mikä on miehen osuus kotitöissä/lasten suhteen?

  • Viestiketjun aloittaja tasa-arvoako?
  • Ensimmäinen viesti
tasa-arvoako?
mies aloitti työt. pari minuuttia korkeintaan viettää lasten kanssa päivisin aikaa.
hänelle ei kuulemma kuulu mikään kotityö. ja minun on vain asia hyväksyttävä.ei kuulunu silloinkaan, kun oli työtön.

ei auta missään.

nyt mies meinaa rokkiin lähteä kavereiden kanssa ja kuka vahtii lapset? minä.

ja perästä kuuluu vaan. että kannattaisi minunkin töitä hankkia.

laset siis 4kk ja 1v8kk.

 
miehet on paskoja
oon kyllä sitä mieltä! Meillä kans on väännetty roskapussin vaihtamisesta alkaen, kun mies käy TÖISSÄ ei hänen tarvis muka mitää tehdä kotona!!!!! Oonkin vakavasti harkinnu eroa, suosittelen samaa
 
sese
Mulla on niin hyvin asiat, että mies tekee aina ruoan! Siis ihan aina, vaikka kävi töissä ja minä olin kotona hoitamassa lasta. Se on iso helpotus mulle, koska en pidä ruoanlaitosta.
 
Mä teen ruuat ku tykkään siitä.pesen melkein aina pyykit ja ripustan, kun tykkään siitäkin.

Mies imuroi useimmin (en pahemmin välitä),lattioita pestään 50/50.
Ikkunoita pesen minä.

Pölyjä pyyhin minä.

Vessat pesee melkein aina ukko-ja saunan.

Lapsia hoidetaan tasapuolisesti.Mies herää ja hoitaa aamulla pojan ja mä tytön.Molemmat herää aikaseen.Jos miehellä on töihin meno, laittaa ensin pojalle kuivat vaipat ,pukee ja antaa puuron.
 
Kimppa
Hmm. Mä oon kyllä sitä mieltä, että jos mies käy töissä ja nainen on päivät kotona, niin nainen ehtii ihan mainiosti sen päivän aikana tehdä kotityöt ja aikaa jää vielä ylikin. Sitten taas jos molemmat ovat töissä, niin kotityötkin pitää jakaa. Ei kuitenkaan niin, että mies elää kuin pellossa ja tyyliin heittää roskat lattialle, että nainen kyllä korjaa..

Mutta sitä en ymmärrä, että mies ei halua ollenkaan olla lastensa kanssa. Se kertoo, että arvot eivät ole ollenkaan kohdillaan. Miten sen saisi sitten muuttumaan, aika paha kysymys. Jotenkin pitäisi saada mies ymmärtämään, että ne lapset eivät ole pieniä kuin hetken. Sitä aikaa ei kannata missata. Vai haluavatko he löytää itsensä pubin nurkkapöydästä neliviisikymppisenä parkumassa, kun ei ikinä muodostanut mitään suhdetta lapsiinsa ja muija otti ja lähti..
 
ap
olen aina joutunut huomauttaa miehelle kotitöistä.

pyydän tiskaa. kuuluu, tän ohjelman jälkeen. mutta kun ne tiskit ei häviä siitä mihinkään. ne on siinä niin kauan, kunnes itse tiskaan.

ja nyt saan kuulla, miten mies on saanu kuunnella vuosia nalkutusta kotitäistä.

mutta minkäs ttet kun mies ei auta
 
Olen nyt äitiyslomalla ja kohta hoitovapaalla. Meillä mies ei tekisi välttämättä juuri mitään kotitöitä, ellen olisi kasvattanut häntä jo ennen lasten syntymää tavoille. Mutta lasten kanssa hän aikaansa kyllä viettäisi niin kuin tekee nytkin. nyt hän osallistuu kaikkeen. Joskus joudun pyytämään, mutta kyllä hän kotitöihin osallistuu. Onneksi. Muuten palaisi hermot.
Tee lakko? Älä enää pese hänen vaatteitaan, vain sinun ja lasten? Älä tee enää hänelle ruokaa, vaan tee itsellesi ja lapsillesi jne?
Kun mies palaa ulkomailta, ilmoita lähteväsi itse viikonlopun reissulle jonnekin?
 
rough
Meillä homma menee niin, että mies kyllä tekee, jos minä pyydän. Muuten istuu töiden jälkeen kuin tatti koneella tai sohvalla. Ärsyttää, kun saa aina erikseen pyytää ottamaan osaa hommiin ja jopa huomioimaan lapset. Olen yrittänyt selittää, että paikallaolo ei ole sama asia kuin läsnäolo, muttei mene jakeluun.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Olen nyt äitiyslomalla ja kohta hoitovapaalla. Meillä mies ei tekisi välttämättä juuri mitään kotitöitä, ellen olisi kasvattanut häntä jo ennen lasten syntymää tavoille. Mutta lasten kanssa hän aikaansa kyllä viettäisi niin kuin tekee nytkin. nyt hän osallistuu kaikkeen. Joskus joudun pyytämään, mutta kyllä hän kotitöihin osallistuu. Onneksi. Muuten palaisi hermot.
Tee lakko? Älä enää pese hänen vaatteitaan, vain sinun ja lasten? Älä tee enää hänelle ruokaa, vaan tee itsellesi ja lapsillesi jne?
Kun mies palaa ulkomailta, ilmoita lähteväsi itse viikonlopun reissulle jonnekin?
tuo ulkomaa juttu ei ollu minulta. olen yrittäny kaikkea. olla pesemättä miehen pyykkiä ja muutenkin. MUTTA. mies meneekin ja ostaa kaupasta uusia vaatteita

miehen ei kuulemma kuulu laittaa omia vaatteitaan kaappiin, ei tiskata..

