Mikä on suurin alkoholiannos, jonka olet kyennyt yhden illan aikana nauttimaan?

"mie"
Enintä määrää en enää keski-ikäisenä muista, mutta pahin pn juoda vähän sitä sun tätä illan aikana. Jos siis olen juonut esim. pari kaljaa, siiderin, yhden shotin ja paukun, seuraavana päivänä on huono olo. Nykyään vältän viimeiseen asti juomasta muuta kuin joko olutta tai kuivaa siideriä.

Neljä 0,4 l tuoppia on oma rajani, viides saattaa hyvin syöneenä pitkällä aikavälillä olla vielä jees, mutta kuudennesta menen liian humalaan enkä tykkää siitä olotilasta. Kirkkaita en pysty juomaan oikeastaan ollenkaan.

Rakastan punaviiniä, mutta puoli pulloa eli kaksi lasia on sopiva määrä. Valkkaria voin juoda ehkä 3/4-pulloa, mutta sitten olen jo hiprakassa. Viinejä en juo ennen viihteelle tai keikalle lähtöä, koska varsinkin punkku väsyttää ihan pirusti. Viinin tissuttelu sopii koti-iltoihin!
 
sitkeä
pystyin nuorempana juomaan hämmätyttäviä määriä, kerran kossupullon alle tunnissa, mutta sitä ei lasketa, koska oksensin myöhemmin.
nyt menee ehkä 8-10 puolilitraista tuoppia, sitten tule aina pilkku, eikä vanha jaksa etsiskellä jatkoja.
 
"vieras"
En nyt tarkota "kehua" tms,vastaan vaan kysymykseen omalta kantiltani. Alkumalja+2 lasia valkkaria on suurin määrä mitä ole yhden illan aikana juonut,viini ruoan kanssa siis. En todellakaan halua humaltua enkä tuo määrä kyllä noussutkaan päähän.

Sillon harvoin (nyt imetän enkä käytä alkoholia satunnaista siemausta enempää) kun juon alkoholia juon maun/nautinnon takia,en humaltuakseni/rentoutuakseni tms ja siihen nautiskeluun riittää 1 annos. Eli puol-1 pulloa siideriä tai n 3-4cl baileysia jäillä. Tai lasi valkkaria.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"nainen"
Nolottaa edes sanoa, mutta joskus 15veenä yritin juoda kokonaisen Red Cat- pullon illan aikana. Erittäin kokenemattomana juomarina oltiinkin sitten paremminkin oksennus poskella ja taju kankaalla. Onneksi ei tullut alkoholimyrkytystä.

Nykyään jo yksi keskiolut nousahtaa joten kuten, kun harvoin tulee otettua.
Sama täällä! Ensimmäistä kertaa join alkoholia ja typeränä Green Cat- pullon. Voi sitä oksennuksen määrää.. Vieläkin, 6 vuotta myöhemmin saan toisinaan mieleeni tuon illan ja sen Green catin maun, ajatuskin alkaa oksettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma91
"mie"
Muistaako joku 90-luvun alkupuolella myydyn kauhistuksen nimeltä Orange Baltic? Muistaakseni vaalean rommin ja esanssisen "appelsiinimehun" sekoitus. Hyi helvetti! Sitä tuli teininä oksenneltua tehokkaasti, eikä kaverini pystynyt edes haistamaan kyseistä juomaa ilman laatan lennätystä. Tuon takia en enää pysty juomaan esim. viiden hedelmän mehua...
 
Ei kyllä mitään käsitystä. Joskus teininä pysyi helposti juomisissaan kärryillä, kun ne osti aina etukäteen selvinpäin ennen puistokaljotteluja.

Sittemmin viina virtasi sen verran vapaasti, että juhlijat sammahti ennenkuin juoma lopahti. Ei pysty sanomaan paljonko sitä tuli kiskottua - lähinnä kaksin käsin ja taukoamatta.
 
"vieras"
Tuli tuosta toisesta alkoholiin liittyvästä avauksesta tällainen mieleen.

Mä olen kerran juonut 8 kpl 0,33l olutta (vai oiskohan ollut lonkkua, en muista) ja mä olin niin naamat, ettei mitään järkeä. Ja tuohon siis sisältyi ennen klo 18 aloittelu ja viimeisen join klo 03:30, eli pilkun aikaan.

