Mikä on pisin aika mitä olet ollut erossa lapsistasi? Kuinka kauan voisit olla?

  • Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti
"elise"
1,5 vuorokautta. nyt olisi lapsen mummilla ja ukilla kesäloma heinäkuussa ja haluaisivat pitää yhden viikon. mut en todellakaan anna niin kauaa. ihan siitä syystä että itse en pysty niin kauaa erossa olemaan. 3 yötä on se maksimi minkä annan olla, tyttö tuolloin vasta 11kk. kyllä mä ymmärrän ku on heidän ainut lapsenlapsi ja haluavat hoitaa mut en vaan raaski nuin pientä antaa. ehdotin et jos oisin ite menny viikoks sinne tytön kans mut ei tullu kauppoja kun haluavat keskenään olla vauvan kans :D
Ton ikäselle ei oo hyväksi olla yhtäkään yötä erossa ensisijaisesta hoitajastaan, ellei ole pakottava tilanne.
 
Esikoisesta olen ollut erossa vuorokauden kuopuksen synnytyksen vuoksi kun hän oli 2,5v. Muutoin max. 6h on varmaan ollut pisin aika.

Nuoremmasta 10kk olen ollut erossa max. 5h töiden vuoksi (käytännössä sen ajan kun itse kestän imettämättä).

Yön yli voisin olla esikoisesta irti, pienemmästä en voisi olla erossa vielä edes yhtä päivää.
 
"mä"
Pari kuukautta olen välillä erossa, lapset asuvat isänsä kanssa. Ei ne lapset teitä tarvitse, te taidatte vain väkisin haluta tuntea itsenne niin tarpeellisiksi, ettette voi muka muutamaa päivää olla erossa.
 
Mieti!
[QUOTE="vieras";26564797]Eronneet!

Mietittekö yhtään niitä lastenne isiä, jotka joutuvat olemaan suurimman ajan poissa lapsen elämästä? Jotenkin vituttaa lukea näitä max 1päivän voin olla erossa kommentteja.[/QUOTE]

Ei se isi aina halua nähdä lastaan kovinkaan paljon, jos ollenkaan...
 
"..."
oon ollu pari kertaa yhden yön kerrallaan erossa mun tällä hetkellä 1 vuotiaasta tytöstä.. ja juuri joku 15 min sitten meinasin alkaa itkeä tihrustaa näissä älyttömissä hormoneissa kun aloin miettimään sitä, kuinka joudun jättämään tytön hoitoon kun lähden synnyttämään.
 
"vieras"
lapsi 3v ja ollut kerralla yhden yön + päivän hoidossa (illalla on haettu kotiin). Pohdiskelen just, että joko malttaisi jättää kaheksi yöksi niin ehtisi vaikka risteilylle kaksin miehen kanssa, mut tuntuu vaikeelta.. mulle on ollu alusta alkaen hirveen vaikeeta jättää lasta hoitoon, vaikka tutuille ja turvallisille isovanhemmilleen meneekin. Lapsi itse tuntuu viihtyvän hyvin, eikä ole kuulemma ikävöinyt paria kysymystä enempää.
 
"Vieras"
Pisin aika jonka olen ollut erossa lapsistani, oli kun olin synnyttämässä kuopusta. Siihen hommaan meni matkoineen 9h.
Muuten olen ollut noista erossa muutamia tunteja menojen takia.
Yhtään yötä en ole ollut poissa.
Lapset vajaa 3v ja reilu 1v
 
"..."
1,5 vuorokautta. nyt olisi lapsen mummilla ja ukilla kesäloma heinäkuussa ja haluaisivat pitää yhden viikon. mut en todellakaan anna niin kauaa. ihan siitä syystä että itse en pysty niin kauaa erossa olemaan. 3 yötä on se maksimi minkä annan olla, tyttö tuolloin vasta 11kk. kyllä mä ymmärrän ku on heidän ainut lapsenlapsi ja haluavat hoitaa mut en vaan raaski nuin pientä antaa. ehdotin et jos oisin ite menny viikoks sinne tytön kans mut ei tullu kauppoja kun haluavat keskenään olla vauvan kans :D
no huhhuh. :O viikon???? 11kk ikäistä?? 3yötä?? 11kk ikäistä?? ei ton ikäisen kuulu olla tommosia aikoja hoidossa. ei sitä 3yötä, eikä viikkoa..
 
"shihtzu"
Nuorempi oli reilun vuoden ikäinen kun ekan kerran olin erossa siitä yön yli ja silloinkin 2 yötä olin poissa ja kun kuopus oli 1,5v, niin oltiin erossa 4 yötä.
Esikoinen on taas 3,5v ja on isällään aina 2 viikon pätkiä, elikkä 2 viikkoa pisimmillään ollaan erossa oltu.
 
"shihtzu"
[QUOTE="...";26565344]no huhhuh. :O viikon???? 11kk ikäistä?? 3yötä?? 11kk ikäistä?? ei ton ikäisen kuulu olla tommosia aikoja hoidossa. ei sitä 3yötä, eikä viikkoa..[/QUOTE]

Itse olin 6kk ikäinen, kun vanhempani jättivät minut 2 viiikoksi isovanhempien hoitoon ja lähtivät muiden lasten kanssa etelän lomalle ja ihan normaali minusta on tullut. Kaveri taas oli vähän aikaa sitten miehensä kanssa viikon lomalla ulkomailla ja lapset olivat isovanhemman hoidossa, nuorempi oli silloin jotain 8kk vanha.
 
