mikä olisi normaali painon nousu rv 24????

  • Viestiketjun aloittaja "johku"
  • Ensimmäinen viesti
"johku"
kohta rv 24 täynnä ja painoa tullut jo 6kg vaikka kuinka katson mitä syön ja liikunkin todella paljon!!pituus 165/62kg ennen raskautta,BMI oli 22,(jotain)..kertokaahan kokemuksesta paljon teillä paino noussuut rv 24 ja paljon siitä esim vielä siihen asti kun vauva syntynyt??esikoisesta mulla tuli 24kg ja sillon en kyllä liikkunut näin paljon,mutta kyllä ne kaikki tippui suht nopeesti poiskin.
 
"hmh"
Milloin te ihmiset tajuatte, että on yksilöllistä??
Mulla ei ollut rv 22 neuvolassa tullut vielä kuin puoli kiloa lisää. Mutta kyllä se alkoi loppuraskaudesta kertymään. (ennen raskautta 168/54)
Riippuu ihan anatomiasta, muuten fysiikasta, lapsiveden määrästä ja vaikka mistä, EI OLE NORMAALIA PAINONNOUSUA!
 
aapp
anteeksi että muotoilin otsikon huonosti,ihan tällästä galluppia halusin vaan kysellä kun kiinnostaa..esikosta mulla tuli viikolta 24-42 vielä 12kg lisää painoa..huh nyt ei tartteis tulla niin paljoa..
 
pilipali
Rv 24 painoa oli tullut 3 kg. Nyt menossa rv 33 ja painoa tullut yhteensä 7 kg. Saas nähdä paljon kerkee vielä kertyä, varsinkin nyt kun jään äitiyslomalle niin ei tule kulutettua samalla tavalla (teen raskasta seisomatyötä).
 
fasdfasdfsddddas
Mulla on molemmissa raskauksissa tullut painoa aika tasan 10 kg viikkoon 28 mennessä, siinä vaiheessa on tullut raskausdiabetesdiagnoosi, ja loppuraskaudessa on tullut kiloja 3-4. (Lasten syntymäpainot 3005 g ja 3550 g.)
 
"vieras"
eka raskaus 12kg söin kaikkea mut liikuin koiran kanssa pitkiä lenkkejä. toka raskaus 8kg liikuin viel enemmän ja söin terveellisesti lasten painot 3280g ja toka 3215g lopussa tuli vähiten painoa rv 30 jälkeen...
 
En ole ollut kova liikkuja/painon seuraaja (olen syönyt just sitä mitä huvittaa, just sen verran kuin huvittaa jne) kummassakaan raskaudessa. Olen 158cm pitkä.

1. raskaudessa lähtöpaino 53kg, koko raskaudessa tuli n. 5,5kg. Vauva oli pieni (2,5kg syntyi 40+1, katsottiin että johtuu vanhempien pienikokoisuudesta ja siitä, että esim itse ja äitini ollaan myös oltu todella pieniä syntyessä, parissa kk oli saman kokoinen kuin kuka tahansa ikäisensä vauva). Raskausaikana ei ollut turvotuksia ja vauva syntyi talvella (= ei helteitä).

2. raskaudessa (nyt 40+3, raskauksien välillä 2v) lähtöpaino n. 59kg, rv 24 mennessä oli tullut 5kg ja koko raskauden aikana 17kg. Vauvasta on lupailtu yli 3,5kg jötkälettä (ultraus rv 30 + käsikopeloarvio rv 36 + sf-mitta). Turvotuksia on ollut paljon ja helteistä ovat johtuneet, sekin varmasti nostaa kilokertymää. Radia tmv ei ole epäilty. Saa nähdä minkä kokoinen vauva todellisuudessa sitten tulee kunhan herra suvaitsee ulos tulla.

Olen päättänyt huolehtia näistä kiloista vasta synnytyksen jälkeen, mutta täytyy myöntää että aavistuksen kauhuissani olen ollut siitä miten erilailla voi kaksi eri raskautta samalla ihmisellä mennä (lasten isäkin on sama). Ainoa eroavaisuus on lasten sukupuoli (esikoinen oli tyttö ja tämä on poika) ja se, että esikoisesta oksensin ensimmäiset 16 viikkoa, tällä kertaa oksensin kerran koko raskausaikana. Eniten olen kuitenkin huolehtinut tulevan vauvan koosta.
 
