Mikä on perustelusi, oi sinä joka vastustat tasa-arvoista avioliittoa?

• Viestiketjun aloittaja huaaah
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
mä en nyt jaksa vastustaa tai puoltaa, mut ihmetyttää asiaan liittyvä raivo. Jos mä vaikka vastustaisinkin, niin miten mä voisin tälläseen yrittää perustella, kun mut on jo haukuttu kusipääksi ja idiootiksi? Joo, pitäkää te mielipiteenne, mutta onko ihan pakko haukkua koko ajan niitä jotka on eri mieltä? Melkeen tulee olo, että haukkumisella yritetään vaientaa eri mieltä olevat täysin. Paine onkin aika kova, en tiedä todella uskaltaisinko kertoa jos vastustaisin, koska sitten monet ihmiset, joista pidän, inhoaisivat minua ja alkaisivat haukkua.

vieras-
mä en nyt jaksa vastustaa tai puoltaa, mut ihmetyttää asiaan liittyvä raivo. Jos mä vaikka vastustaisinkin, niin miten mä voisin tälläseen yrittää perustella, kun mut on jo haukuttu kusipääksi ja idiootiksi? Joo, pitäkää te mielipiteenne, mutta onko ihan pakko haukkua koko ajan niitä jotka on eri mieltä? Melkeen tulee olo, että haukkumisella yritetään vaientaa eri mieltä olevat täysin. Paine onkin aika kova, en tiedä todella uskaltaisinko kertoa jos vastustaisin, koska sitten monet ihmiset, joista pidän, inhoaisivat minua ja alkaisivat haukkua.
Jos homoja aletaan rinnastaa pedofiileihin ja eläimiinsekaantujiin, niin ihmetteletkö jos joskus menee kuppi nurin?

Saa vastustaa, Suomi on siinäkin suhteessa vapaa maa. (Ajattelepa jos vaikka uskovilta otettaisiin pois oikeus mielipiteisiin ihan lailla? Huh, aika ikävä olisi sellainen maa, jossa ihmiset olisivat eriarvoisessa asemassa lain edessä, eikö?) Mutta jos tekee vaikeaa olla asiallinen vastustamisessaan, niin suun voi joskus pitää kiinni.

Peyote
Jos homoja aletaan rinnastaa pedofiileihin ja eläimiinsekaantujiin, niin ihmetteletkö jos joskus menee kuppi nurin?

Saa vastustaa, Suomi on siinäkin suhteessa vapaa maa. (Ajattelepa jos vaikka uskovilta otettaisiin pois oikeus mielipiteisiin ihan lailla? Huh, aika ikävä olisi sellainen maa, jossa ihmiset olisivat eriarvoisessa asemassa lain edessä, eikö?) Mutta jos tekee vaikeaa olla asiallinen vastustamisessaan, niin suun voi joskus pitää kiinni.
ei kaikki vastustajat suinkaan ole rinnastaneet homoja joihinkin eläimiinsekaantujiin, eikä kaikki vastustajat edes ole mitään uskovaisia. Jotenkin mua inhottaa että se asenne on niin hyökkäävä että se estää ihan oikeesti kaiken normaalin keskustelun.

vieras-
ei kaikki vastustajat suinkaan ole rinnastaneet homoja joihinkin eläimiinsekaantujiin, eikä kaikki vastustajat edes ole mitään uskovaisia. Jotenkin mua inhottaa että se asenne on niin hyökkäävä että se estää ihan oikeesti kaiken normaalin keskustelun.
No niitä asiallisesti vastustavia kohtaan en kyllä ole kamalasti nähnyt hyökättävän. Tietysti se on monelle vaikea asia ymmärtää, miksi joku ei salli kaikille tasavertaista kohtelua lain edessä ja silloin saattaa vähän kuumottaa. Varsinkin jos vastustaja jakaa jotain väärää tietoa, niin joskus turhauttaa selittää ja oikoa niitä noin sadannen kerran.

hyhaho
Niin, mihin asti suvaitsemattomuutta ja toisten ihmisten avointa syrjintää jaksaa kuunnella ilman, että alkaa suututtaa? Musta se on vaan terveen ihmisen merkki, että jossain vaiheessa menee kuppi nurin.

