Mikä on se ikä, jolloin viimestään heität lapsen pihalle?

Milla
Ai miten ihana ketju. Mut heitettiin pois 17-vuotiaana ja aina se jotenkin muistuu mieleen, että ei haluttu enää...

Että heitelkää vaan kakaranne pihalle sitten kun aika on, hyvä mieli jää kaikille :(
 
tiina
minun nyt 20v poikani lähtee inttiin tammikuussa ja tulee sitten kai syksyllä takaisin.
En kyllä usko että häntä kotoa silloin heitän, mutta töihin saa mennä ja pikkuhiljaa yrittää alkaa sitä omaa elämää.
 
Non compos mentis
Mä ajattelin itse lähteä samoilemaan Keski-Aasiaan kuopuksen täysi-ikäistyttyä. Jos hän edelleen haluaa seurata mua sinne ja toimia tulkkinani niillä seuduilla, niin tulkoot mukaan. En siis heitä, vaan kaikkoan itse jahka laki katsoo heidän pärjäävän omillaan. Muuten (lapsettomana) olisin kaukana poissa jo nyt.
 
Kyy
Toivoisin, että lähtevät lukioiässä toisiin kaupunkeihin opiskelemaan. Ihan itsensä takia, saisivat paremmat mahdollisuudet tulevaisuudelle kuin täällä tuppukylässä jumalan selän takana. Mutta omat päätökset tekevät itse.

Toivon kyllä ettei niistä mitään peräkammarinlapsia tule eli lähtevät viimeistään parikymppisinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Ja ovi on aina auki, myöhemminkin, jos paha paikka tulee...
Juu, meillä myös.

Samoin sanoivat omat vanhempani kun muutin pois kotoa.

Ja kuulemma äitini vanhemmatkin aikoinaan. Sukuperinne :D

Takaisin saa tulla, muttei mielellään jäädäkseen kuitenkaan, vaan siksi aikaa että pääsee taas jaloilleen (vaikkapa eron jälkeen).
 
vieras 22
Mä toivoisin et lähtisivät viimestään omilleen siinä vaiheessa kun on ammatti/lukio käyty. En mä pihalle heivaa ketään mut mielellään autan kyllä omilleen lähtemisessä.ja jos täältä korpikylältä ei jossainvaiheessa lähde niin sit tulee kyllä peräkamaripoikia kaikista....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Ai miten ihana ketju. Mut heitettiin pois 17-vuotiaana ja aina se jotenkin muistuu mieleen, että ei haluttu enää...

Että heitelkää vaan kakaranne pihalle sitten kun aika on, hyvä mieli jää kaikille :(
Ei heitetä, vaan lapset tietävät jo pienestä pitäen että kotoota lähdetään 18 vuotiaana, osaavat sitten valmistautua siihen. Ja ihan rakastavat, lämpimät välit meillä on
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Ai miten ihana ketju. Mut heitettiin pois 17-vuotiaana ja aina se jotenkin muistuu mieleen, että ei haluttu enää...

Että heitelkää vaan kakaranne pihalle sitten kun aika on, hyvä mieli jää kaikille :(
Ja mä lähdin väkisin...vanhemmat olisivat halunneet pitää pauloissa vielä pitkään mut mä vaan päätin et lähden ja siittä lähin olen pärjänny omillaan. Kotiin oli aina ahdistava mennä ku siellä painostettiin kaikkeen.
 
No, ensinnäkin mä yritän kasvattaa lapseni niin, että poika ymmärtää itse lähteä. Heittämään en lähde, vaikka katsoisin kyllä epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapsi ei itsenäistyisi. Mutta ei tuohon itsenäistymiseen mitään absoluuttista ikärajaa ole, etät koska sen pitää tapahtua. Riippuu asianhaaroista (opiskelut ym. elämäntilanne).
 

Yhteistyössä