Mikä on tyttäresi nimi? Seuraava arvostelee aina edellisen, ok?

  • Viestiketjun aloittaja tuleva tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti
leppis
Jemina: pidin ensin outona, kun lähisukulaisemme kastettiin tämän nimiseksi, tuli mieleen vain joku "kumina", mutta olen alkanaut pitää nimestä, varsinkin, kun Jemina on niin ihana tyttö :)

Meillä on Pilvi.
 
Louna ja Aava on kauniita nimiä. :) Serkun tyttö on Aava

Meillä Kiia Julie Mimosa. Ihme sinänsä että tytöllä nimi on, sellaista vääntöä siitä käytiin. Itse olisin hänestä halunnut Milla Mimosan ja ukko taas Julien...
 
suvi on nätti reipas kesäinen nimi, tulee yksi ystäväni mieleen =)

omani ovat isot tytöt hanna, ja kaisa ja nuorin venla,tykkään vanhan ajan nimistä =) tosin venlahan taisi olla 2007 suosituimpia tytön nimiä,mutta meilläpäin ei tainnut kastettavan yhtään venlaa koko loppuvuonna 2007.
 
Meillä on Solja. Sofia on ihana nimi mutta liian yleinen mun makuuni, meillä kun on niin yleinen sukunimi, että jos laitettais Sofia nimeksi niin lapsella olis monta kymmentä täysnimikaimaa suomessa. Itselläni on 26 täysnimikaimaa eikä oo tosiaankaan hauskaa kun menee sekaisin asiat. Siksi meidän tytöllä on vähän harvinaisempi nimi, joka kuitenkin löytyy kalenterista.
 
sofian äiti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Meillä on Solja. Sofia on ihana nimi mutta liian yleinen mun makuuni, meillä kun on niin yleinen sukunimi, että jos laitettais Sofia nimeksi niin lapsella olis monta kymmentä täysnimikaimaa suomessa. Itselläni on 26 täysnimikaimaa eikä oo tosiaankaan hauskaa kun menee sekaisin asiat. Siksi meidän tytöllä on vähän harvinaisempi nimi, joka kuitenkin löytyy kalenterista.
Ei ole ainakaan meidän tuttavapiirissä yleinen nimi, en tiedä oman tyttäreni lisäksi muita Sofioita :)
Ja ensimmäinen Sofia oli tässäkin listassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sofian äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Meillä on Solja. Sofia on ihana nimi mutta liian yleinen mun makuuni, meillä kun on niin yleinen sukunimi, että jos laitettais Sofia nimeksi niin lapsella olis monta kymmentä täysnimikaimaa suomessa. Itselläni on 26 täysnimikaimaa eikä oo tosiaankaan hauskaa kun menee sekaisin asiat. Siksi meidän tytöllä on vähän harvinaisempi nimi, joka kuitenkin löytyy kalenterista.
Ei ole ainakaan meidän tuttavapiirissä yleinen nimi, en tiedä oman tyttäreni lisäksi muita Sofioita :)
Ja ensimmäinen Sofia oli tässäkin listassa ;)
mä taas tunnen sofia-nimisiä pilvin pimein, tuntuu, että niitä on joka nurkalla, ja on se väestörekisterikeskuksenkin mukaan yksi suosituimpia tyttöjen nimiä.
 
leijona80
miltä löytyy elina,sofia,noora.

täällä on ollut paljon ihania tytöjen nimiä.tuosta pilvi ja pihla nimistä tykkäsin eniten.hiukan erikoisempia nimiä.jos vielä joskus tekisin tytön niin haluisin nimeksi selina lumia.
 
vieras
Meillä on Maija ja neiti on niin jotenkin Maijan oloinen ja näköinen: tumma,kihara tukka ja pullea masu ja luonnetta löytyy! Mulla on eri nimi valmiina ja Maija "varalla" mutta jo laitoksella tyttö näytti niiiiiin Maijalta!

"elina, sofia,noora"
Itse olen 70-luvun lapsia ja Elina nimi oli monella luokkakamulla, Sofia mun mieleen eniten, Noora taas kaikkien luokkakamun pikkusiskojen nimi joten yhdistän sen 80-luvulle?Mutta kivoja nimiä,sellasia hyviä perusnimiä!
 
Maija on sellainen 'perusnimi' josta nykyisin tykkään kovasti. Tai ei perusnimi, mutta perinteinen. Lapsuudesta muistan että monen äidin nimi oli Maija.
Ja niinhän se Mayakin lausutaan.........

Mun tyttäreni nimi on Maaret
 

Yhteistyössä