Humpuukiväitteen (mutku kirkko, mutku sitten mennään naimisiin sokeritoukan kanssa, mutku lapsia kiusataan, mutku luonnollisuus) esittämiseen menee viisi sekuntia. Sitten sen aukottomaan tyhjentämiseen menee 5 minuuttia, josta ei ole mitään hyötyä kun se sama urpo huutelee jo jossain muualla että MUTKU SITTEN MENNÄÄN NAIMISIIN SOKERITOUKKIEN KANSSA!!!!

Tässä keskustelussa ei ole mitään järkeä siksi, että anteeksi nyt vain, toinen puoli on aika lailla oikeassa, mitä tasa-arvoon tulee. Toinen puoli yrittää häiritä tätä prosessia, joka ei koske heitä itseään millään lailla, vaan koska ovat epäluuloisia.

Se on pöyristyttävää, ja suututtaa monet ja ihan aiheesta.

"hmmm"
Niin, mihin asti suvaitsemattomuutta ja toisten ihmisten avointa syrjintää jaksaa kuunnella ilman, että alkaa suututtaa? Musta se on vaan terveen ihmisen merkki, että jossain vaiheessa menee kuppi nurin.

Humpuukiväitteen (mutku kirkko, mutku sitten mennään naimisiin sokeritoukan kanssa, mutku lapsia kiusataan, mutku luonnollisuus) esittämiseen menee viisi sekuntia. Sitten sen aukottomaan tyhjentämiseen menee 5 minuuttia, josta ei ole mitään hyötyä kun se sama urpo huutelee jo jossain muualla että MUTKU SITTEN MENNÄÄN NAIMISIIN SOKERITOUKKIEN KANSSA!!!!

Tässä keskustelussa ei ole mitään järkeä siksi, että anteeksi nyt vain, toinen puoli on aika lailla oikeassa, mitä tasa-arvoon tulee. Toinen puoli yrittää häiritä tätä prosessia, joka ei koske heitä itseään millään lailla, vaan koska ovat epäluuloisia.

Se on pöyristyttävää, ja suututtaa monet ja ihan aiheesta.
Kyllä tässäkin keskustelussa vähemmistönä ovat nämä eläimiinsekaantuja-syyttelijä-tyypit, suurin osa agressiivisista vastauksista tulee nyt asiaa puoltavien suunnalta ;) Yllä lainattuna viimeisin tyylinäyte ^^ ;)

Ja vähän typerää kysellä toisten mielipiteitä, jos niitä ei sitten kestä kuunnella. Monen mielestä lapset ei kuulu homoliittoihin, jos perustelut ei sinua miellytä niin se ei silti tee mielipiteestä väärää.

Eikös maailma ole tavallaan aika tylsä paikka? Tämmöisestä asiasta jengi on ihan kierroksilla, vaikka yhteiskunnallisesta näkökulmasta on ilmeistä, että kun siirrytään ajassa eteenpäin homoliittojen kannatus lisääntyy ja aikanaan se ylittää myös pisteen, jossa siitä tulee laki. Jotenkin tuntuisi turhalta kiihkoilla asiasta kun ei se vaikuta tilastoihin pätkän vertaa.

hyhaho
Monen mielestä mustien ei olisi pitänyt saada samoja oikeuksia, kuin valkoisten. Monen mielestä naisten ei olisi pitänyt saada äänioikeutta. Monen mielestä juutalaiset olivat likaisia... Pitääkö listaa jatkaa? Toistaiseksi ei ole saatu yhtäkään tutkimustulosta siitä, että lapset kärsii homosuhteissa. Paljon on tutkimuksia siitä, että lapset kärsii erotilanteissa ja yh-perheissä.

Se, että tietämättömillä ihmisllä on ennakkoluuloja, ei saa estää yhteiskuntaa muuttumasta terveeseen ja tasa-arvoiseen suuntaan. Harmi, ettet elänyt keskiajalla, olisit varmasti nauttinut olostasi siellä. Tai rotuerottelun tai natsisaksan.

