Mikä on sun asenne

  • Viestiketjun aloittaja tuike
  • Ensimmäinen viesti
tuike
kannabikseen?

Siis kun mulla on sellainen kutina, että asenteet noin yleensä ottaen on löystyneet.

Kannabista ei kaikki pidä edes huumeena.

Tavallista on että verrataan alkoholiin ja tupakkaan, kun halutaan puolustaa kannabiksen käyttöä.

Ite pidän sitä huumeena, enkä tosiaankaan haluaisi, että sen käyttö yleistyisi.

Onko sinusta pössyttely ihan ok, jokaisen oma asia?
 
vieras
Se on huume, ja nykyaikana melko tujua kamaa kuitenkin. Ehkä 60-luvulla se ei ollut niin voimakasta, mutta nykyään on. Joten ihan oikein, että se on laiton aine. Se aiheuttaa ahdistusta, paniikkihäiriötä, vaikeuttaa mielenterveysongelmia, tekee ihmisestä saamattoman ja laiskan, ja voi johtaa muihin aineisiin. En ole yhtään myötämielinen, ja kuule nuorena poltin pilveä aika paljonkin.
 
Kannabis on huumausaine ja sille voi lääketieteellinen käyttöindikaatio joissakin tapauksissa, mutta missään nimessä sen käyttöä Suomessa ei saisi vapauttaa eli toivon mukaan se pysyy "kiellettyjen" listalla jatkossakin!
 
Huumetta ja piste.

Mä kyllä luetelen kahvin, tupakan ja sokerin ja suklaankin huumeiksi, tavallaan.

Sokeria ja suklaata syön, kahvista ja tupakasta oon vielä säästynyt :whistle: ;)
(Kannabikseen en ainakaan koske, ennemmin vaikka kahvia)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
En suoittelisi ihmisille hassiksen käyttöä. Liikaa mahdollisia negatiivisia seurauksia ja paha haju.
Joo, ei se kovin miellyttävälle haise :x Melkoisen imelä ja pisteliäskin haju, josta ei voi kyllä erehtyä, kun sen kerran on tunnistanut/kohdannut.
 
Asenteeni on kielteinen, mutta ihmettelen sitä miksi monen mielestä (myös valtion) tupakka ja alkoholi ovat kannabista miedompia aineita. Että sinänsä pidän röökiä ja viinaa pahempina kuin kannabista. Mutten pidä niistä mitään erityisen hyväksyttyinä.

Lisään vielä, että toivon, että jokainen joka pitää kannabista pahempana kuin tupakkaa ja alkoholia, vaikka alkajaisiksi googlaa ja tutustuu asiaan. Mä en voi ymmärtää miks kannabis on laitonta, mutta tupakka ja alkoholi ei. Tai no joo, voin ymmärtää, mutta ei se oikein ole.
 
Non compos mentis
Toivoisin, että lääkekäyttö sallittaisiin laajemmin ja että KELA korvaisi lääkettä samaan tapaan kuin vaikka morkkua, erityistapauksissa. Esimerkiksi spastinen potilas saa apua kannabiksesta, samoin glaukoomapotilas, anorektikko, MS-tautia sairastava jne. Paljon vähemmän sivuvaikutuksia kuin opiaateilla. Onko väliä onko alkuperäiskasvi kannabis vai unikko?
 
Tundra *työn raskaan raataja*
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Toivoisin, että lääkekäyttö sallittaisiin laajemmin ja että KELA korvaisi lääkettä samaan tapaan kuin vaikka morkkua, erityistapauksissa. Esimerkiksi spastinen potilas saa apua kannabiksesta, samoin glaukoomapotilas, anorektikko, MS-tautia sairastava jne. Paljon vähemmän sivuvaikutuksia kuin opiaateilla. Onko väliä onko alkuperäiskasvi kannabis vai unikko?
Tähän jonoon hyppään minä. Jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa, mutta jos kannabista verrataan useaan kipulääkkeeseen, ovat vaikutukset pienemmät. Ei ole mitenkään kummallista, että lääkkeiden vaikutuksesta tulee harhoja tai tonttu kylään, mutta koska ne on luokiteltu lääkkekksi, niin se on silloin hyväksyttävämpää.Jos läheiselläni olisi pitkälle levinnyt syöpä, niin toivoisin hänen olevan mieluummin pössyissä, kuin morfiinihuuruissa.

 
Tundra *työn raskaan raataja*
Alkuperäinen kirjoittaja Nyöri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se aiheuttaa ahdistusta, paniikkihäiriötä, vaikeuttaa mielenterveysongelmia, tekee ihmisestä saamattoman ja laiskan, ja voi johtaa muihin aineisiin.
Tämän vuoksi pidän kannabista pahana.
Eikö alkoholikin aiheuta noita?

 

Yhteistyössä