ei edes viikonloppuisin eikä lomapäivinä.. minä olen vain kotiäiti ja minun työkuvaani kuuluu kaikki kotityöt
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Olen nyt äitiyslomalla ja kohta hoitovapaalla. Meillä mies ei tekisi välttämättä juuri mitään kotitöitä, ellen olisi kasvattanut häntä jo ennen lasten syntymää tavoille. Mutta lasten kanssa hän aikaansa kyllä viettäisi niin kuin tekee nytkin. nyt hän osallistuu kaikkeen. Joskus joudun pyytämään, mutta kyllä hän kotitöihin osallistuu. Onneksi. Muuten palaisi hermot.
Tee lakko? Älä enää pese hänen vaatteitaan, vain sinun ja lasten? Älä tee enää hänelle ruokaa, vaan tee itsellesi ja lapsillesi jne?
Kun mies palaa ulkomailta, ilmoita lähteväsi itse viikonlopun reissulle jonnekin?
tuo ulkomaa juttu ei ollu minulta. olen yrittäny kaikkea. olla pesemättä miehen pyykkiä ja muutenkin. MUTTA. mies meneekin ja ostaa kaupasta uusia vaatteita

miehen ei kuulemma kuulu laittaa omia vaatteitaan kaappiin, ei tiskata..

ei edes viikonloppuisin eikä lomapäivinä.. minä olen vain kotiäiti ja minun työkuvaani kuuluu kaikki kotityöt
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Onko teidän yhteiselonne ollut aina tällaista? Jos on, tuntuuko sinusta, että ylipäätänsä saat tästä parisuhteesta jotain?
saan tästäsuhteesta jotain. paskaa niskaa enemmän kuin kantaa jaksankaan
 
sade
Meillä auttaa aina sellainen "muistutus" että lähden pariks päiväks jonnekin yksin. Joutuu mies tekemään kaiken, kummasti nousee arvsotus sen jälkeen. Mutta lyhyellä lomalla tietty se ongelma että kaikkeahan ei ole pakko tehdä silloin, esim. jos ei halua pyykätä ei välttämättä pakko (ja jos ostaa uusia vatteita tilalle, ihan kauheeta!), tai imuroida tai tiskata jne. Ei kyllä meillä on paljon kotitöitä joita mies vaan pelkästään tekee (esim. auton huolto, akvaarion pesu). Käy lisäksi useasti kaupassa ja imuroi monesti. Se on ihanaa kun se oikein ottaa lapset mukaan jonnekin että saa olla yksin niiden kanssa ja puuhaavat omiaan, ja lisäksi äiti saa puuhata omiaan :D Ei kyllä noin laiska ukko lähtis mulla kiertoon.
 
jewelska
meillä miehellä sellainen työ, että on vain 2 yötä viikossa töissä ja 5 päivää vapaalla. MInä taas oon ihan normaalisti sen 5 päivää töissä. Mutta meillä mies on sitä mieltä, että miehen ei kuulu tehdä mitään kotitöitä. Ei siis mitään, kerran pari kuukaudessa se saattaa täyttää tiskarin.. niin ja ruokaa tekee joskus, mutta se on sitten minä joka pesen ne kipot ja kapot jälkeenpäin.. Oon muutaman kerran ihan vakavissani ajatellut jättää miehen tämän takia, niin kovasti mua ärsyttää. Miehellä kov vauvakuume, mutta oon sanonu että ennen kuin oppii käyttämään moppi, meille ei tule vauvaa. RTiittää kun kotona on yks keskenkasvunen joka vaa sotkee, eikä omia sotkujaan voi siivota!!
 
Meillä minä teen enemmän, mutta tekee mieskin kotihommia+hoitaa muksua, saisi hoitaa enemmänkin.
Hänkin asuu täällä ja saa tehdä osansa. Ei sekään ole reilua että hän käy töissä ja kotona olis tekemättä, ei minun kuulu olla valmiudessa 24/7 koska koti on myös hänen ja lapsi on hänen.
 
no siis nyt kun mä oon kotona ja mies töissä niin mä siivoan ja katon tietty pojan perään mutta silloin kun oltiin molmeeat töissä niin yhdessä siivottiin ja hoidettiin poikaa. ja edelleen jos mä haluan ulos niin mä saan mennä ja ukko kattoo pojan perään. viikonloppusin siivotaan ydessä mutta viikolla olen kyl minä vastuus kodin siisteydesät. ruoan laittoon mulla ei ole mitään osuttaa eikä arpaa mies hoita sen :D
 
Jos toinen käy töissä ja toinen on kotona, mä ymmärrän, että suurin osa kodinhoidosta jää kotona olevalle, mutta sitä mä en ymmärr, että omien lasten kanssa olo on kotityö :eek:
Meillä lähti aamula isi ja poka yhdessä töihin jayleensäkin miehelä on aina joku lapsista mukana, mutta en mä koe sitä varsinasesti osallistumiseksi kotitöihin, koska mun mielestä se on ihan luonnollista, että ihminen haluaa olla lastensa kanssa ja viettää niiden kanssa aikaa.
 

Yhteistyössä