Mikä painajainen... Tulevat koko proteesit..

• Viestiketjun aloittaja Itkua porua
  • Ensimmäinen viesti
pidä niitä suussa
Mä en millään jaksa uskoa että tuo luupiikkikipu loppuu. Itsellään. Näyttää ikenessä siltä et hammastikun teräviä päitä ois 3mm törröllään ikenestä
Kyllä se luupiikki kipu loppuu kun limakalvot suussa paksuuntuu. Mutta nyt olisi tärkeintä että pitäisit vaan sitkeesti tekareita suussa yötäpäivää.

Itsellä kokoproteesit ja olen varma että kipusi loppuu ja totut uusiin hampaisiin, MUTTA SUN ON VAAN PIDETTÄVÄ NIITÄ YÖTÄ PÄIVÄÄ.

Itkua porua
Niin, siis mulla ei ole kotona edes ne hampaat vielä, viime kerralla en pystynyt kivun vuoksi laittamaan edes suuhun niitä. Tässä on nyt pieni tauko ennen seuraavaa ja mä poraan täällä kun ne hampaat ei edes sovi mulle. Kun ei huulet mene edes kiinno kun laitan hampaat yhteen. Mielestäni jos maksan 1450€ niiden kuuluisi edes sopia naamaani??! Eikö???

Pidä niitä suussa
Tuo yläikenessä oleva tuli viime viikolla ja on KIPEÄ!

http://kuvaton.com/k/yBlh.jpg
Itsellä oli samanlaisia ja ne katoaa kyllä kunhan limakalvo paksuuntuu ja pidät niitä tekareita väkisin suussa .. totut niihin ja kyllä sn suukin kiinni menee kun leukanivelet tottuu uuteen purentaan.

Mutta sun on vaan pidettävä niitä tekareita suussa yötäpäivää. Et ehkä usko mua mutta mullakin oli alkuun ongelmia .... luupiikkejä, meinas oksennus tulla, ikenet kipeet

Pidä niitä suussa
Niin, siis mulla ei ole kotona edes ne hampaat vielä, viime kerralla en pystynyt kivun vuoksi laittamaan edes suuhun niitä. Tässä on nyt pieni tauko ennen seuraavaa ja mä poraan täällä kun ne hampaat ei edes sovi mulle. Kun ei huulet mene edes kiinno kun laitan hampaat yhteen. Mielestäni jos maksan 1450€ niiden kuuluisi edes sopia naamaani??! Eikö???
Sä totut niihin ja sun suu menee kiinni ja kivut loppuu kun vaan sitkeesti alat pitää niitä kun saat ne. Mulla on kokoproteesit ja mä oikeesti tiedän mistä puhun.

"vieraana"
minkä ikäisiä ihmisiäte olette, joilla on jo kokoproteesit? Mulla on vanhanaikainen käsityt ettei iäkkäämmät osaa hirveesti käyttää tietokoneita mut tulipa sekin asia nyt korjattua.

Pidä niitä suussa
[QUOTE="vieraana";30006842]minkä ikäisiä ihmisiäte olette, joilla on jo kokoproteesit? Mulla on vanhanaikainen käsityt ettei iäkkäämmät osaa hirveesti käyttää tietokoneita mut tulipa sekin asia nyt korjattua.[/QUOTE]

44 olen ja tekarit 4 vuotta

[QUOTE="vieraana";30006842]minkä ikäisiä ihmisiäte olette, joilla on jo kokoproteesit? Mulla on vanhanaikainen käsityt ettei iäkkäämmät osaa hirveesti käyttää tietokoneita mut tulipa sekin asia nyt korjattua.[/QUOTE]

Nuoremmilla ihmisilläkin voi olla tekohampaat. Tiedän yhden, jolta poistettiin hampaat noin 20-vuotiaana.

heiii
Ap, haluan tsempata!

Kaverini äidillä oli ihan samat ongelmat kuin sulla, puoli vuotta meni että saivat hänelle tehtyä oikeanlaiset proteesit! Yökkäili ja tuskaili vääränkokoisten kanssa aikansa, menetti hermonsa ja uskonsa kokonaan...mutta nyt on hyvät hampaat! :)

ei niin outoa

Tiesitkö, että ennen tekarit annettiin rippilahjaksi nuorelle ihmiselle?

....
Mä en millään jaksa uskoa että tuo luupiikkikipu loppuu. Itsellään. Näyttää ikenessä siltä et hammastikun teräviä päitä ois 3mm törröllään ikenestä
Itseltäni poistettiin yksi hammas tässä noin kuukausi sitten, ja tilalle tuli ikävän tuntuinen ja kipeä piikki. Mikä lie, juuri kai?
Mutta nyt ihan lähipäivinä kun olin jo luopunut toivosta, niin kipu on hellittänyt pikkuhiljaa ja ien jotenkin kasvanut tuon piikin yli.
Ehkä näin tapahtuu sinunkin kohdalla :)

Pahinhan olisi jos tuollainen lähtis tulehtumaan.

vieraaaas
Sehän tässä onkin kun meillä ei teknikon kans synkkaa, se ei siis tajua mitä mä selitän, jankkaa päälle vaan.
Tiedän tunteen, kun hammaslääkärin/-teknikon kanssa ei synkkaa. Hammaslääkäri sovitti mulle purentakiskon. Kävin kaksi kertaa valittamassa, että kisko ei istu. Kolmannella ja neljännellä kerralla kiskoa korjasi suurikirurgi, kun terveyskeskuksessa oli kesäsulku. Kisko ei istu vieläkään, mutta laitan siihen pumpulia täytteeksi, niin sitten istuu.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Tietää;30007616:
Keneltäkään ihmiseltä ei poisteta kaikkia omia hampaita! Mieheni on hammaslääkäri ja hän sanoi niin kun kysyin asiaa häneltä!
Sit sun miehes tarvii lisäkoulutusta. Jos on huonot hampaat ja joutuu esim. lonkaleikkaukseen, poistetaan kaikki hampaat, jotta ei tule haitallisia bakteereita vereen huonoista hampaista.

Itkua porua
Kiitos ihanat :) tuli vähän parempi mieli teiän tsempeistä. Ehkä seuraava sovituskerta on parempi.
Itseäni harmittaa tässä nyt kaikki ja tästä koko päivän itkemis-masennuksesta sain vielä kamalan päänsäryn.

Yhteistyössä