Mielipiteet voivat olla vääriä. Kaikki edellä mainitut esimerkit mm.

lapsentasolla
[QUOTE="hmmm";30043077]Kyllä tässäkin keskustelussa vähemmistönä ovat nämä eläimiinsekaantuja-syyttelijä-tyypit, suurin osa agressiivisista vastauksista tulee nyt asiaa puoltavien suunnalta ;) Yllä lainattuna viimeisin tyylinäyte ^^ ;)

Ja vähän typerää kysellä toisten mielipiteitä, jos niitä ei sitten kestä kuunnella. Monen mielestä lapset ei kuulu homoliittoihin, jos perustelut ei sinua miellytä niin se ei silti tee mielipiteestä väärää.[/QUOTE]

Lapsen saa raiskata, mielipiteeni on ihan oikea koska se on vain mielipide. Ei minua saa haukkua ja jos haukkuu nin on suvaitsematon. :(
Huomatkaa, että tässä väittelee ihmiset jotka haluavat tasa-arvoisen kohtelun toiselle kuin itsellen vs ihmiset jotka haluavat sortaa muita ja viedä niitä. Onko tuo nyt ihme jos jossain vaiheessa menee kuppi nurin ja sanoo yhden pahan sanan? Niiden kaikkien eläimiinsekaantumisjuttujen ja muiden huuteluiden pitkin vuotta jälkeen?
Lopettakaa nyt se itkeminen siitä yhdestä sanasta, ihan naurettavaa valitusta ymmärrettävästä reaktiosta. Myönsi itsekin että meni yli ja vaan jatkuu tämä itku. Vastapuoli saa rauhassa verrata eläinseksiin ja sortaa toisia mutta jos toinen puoli haluaa hyvää toisille ja hermostuu sortajiin, parkuminen alkaa. Aivan kuin odottaisitte, että hyvää haluava ihminen sanoo yhden sanan niin pääsette takertumaan ja kierimään siinä.

Lapsen saa raiskata, mielipiteeni on ihan oikea koska se on vain mielipide. Ei minua saa haukkua ja jos haukkuu nin on suvaitsematon. :(
Huomatkaa, että tässä väittelee ihmiset jotka haluavat tasa-arvoisen kohtelun toiselle kuin itsellen vs ihmiset jotka haluavat sortaa muita ja viedä niitä. Onko tuo nyt ihme jos jossain vaiheessa menee kuppi nurin ja sanoo yhden pahan sanan? Niiden kaikkien eläimiinsekaantumisjuttujen ja muiden huuteluiden pitkin vuotta jälkeen?
Lopettakaa nyt se itkeminen siitä yhdestä sanasta, ihan naurettavaa valitusta ymmärrettävästä reaktiosta. Myönsi itsekin että meni yli ja vaan jatkuu tämä itku. Vastapuoli saa rauhassa verrata eläinseksiin ja sortaa toisia mutta jos toinen puoli haluaa hyvää toisille ja hermostuu sortajiin, parkuminen alkaa. Aivan kuin odottaisitte, että hyvää haluava ihminen sanoo yhden sanan niin pääsette takertumaan ja kierimään siinä.
Hyvikset vastaan pahikset, kuten lapset maailman tyypillisesti jaottelevat. (Äläkä nyt suutu lapsenkaltaiseksi sanomisesta, se on omassa nikissäsi ja johan Jeesuskin sanoi, että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.)

Ei rooleja vaan ihmsiä
Kysymyksessäsi toteat kantaasi suvaitsemattomat tyhmiksi ja/tai sisältä pahoiksi...
Aika harva meistä terveistä vastustaa sitä että joku menisi naimisiin sian, lampaan tai samaa sukupuolta olevan kanssa , mutta lapsen ottaminen koristeeksi tuollaseen perversioon on ihmisoikeuskysymys lapsen kannalta.
Mies ja Nainen näet luonnostaan suhtatuvat elämän pikku tapahtumiin eri lailla ja vuosien vieriessä lapselle olipa hän tyttö tai poika, kasvaa tapa toimia sukupuolensa mukaisesti ja näkee ettei isän tai äidin tapa toimia ole väärä vaikka ovatkin erilaisia tapoja.
En kannata homoliittoja mutta nuo perustelut on kyllä niin sairaita ja järjettömiä että huhhuh. Homous ei ole perversio eikä mitenkään verrattavissa eläimen kanssa olemiseen!! Lasta ei myöskään oteta miksikään ihme koristeeksi vaan useilla on tarve olla vanhempi, tarjota lapselle rakkautta ja hoivata. Tämä tarve ei ole sidoksissa sukupuoliseen suuntautumiseen.