Noilla viikoilla on 2-4kg kerennyt painoa tulemaan. Ekassa ja tokassa paino nousi kokonaisuudessaan 25kg (turvotti ja söin kuin pieni possu), kolmatta odottaessa painoa tuli 8kg. Nyt rv 32 ja painoa tullut 7 kg joten veikkaisin että lopussa on reippaat 10kg jollen nyt ala ihan hulluna himoitsemaan jotain karkkia tms ;)
 
"anonyymi"
Mulla oli tullut tuohon mennessä JO 15kg.. Yhteensä tuli 25kg. Nyt synnytyksestä 5kk ja omissa mitoissa olen. Kyllä ne kilot sitten sulaa pois itsekseen imettäessä ja vauvan kanssa touhutessa.
 
aapp
mä niin stressaan tätä painon nousua kun neuvolan tätikin sanoi että ei olisi ennen puoltaväliä tarttenu tulla yhtään kun en ole mikään alipainoinen BMI tosiaan n 22 ja nyt ett rv 24 jo 6kg ja mulla on koko ajan nälkä ja hyvä että uskaltaa syödä kun tuntuu että yksi normi annos kotiruokaa nostaa painoa heti kilon..
 
"TMV"
Neuvolakortista kun lunttaan, niin rv 23 mennessä oli tullut 6 kg ja koko raskauden aikana (41+1) ehti kertyä 13 kg. Suurin osa kiloista oli tiessään parin viikon kuluttua synnytyksestä.
 
no öö
[QUOTE="anonyymi";28914061]Mulla oli tullut tuohon mennessä JO 15kg.. Yhteensä tuli 25kg. Nyt synnytyksestä 5kk ja omissa mitoissa olen. Kyllä ne kilot sitten sulaa pois itsekseen imettäessä ja vauvan kanssa touhutessa.[/QUOTE]

yhtä yksilöllistä on tuo kilojen sulaminenkin. Mulla painoa raskausaikoina (3raskautta) tullut 10kg-14kg eikä ikinä ne ole sulaneet pois imetysaikana. Mun kroppa pitää tiukasti kiinni saavuttamistaan kiloista imetysajankin.

Tuttuni laihtuu raskausaikana ja paino pysyy hyvin samoissa koko ajan ja imetysaikana hän lihoo. Vaikka syö ihan samoin.
 
"vieras"
Ihan uteliaisuuttani kaivoin vanhat ä-kortit esiin. Esikoisesta oli tuossa vaiheessa tullut viisi kiloa, koko raskauden aikana painoa tuli 13kg. Kuopuksesta oli tullut vähän alle viisi kiloa, silloin painoa tuli koko raskauden aikana 10kg.
 
aapp
eli mullakin ois mahdollisuus selvitä ehkä suht normi kiloilla..hitsi vie kun saiskin pysymään vaikka ees max 15kg tai alle...mut moni on sanonut että tässä vaiheessa alkaa hurja nousu viikottain :/
 
raskaana rv24
Mulla tippu plussauksen jälkeen 5kg painoa ja nyt rv24 menossa ja painoa on tullut reilu 2kg. Olen raskausdiabeetikko ja sen mukaisella ruokavaliolla. Toivottavasti mitään kilokertymää ei tällä loppuajalla tule..... :)
 
vierailija1111333333
1. Raskaudessa painoa tuli tuohon mennessä n.10kg ja yhteensä 18kg.
Synnärille jäi 16kg.
2. Raskaudessa painoa tuli tasaisesti ja loppujenlopuksi yhteensä 8kg,
Pian lähti nekin kilot
3.raskaudessa paino lähti nousuun kepeästi vasta rv.20 ja rv36 se lähti jo uudelleen laskuun vaikka söin PALJON. Vauva syntyi rv 38+ vain 2,5kiloisena ja mulle painoa oli tullut vajaa 5kg.
Nyt neljäs raskaus, menossa on toinen kolmannes ja paino lähti jo alkuunsa laskuun
 

Yhteistyössä