytettynä edellistä tila-automallia saa sitten taas paljon edullisemmin, jos ette halua uutta.

itse vaihdoin edellisen kalliin auton uuteen edulliseen, kun ei tarvitse enää työn puitteissa ajella pitkiä matkoja. Turha sitoa isoa rahaa kalliiseen autoon ja kalliisiin huoltoihin, käytän ne rahat harrastuksiin. Säästöönkin jää. Jos olette matkailijoita niin siihen jää vastaavasti rahaa kun ei hanki kallista autoa

vierailija
Ehkä apn kannattaisi heittää hintahaitari niin sitten voisi miettiä mikä merkki ja että hinnat natsaavat. Meillä on ollut Mitsun, Jaguarin ja Volkkarin tila-autot kaikki dieseleitä ja automaatteja. Nyt kolmas Volkkari bensakone, automaatti ja tyytyväisiä on oltu.

Ei perhe-auto ole mikään tietty automerkki tai automalli. Perhe-auton saa mistä tahansa autosta.
Värikyniä vain auton lattialle, muroja istuimille , vaimon ehosteita hansikaslokeroon.
Noh, kyllä jo tiedät kuinka perhe-aito saadaan.

• Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Ehkä apn kannattaisi heittää hintahaitari niin sitten voisi miettiä mikä merkki ja että hinnat natsaavat. Meillä on ollut Mitsun, Jaguarin ja Volkkarin tila-autot kaikki dieseleitä ja automaatteja. Nyt kolmas Volkkari bensakone, automaatti ja tyytyväisiä on oltu.
Noin 1000-5000€ hintahaitari, eli aika joustava, voi olla halvelmpikin ja jotain pientä laittoakin.

kannattaa laittaa Volvo V70, se on paras
Ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa!

Mielummin vaikka joku vanhempi Volvo kuin uudempi leluauto!

Ostaa vaikka sellaisen mihin on osakierros jo heitetty ja tiisseli tietenkin! Ne kestää isältä pojalle! Hintalaatusuhde on varmasti yksi parhaimpia.

Korkean laadun lisäksi Volvo V70 on ainoita missä on oikeasti tilaa. Noh, oli tuo sedanikin aikoinaan meille tilan aatelia, meidän kaksostenrattaat meni heittämällä S80 takahutlariin.

Jos on tarvetta vielä isommille kuljetuksille niin ottaa vetokoukulla. Pidemmät mökkireissut on ihania kun voipi heittää kamat suoraan kärriin.
Meillä lähti mukaan 2+3+koirat+parin viikon mökkikamat aseineen ja kalastusvehkeineen, ruokineen+lätkävarusteet. Silloin oli jo turvauduttava kärriin.😬

Hanki vaikka bränikä 5 tai 7 paikkainen uusi malli, eli Dacia Jogger. Hinnat vaan vähän päälle 20.000 €. Takuu 3 v, lisämaksulla 5 v saakka/100K km.

Merkkiä jotkut dissaa ihan tietämättömyyttään, kun puhuvat niistä vanhoista malleista. Itse vaihdoin isosta city-Volvosta nelivetoiseen Dusteriin. Hienosti on toiminut eikä mitään ongelmia ole ollut, ajettu +60tkm. Nehän ovat varsinaisesti Relluja ja niissä käytetään hyväksi havaittuja osia.

Automaatilla hinta nousee reilusti mutta kuitenkin paljon alle 30K €. Suomalaisilla on ylipäätään kumma ennakkoluulo automaatteihin, minulla on ollut jenkkiläinen ja kaksi ruotsalaista, ei mitään ongelmia ole ollut.

Käytettynä edellistä tila-automallia saa sitten taas paljon edullisemmin, jos ette halua uutta.

itse vaihdoin edellisen kalliin auton uuteen edulliseen, kun ei tarvitse enää työn puitteissa ajella pitkiä matkoja. Turha sitoa isoa rahaa kalliiseen autoon ja kalliisiin huoltoihin, käytän ne rahat harrastuksiin. Säästöönkin jää. Jos olette matkailijoita niin siihen jää vastaavasti rahaa kun ei hanki kallista autoa
Onko @setis luopunut nimimerkistään?

2 tunnetuinta heistä on tunnettu psykopaattisina narsisteina asiantuntijoiden toimesta
onk teissä muissaki ehkä samaa vikaa?

tiedäthän että samanmoiset viihtyy keskenänsä parraiten
Pahempiakin löytyy. Jopa länsimaisten ”asiantuntijoiden” mukaan Puten tilalle tulis joku hullumpi.
Ja jos valita Trump tai Biden niin…😁

Kyllä Bidenilläkin on hyvä huumori vaikka hän on seniili.

Yhteistyössä