Itse en kannata homoliittoja koska ei ole todisteita että Jumala ne hyväksyisi, länsimaisella avioliitolla on kristillinen perusta. En silti kuvittele että miehet ja naiset olis tietynlaisia ja että olis oikeaa tai väärää tapaa olla mies tai nainen. Enkä kuvittele että mies tai nainen toimisi erilailla sukupuolensa mukaan, nämä on yksilöllisiä asioita. En myöskään luule että homous tarttuisi lapsiin tms.

vieras..
Olen samalla linjalla kuin muutamat muutkin täällä. Puolestani menköön naimisiin, mutta pitääkö siitä nyt jauhamalla jauhaa... En allekirjoita kaikkea, mitä tässä ajetaan, mutta se on minun mielipiteeni ja päättäjät tehköön ratkaisut. Maapallo jatkaa pyörimistään....

mielipiteeni.
No mun mielipide on se että homot ja lesbot saavat mennä naimisiin niin kauan kuin siihen ei kirkkoa sotketa. Raamattu kieltää tuollaiset touhut. Vaikka itse en siis vastusta homoseksuaaleja enkä ole uskovainen niin mielestäni silti kirkkoa ja kristillistä uskoa tulee kunnioittaa vaikka homoseksuaalejakin täytyy kunnioittaa.

Mitä tuohon lapsi asiaan tulee niin lapselle idyllinen kasvuympäristöhän olisi ydinperhe jossa on nainen ja mies, eli äiti ja isä mutta nykyään yhteiskunta on niin värikäs ettei ole hirveästi väliä onko lapsella sitä ydinperhettä koska lapset saavat niin paljon vaikutteita ympäristöstä joten kaksi naista tai kaksi miestä voivat olla lähtökohtaisesti yhtä hyviä / huonoja kasvattajia kuin ydinperheen nainen ja mies. Eikä niitä ydinperheitä edes enää ole samalla tavalla kuin ennen.

Eikö se niin mene että lapsi tarvitsee ensisijaisesti rakkautta, rajoja, ravintoa, miksi kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilö ei voisi tarjota noita asioita ? Lapsethan voisivat ehkä oppia erilaisuuden arvon ja oppia kunnioittamaan erilaisa ihmisiä.

Kuitenkin kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta mistään seksuaalisuudesta tms joten sen pohjalta honoseksuaaliavioliitot tulisi sallia maistraatissa. Mitä haittaa siitä olisi kenellekään jos kaksi samaa sukupuolta olevaa tahtoo avioliittolain mukaiset oikeudet tässä yhteiskunnassa ? Niin, ei mitään.

Vaikea miellyttää kaikkia
Mä en jaksa puoltaa ihan vaan sen takia kun asiasta on noussut niin iso polemiikki. En minäkään huutele siitä että kenen kanssa panen tai kenen kanssa elän elämääni, ja vaadi muita ihmisiä hyväksymään sitä. Ei monet heteroparitkaan saa lasta, jos ei siihen kaksi homoa pysty niin miksi se olisi joku perusoikeus saada lapsi. Moni rankoilla hoidoilla saatu lapsi lapsettomalle heteroparille saa paljon terveysongelmia, kun se luonto on tarkoittanut toisin.

Nykyihmiset kuvittelee että heillä on oikeus vaikka mihin ja kaikki mulle nyt heti. Homoparejakin pitäisi tässä jotenkin ylistää ja esittää suvaitsevaista, no olen minäkin valinnut tieni ja joudun elämään niiden valintojen kanssa. Mun puolesta jokainen saa valita elämänkumppaninsa kuten he itse haluavat, ja elävät sitten sen mukaan.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
viera..
Alkuperäinen kirjoittaja Vaikea miellyttää kaikkia;30043253:
Mä en jaksa puoltaa ihan vaan sen takia kun asiasta on noussut niin iso polemiikki. En minäkään huutele siitä että kenen kanssa panen tai kenen kanssa elän elämääni, ja vaadi muita ihmisiä hyväksymään sitä. Ei monet heteroparitkaan saa lasta, jos ei siihen kaksi homoa pysty niin miksi se olisi joku perusoikeus saada lapsi. Moni rankoilla hoidoilla saatu lapsi lapsettomalle heteroparille saa paljon terveysongelmia, kun se luonto on tarkoittanut toisin.