Kaipa nuo viiden päivän leirit, millä ovat olleet, ovat pisimmät ajat erossa. Tiedän kyllä, ettei muksuillani olisi hätäpäivää, vaikka olisin pidempäänkin poissa. Nyt on kyllä sellainen elämänvaihe, ettei menohaluja ole lainkaan. :D Kotona voisin mieluusti olla.
 
lucifer
esikoinen oli 1,5vuotias kun olin hänestä erossa kuukauden, nuorimmaisesta en ole ollut erossa kuin korkeintaan yönajan.
ja siitä miten kauan voisin olla... hmmmm... jos muksut olisi hoidossa luotettavassa paikassa ja viihtyisivät niin tilanteesta riippuen voisin olla useamman kuukaudenkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
voi että
miten hauskasti tässä kiertäen vihjataan erääseenkin palstalaiseen, joka juuri oli pienestä vauvastaan erossa 5 viikkoa. Että on se huono ihminen, ja me kaikki muut ollaan niin paljo parempia!
 
"kahden äiti"
La-Pe olen ollut työmatkalla. Siinä hujakoilla varmaan se "sietorajakin" pyörii, ainakin, kun lapset vielä pk-ikäisiä. Työ oikeastaan ainoa hyvää syy ollakaan noin pitkään erossa näin pienistä minun mielestäni.
 
Pienimmästä (1v4kk) olen ollut vuorokauden erossa, pari yötä pystyttäis molemmat kestämään :) Isommista olin erossa 5 yötä, kun ne oli vähän vaille 4 ja 6, ihan omaa lomaa vietin kotona ja ihanaa oli! :D Seuraavaa omaa lomaa odotellessa :whistle: Joo, olen huono äiti, kun haluan olla erossa lapsistani :kieh:
 
Tytöstä pienempänä kaksi viikkoa, nykyisin asuu jo poissa kotoa joten aika pitkiäkin aikoja olen näkemättä häntä.
Poika on ollut yhtäkyytiä lomalla lähes kuukauden.
pienestä en ole ollut vielä pitkään...kolme yötä pisin.
 
Miuski harmailee
Meillä lapset ovat kesäisin olleet yhden su-pe -jakson mummolassa. Montas yötä tuosta nyt sitten tulee? Ensialkuun se oli hirvittävää ja mä ikävöin ihan kauheasti, mutta siitä sitten on mennyt helpommin. Tänä kesänä tuo lasten ylimääräinen lomaviikko ei toteutunut ja voin kyllä sanoa, että harmittaa todella. Ollaan siis miehen kanssa oltu siinä vielä töissä, mutta illat sitten tehty parisuhdejuttuja kahdestaan. Muuta tilaisuutta vuoden aikana meillä ei parisuhteenhoitoon ilman lapsia ole, mutta näillä mennään.

Lapset ovat nyt 12v, 10v ja 5v enkä voisi kuvitella olevani heistä erossa kovinkaan pitkää aikaa. En kuukautta. Tiedän, etteivät he siitä vaurioitusi, mutta en silti pystyisi. Toi kesän viikko on ollut ohjelmistossa ihan melkein alusta asti. Sitten kerran ollaan miehen kanssa oltu kaksin New Yorkissa pitkän viikonlopun. Joitain yhden yön Tallinnan tai kylpyläreissuja tuon lisäksi, mutta eipä muuta. Nykyään lasten harrastukset ovat sellaisia, että he eivät voi/halua olla niistä pois ja viikonloputkin menevät niiden kanssa tosi tiiviisti. Jos siis luulin, että tilanne helpottuu, kun lapset kasvaa niin väärässä olin :)
 
"Freefall"
Lapsi ollut parin viikon reissuilla mummolassa 3 vuotiaasta lähtien. Olen ollut useasti viikon kerrallaan poissa kotoa opiskelujen vuoksi kun lapsi oli 2 vuotias.

Olen ajatellut lähteä vuodeksi rauhanturvaajaksi (jos vaan vielä joskus kutsu tulee), erossa oltaisiin muutama kuukausi kerrallaan.

Näistä huolimatta, normaali ja läheinen äiti-lapsi-suhde meillä on.
 
ssss
Kaksi yötä oli 1v 2kk mummulassa (todella läheisillä isovanhemmilla)
Tuntui kyllä liian pitkältä ajalta vaikka illalla perjantaina kun jo nukkui jäi sinne ja sitten aamupäivästä haettiin sunnuntaina. Muuten on muutaman kerran vuodessa yhden yön pätkiä ollut, joka on minusta ollut ok aika. :)

Ehkä voisin nyt 2vuotiaan jättääkin kahdeksi yöksi, mutta ei toistaiseksi ole ollut tarvetta.
 
"vieras"
No joka toisen viikon olen ollut erossa viimoset 3 vuotta. Kesäisin reilun viikon pätkissä on mummolassa pariin otteeseen. Lapsi nyt 7 vee ja kohta taas lähdössä 1,5 viikoksi pois
 
Melkein kaksi viikkoa olen ollut poissa 2-vuotiaan luota. Se oli kyllä aivan kamalaa, poika ei halunnut edes puhelimessa puhua, kun ikävöi niin kovasti. Ja kyllä se ainakin vuodeksi eteenpäin jätti lapseen jäljet. Vaihtoehtoja ei vaan ollut, kun 8-vuotias oli teho-osastolla yli 200 km päässä.
 

Yhteistyössä