Mikä on paras ikä? Minkä ikäinen olet nyt?

• Viestiketjun aloittaja Nuori vanhus
  • Ensimmäinen viesti
Nuori vanhus
Minulla on ikäkriisi. Kaikki on hyvin mutta haikailen nuoruuttani, siis vain ikää...
Haluaisin olla vaikka 24, tarpeeksi aikuinen mutten liian vanha. Olen 33 ja tuntuu etten enää ikääni kehtaa kellekään kertoa.

ht
täällä ollaan nelikymppisiä, viime syksynä täytin 40. En kyllä yhtään tunne itteäni sen ikäiseksi, ja monet ihmettelee kun kuulee mun iän. lapset on 19v, 16v, 11v ja 7v. Kiva kun lapset on jo noin isoja. Ei oo mitään ikäkriisejä ollu, ainakaan vielä, ihan hyvältä tuntuu tämäkin ikä.

Olen ihan tyytyväinen siihen ikään mikä mittarissa kulloinkin on, koen oleellisemmaksi muun elämäntilanteen ja kun kerran tilanne on sellanen ettei valittaa tarvi niin numerot ja naamasta näkyvät kilometrit ei haittaa - ne on tuonut tähän pisteeseen jossa olen nyt.

"Amppari"
Olen 49v ja nythän se elämä vasta maistuukin: lapset lentäneet pesästään ja rakkaus roihuaa. :D Voi tätä upeaa vapauden tunnetta. Kaukana takana on hurja epävarmuus omasta ulkoisesta olemuksesta ja muusta epävarmuudesta. Tämä on hyvä ikä.

"Kukka"
[QUOTE="Amppari";28540450]Olen 49v ja nythän se elämä vasta maistuukin: lapset lentäneet pesästään ja rakkaus roihuaa. :D Voi tätä upeaa vapauden tunnetta. Kaukana takana on hurja epävarmuus omasta ulkoisesta olemuksesta ja muusta epävarmuudesta. Tämä on hyvä ikä.[/QUOTE]

Olen kohta 40 v. ja usein olen ihmetellyt nuoruuden ihannointia. Itse ainakin olin 20-30-vuotiaana hyvin epävarma ja kaikki oli jotenkin hakusessa. Nyt on onni löytynyt tavallisesta arjesta ja tyytyväisyydestä itseeni ja elämääni. Olo on rauhallinen.

Täytän 39. En osaa kyllä sanoa mikä on paras ikä kun elämäni on ollut monella tapaan hienoa kaikkien neljän lapsen vauva-ajat on ihania vaikka toisinaan olikin raskaita välillä.
Nyt on taas erilaista kun pieninkin lähtee eskariin syksyllä ja olen 10 v.kotiäitiyden jälkeen työelämässä

Paras ikä on juuri nyt! Lapset on tehty ja 2/3 jo koulussa (poika aloittaa ens syksynä) ja nuorin menee kouluun sitä seuraavana syksynä.
En oo rupsahtanu ja vielä jaksaa mennä=)

Oon lapsellinen, lapsellinen 33v:D

"vieras"
Nyt 42v. Ikä ei oikestaan rassaa muuten kuin siinä, että nyt alkaa olla se ikä ohi, jolloin voisi lapsia vielä tehdä/saada. Jonkinlainen pettynyt olotila on tällä hetkellä, että tässäkö ne lapset nyt sitten on, eikä ikinä enää voi pitää sylissä sitä omaa pientä nyyttiä. Lapsenlapset sitten aikanaan ovat varmasti ihania, mutta kuitenkaan ne eivät ole omia, joten ei sama juttu kuitenkaan.

Yhteistyössä