mikä on miehen osuus kotitöissä/lasten suhteen?

  • Viestiketjun aloittaja tasa-arvoako?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sese:
Mulla on niin hyvin asiat, että mies tekee aina ruoan! Siis ihan aina, vaikka kävi töissä ja minä olin kotona hoitamassa lasta. Se on iso helpotus mulle, koska en pidä ruoanlaitosta.
Meillä tekee kans ja mies on ainoa joka luutuaa lattiat :ashamed:

Muuteen menee 50-50, kyllähän mä täällä kotona siivoon jos on tarvetta kun oon kotona, mutta harvoinpa täällä on sotkusta päivisin. Ja toki lapset hoidan, mutta niin hoitaa mieskin töiden jälkeen lapsia. =)

 
kyllä mä olen sitä mieltä että äiti on kotona lähinnä niiden lasten takia!! eli ei se voi mennä niin että kun toi kerran on kotona niin toi tekee kaiken! meillä ainakin olis joutunut vauva/taapero itkee sitten tosi paljon yksikseen jos mä olisin kaikki kotityöt joutunut tekee!! ja jos on vaativa tapaus niinku meillä niin eipä siinä montaa hetkee jäänyt lapselta,nekö ois pitänyt käyttää kotitöihin? zsiisus on sillä töissäkin ruokatauko ja kahvitauot jotka kotona ollessa puuttui, en muista että olisin yhtä ainoaa kahvikuppia kokonaan lämpimänä juonut ekan 2v aikana :kieh: että kun se nyt ei vaan ole pelkkää kotona OLOA!

jotkut miehet ei kyllä sitä tajua ei millään!!! yksikin mies puolinen kaverini tokas kerran mulle etä miten sä et saa siivottua vaikka räit vaan kotona kattoon kaikki päivät! niin ehkäpä se johtui a.siitä että lapsi oli olemassa b.siitä että 1v 10kk kun et nuku yhtään yötä heräämättä välissä monta kertaa niin ehkä sitä alkaa olee niin väsnyt ettei vaan jaksa mitään ylimääräistä.

tietysti riippuen lapsesta/lapsista minusta mahdollisuuksien mukaan kotona olevan tekee kotona olo aikanaan kotitöitäkin. mutta sitten kun mies tulee kotin/miehen vapaa päivät menee kyllä 50/50!!! kuin myös lastenhoito!!
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja rough:
Meillä homma menee niin, että mies kyllä tekee, jos minä pyydän. Muuten istuu töiden jälkeen kuin tatti koneella tai sohvalla. Ärsyttää, kun saa aina erikseen pyytää ottamaan osaa hommiin ja jopa huomioimaan lapset. Olen yrittänyt selittää, että paikallaolo ei ole sama asia kuin läsnäolo, muttei mene jakeluun.
Kuulostaa niin tutulta. Minuakin pännii se ainainen "pyytäminen".
 
Meillä on mun mielestä ollut tasajako.
Kun olin kotona, hoidin enemmän kotitöitä kuin työssäkäyvä mies.
Nyt mies on hotovapaalla ja tekee enempi kotitöitä kun mä, kun käyn duunissa.

Kun oltiin molemmat töissä työt meni ihan oikeudenmukaisesti tai ainakaan itse koettiin niin ja sehän on tärkeintä.

Niin ja lastenhoito ja heidän kanssaan olemista ei meillä lasketa kotitöiksi. ( muoks )
 
No käytännössä mä teen suurimman osan, koska olen kotiäitinä :LOL:

Mutta kun mies ei ole duunissa niin kaikki menee aika 50/50 tai mies on jopa enemmän lasten kanssa ja tekee kotitöitä.

Meillä käy kyllä siivooja ja lastenvahditkin ovat käytössä, jotta jää yhteistä aikaa kodin ulkopuolella ja aina ei tarvitse olla puunaamassa kotia. Ainakin siivouksesta saa kotitalousvähennystä joten se tulee edulliseksi ihan tavisperheessäkin.

Lapset ja koti ovat myös miehen eikä pelkästään naisen. Joten järjellä ajateltuna myös miehen pitää osallistua molempiin vaikka nainen olisi kotiäitinä. Myös lapsilla on oikeus isäänsä, eikä lapset ole äidin omaisuutta.
 
vieras
Kyllähän se niin on että sinulle kuuluu kotityöt kun kerta olet kotona. Mutta vapaa-aikaa kuuluu sinulle yhtä paljon, lasten vahtiminen kun ei ole kotityötä. Jos muu ei auta, niin joka toinen ilta mies hoitaa lapsia ja sinä teet mitä haluat.
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja rough:
Meillä homma menee niin, että mies kyllä tekee, jos minä pyydän. Muuten istuu töiden jälkeen kuin tatti koneella tai sohvalla. Ärsyttää, kun saa aina erikseen pyytää ottamaan osaa hommiin ja jopa huomioimaan lapset. Olen yrittänyt selittää, että paikallaolo ei ole sama asia kuin läsnäolo, muttei mene jakeluun.
Kuulostaa niin tutulta. Minuakin pännii se ainainen "pyytäminen".
Sama täällä.. Välillä tiettyy saattaa siivota itekin tms. Mutta pääasiassa joutuu aina pyytämään/sanomaan asiasta. Omat pyykit pesee kyllä, niin on ollu meidän yhteiselomme alusta asti..
 
Vierailia
Meillä mä oon kotona kahden pojan kanssa siivoilen,pyykkään,laitan ruuat ja olen poikien kanssa ulkona.Mies käy töissä ja tekee myös kotihommia.Musta on et mieskin saa korjata omat sotkunsa.
 

Yhteistyössä