Nykyihmiset kuvittelee että heillä on oikeus vaikka mihin ja kaikki mulle nyt heti. Homoparejakin pitäisi tässä jotenkin ylistää ja esittää suvaitsevaista, no olen minäkin valinnut tieni ja joudun elämään niiden valintojen kanssa. Mun puolesta jokainen saa valita elämänkumppaninsa kuten he itse haluavat, ja elävät sitten sen mukaan.
Peesi.

Peyote
[QUOTE="tota noin";30043289]Oletko Peyote itse naimisissa? Miksi?[/QUOTE]

Oon ja ymmärrän, mihin pyrit, mutta vastauksesta tulis pitkä ja siihen kuuluu olennaisesti se, että siksi, kun se on meidän uskisten tapa että mennään naimisiin kun halutaan harrastaa seksiä, tai niin kuin minun tapauksessa, sitä oli jo harrastettu ja mukula tulossa.

En mä hei oikeesti yritä mitään tässä pyhistellä, eikä mulla ole kovin vahvaa mielipidettä. Ihmettelen vaan ettei eri mieltä saa olla.

"tota noin"
Jos samaa sukupuolta oleva pari kokee samoin: että uskonnon takia haluavat naimisiin, tai että haluavat avioitua ennen seksiä?

Ja ainahan joka asiasta on yhtä monta mielipidettä kuin on asiasta keskusteleviakin, ei sitä kukaan kiellä. Ja aina jotkut ovat hyökkäävämpiä kuin toiset kommenteillaan. Onko tästä "ei anneta olla eri mieltä"-mantrasta tullut joku uusi muoti-ilmiö näihin keskusteluihin? Hoetaan sitä, vähän niinkuin ennen heitettiin ties mitä natsi- tai kateuskortteja?

Olen huomannut saman vastustajien kielenkäytöstä.
Jos jollakulla on -hmm- perinteinen mielipide (ja juu, ollaan ajateltu asioita loppuun asti, ihan mekin jopa), niin oli kyse homoliitoista tai abortista (nyt en niputa näitä, osa perinteisemmin ajattelevista sallii toisen ja kieltäisi toisen) niin ne perinteisemmin ajattelevat saavat vastapuolelta ihania lisänimiä kuten idiootti, nolo, jne.

Haaste liberaaleille: koittakaa myös TE asettua perinteisesti ajattelevien pääkoppaan. Kyllä monen meistäkin tekisi mieli nimitellä teitä.
Yrittäkää ymmärtää, että jollekulle abortti on oikeasti murha eli olemme oikeasti kauhuissamme asiasta (eli meille se on sama kuin tappaisi vastasyntyneen) ja joillekin homouden harjoittaminen on edelleen, 2000-luvullakin perverssiyttä (kuten teille, vielä vähän aikaa sisarusliitot).
Jos mä alkaisin nimitellä niin nimittäisin:murhaajat ja perverssit, mutta en viitsi alkaa varsinkaan abortin tehneiden kesken tuota ekaa sanomaan.

Me (en nyt puhu kaikkien puolesta mutta edes muutaman) ollaan tosissamme. Ei me huvin puolesta olla kritisoimissa nykymenoa.

Jos joku haluaa vääntää homoudesta niin linkitän yhden pitkän ketjun talvelta.

Viimeksi muokattu:
entajua
Ainoa järkevä syy ylipäätään mennä naimisiin liittyy uskonnollisiin asioihin. Mitä hyötyä siitä muuten on? Miksi homoa kiinnostaisi joku kristillinen näkökulma kun homoelämällään elää sitä vastaan? Jos olisin homo, niin en haluaisi naimisiin.

"tota noin"
Eikö muka voi olla uskovainen ja homo?

Ja ihan oikeasti, jos ei jaksettais enää tuota syyttelyä puolin ja toisin siitä, etteikö muka saisi olla eri mieltä. Oikeesti tää ketju on nyt mennyt siitä jankkaamiseksi sen sijaan, että puhuttais ihan asiasta ja perustellen. Mikä nimi tällaiselle argumentoinnille annetaan? Mielipidekielto-kortti?

.......
[QUOTE="tota noin";30043370]Ja sitä paitsi, miten niin naimisiinmeno liittyisi vain uskonnollisiin asioihin? :O Meneehän uskonnottomatkin naimisiin![/QUOTE]

Ne ovatkin epäloogisia.

Yhteistyössä