Hyvä etten kontannut räkä poskella, tai tiedä sitä vaikka olisinkin kontannut, kun meni muistikin siinä samassa.

Toiseksiparas määräni on 6 kpl 0,33 lonkeroa, jolloin olin edes vähän siedettävämmässä kunnossa, mutta edelleen siis niin tillintallin, että ei niin mitään järkeä.

3 annosta on mulle ihan maksimi...sen enempää en alkoholia kestä.

Olenko mä viinapääni kanssa ihan yksin...vai pystyttekö muut kittaamaan viinaa litratolkulla?
Haluutko tietäämitä ihminen voi vetää?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27261750:
ei tollasia voi muistaa enää seuraavana päivänä. :O
Hitlerit kyselee ja sinä et ole mitenkään minun kommentoihin vastannut. Se että kakplussalta häävis tyyppi minä aina uskon terveeseen järkeen en listimiseen! Ei kukaan venäjällä listi?
 
[QUOTE="mie";27261643]Muistaako joku 90-luvun alkupuolella myydyn kauhistuksen nimeltä Orange Baltic? Muistaakseni vaalean rommin ja esanssisen "appelsiinimehun" sekoitus. Hyi helvetti! Sitä tuli teininä oksenneltua tehokkaasti, eikä kaverini pystynyt edes haistamaan kyseistä juomaa ilman laatan lennätystä. Tuon takia en enää pysty juomaan esim. viiden hedelmän mehua...[/QUOTE]

Oi kyllä :x

Orange baltic mix, lime vodka, pink cat, omppupomppu, gin lemon... Onhan noita laatujuomia maisteltu ;)

Joskus noina ammoisina aikoina tais olla melkoinen viinapää itselläkin. Nykyään en kestä yhtään väkeviä, ihan max 1 annos menee. Jos baariin menen niin pitäydyn muutamassa kaljassa. Viis annosta niin olen jo tuiterissa.
 
[quote="vieras";27261791]hitlerit kyselee ja sinä et ole mitenkään minun kommentoihin vastannut. Se että kakplussalta häävis tyyppi minä aina uskon terveeseen järkeen en listimiseen! Ei kukaan venäjällä listi?[/quote]

voisko joku suomentaa tästä sen mitä mun pitäis tajuta.:eek:
 
En osaa yhtään sanoa.
Mulla on hyvä viinapää ja esim. pullollinen viiniä + muutama siideri/ olut oo ku lämmittelyä baari-illalle.
Mitä sitten baarissa jois ton päälle...ehkä annoksissa 6-8 mietoa annosta.

Kaverien kanssa iltaa istuessa menee ruokajuomien lisäks muutama pullo viiniä ehkä.
 
Jossain kolmessa - neljässä pullossa viiniä se taitaa minulla mennä se suurin nautittu annos.
Tosin vaikea sanoa paljonko siitä vikasta pullosta/niistä vikoista pulloista enää nauttinut - kun ei kunnolla muisti siihen enää kanna.

Annoksina siis noin 19 - 25.
 
"tiuku"
Teininä tuli juotua ittensä aina kaatokänniin, mutta mikähän olis ollut isoin määrä.. kyllä 12-päkki kaljaa uppos helposti. Ehkä eniten räkä poskella olen ollut puolesta litrasta kirkasta viinaa + parista siideristä.

Nykyään uppois ehkä 6-päkki olutta.. Pari vuotta sitten viimeksi join kolme kaljaa ja olin ihan mukavassa hiprakassa :)
 
"vierailija"
No mä oon yrittänyt laskeskella joskus noita alkoholiannoksia baari-illan jälkeen, niin semmonen 12-13 annosta enimmillään. Ja yleensä siis alottelu noin klo 18 aikaan ja jatkuen sinne 04 asti. Ja tällaisen satsin jälkeen on ollut kyllä kunnon känni. Sisältää siis muutaman siiderin siinä alotellessa, sitten baarissa siideriä tai joitain drinkkejä. Semmonen 6 annosta ei vielä tunnu edes oikein humalalta, mutta 8 on ehkä ihan riittävä, sen enempää ei tarttis ottaa ikinä.
 

Yhteistyössä