Mikä lasketaan suhteeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti
So simple
Tuli vielä mieleen, että puhelut siis ovat tulleet tämän naisen aloitteesta. Miehesi mukaan.

Tuo on helppo tarkistaa. Pyydä miehesi liittymästä soitetutuista puheluista erittely kuukausittain viimeisen puolen vuoden ajalta. Tai pyydä miestäsi toimittamaan se sinulle niin näet minne hän on soitellut. Onko ollut yksipuolista, voipi olla että kertomus muuttuu...
 
Saana, ap
Eikö tämä toinen nainen seurustellut tahollaan? Jos hän tuo henkilöllisyytensä ilmi, menee omakin suhde todennäköisesti alta. Ellei hän halua menettää sitä, on paras pysyä anonyyminä.

Todennäköisesti hän otti alunperin yhteyttä (ehkä viiniä maisteltuaan) riideltyään jostain asiasta miehesi kanssa ja näin kostaen miehelle ja myöhemmin asiaa katuen.

Onko ap sinusta "kuherteluilta" viiniä ja elokuvia.... ilmankos mies soittelee toiselle.

Eli hän haluaa varmistaa suhteensa mieheensä ja minun mieheeni. Kuinka modernia ja romanttista!

Koko päivä oli kuhertelua, aamulla seksiä pitkän kaavan mukaan. Aamusauna. Ostoksilla käynti yhdessä päivällä. Lisäkuhertelua sohvalla, teinilapset kun ovat esiteinejä ja pyörivät kotosalla. Ja kyllä me kyhnäämme sohvalla, silittelemme ja pusuttelemme lasten nähden. Ja silittelemme enemmänkin, kun lapset eivät juuri ole samassa huoneessa... Ja tämän KUHERTELUN lopetti siis se saamani tekstiviesti.

Kuhertelumme, vaikka sinusta se näyttää olevan tylsääkin tylsempää, on meille täysin normaalia, ja siis lapsistakin normaalia. Ei se varmasti tässä vajaa 20 vuodessa ole yhtä kiihkeää kuin aikanaan, mutta ymmärrykseni mukaan jopa kiihkeämpää kuin monella muulla "yhtä vanhalla parilla".

Mutta minä siis olen tylsä akka jonka sietääkin tulla petetyksi. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Saana, ap
Tuli vielä mieleen, että puhelut siis ovat tulleet tämän naisen aloitteesta. Miehesi mukaan.

Tuo on helppo tarkistaa. Pyydä miehesi liittymästä soitetutuista puheluista erittely kuukausittain viimeisen puolen vuoden ajalta. Tai pyydä miestäsi toimittamaan se sinulle niin näet minne hän on soitellut. Onko ollut yksipuolista, voipi olla että kertomus muuttuu...

Tähän mies on jo lupautunut.
 
Viimeksi muokattu:
N50*
Minusta puolen vuoden "henkinen yhteys" toiseen on paljon vakavampaa kuin vaikkapa muutama yhden yön pano. Jonkun satunnaisen seksisuhteen antaisin anteeksi mutta tuo olisi paljon pahempi.
 
Saana, ap
Minusta puolen vuoden "henkinen yhteys" toiseen on paljon vakavampaa kuin vaikkapa muutama yhden yön pano. Jonkun satunnaisen seksisuhteen antaisin anteeksi mutta tuo olisi paljon pahempi.

Tuota olen miettinyt, henkisestä yhteydestä puhutaan nykyään usein. Minä olen aina uskonut, että minulla ja miehelläni on vahva henkinen yhteys. Vuodet ovat hioneet meidät yhteen, ja olen ainakin halunnut uskoa, että olemme onnistuneet säilyttämään suhteessamme kuitenkin kipinän. Emme ole ns rutinoituneet. Vaikka millä tuokin sitten mitataan?

Mikä on meidän henkisen yhteyden vahvuus? Mikä heidän, vai oliko sitä? Mies kieltää heidän välisen "henkisen yhteyden". Vaikka niinhän peruspettäjä tietysti tekisikin, eikö niin? Silti on kertoi heti rehellisesti tuntevansa numeron, josta viestin sain. Olisihan hän voinut sen valehdellakin, ainakin aluksi.

Laitoin vielä eilen viestin tuolle naiselle, jossa pyysin häntä selittämään suhdeväittämänsä. Selvitin, että mies kieltää olleensa itse se soittava osapuoli, kieltää seksin ja tapaamiset. Ja kysyin miksi hän laittoi minulle tuon viestin. En saanut vastausta. Miksi, sitä en ymmärrä? Miehen mukaan heidän puhumisensa ovat olleet tavanomaisia, hän on kuulema mm kertonut mitä olemme perheenä tehneet, missä käyneet yms. Jossain vaiheessa nainen oli kertonut jonkun tuttavansa erosta, ja mies oli kuulema siihen sanonut että hän on tullut siihen tulokseen, että meidän eroaminen olisi hyvin vaikeaa, olemme kasvaneet niin yhteen. Ja että hän on tullut siihen tulokseen ettei se vaihtamalla parane. Nainen ei ollut kuulema kommentoinut siihen mitään.

Jos mies olisi kieltänyt tunnistavansa numeroa ja väittänyt, että sen on täytynyt tulla väärään numeroon, ja koska naisesta en ole selvitystä saanut, niin jutunhan pitäisi olla heille helppo. Mutta mies tunnusti heti yhteydenpidon. Ja väittää edelleen kiven kovaa, että se on ollut hyvin satunnaista, joulukuussa ehkä tiiviimpää kuin aikaisempina kuukausina (minulla itselläni joulukuu oli hyvin kiireistä). Mutta kun nainen halusi tavata, niin mies ilmoitti että on paras että lakkaavat soittamasta.

Nyt typerä mieheni on kertonut rehellisesti (kaiketi) asiasta. Vannoo rakkauttaan ja kiroaa typeryytään. Mutta eikös ne kaikki pettäjät tee niin? Mies uskoo, että nainen on jossain vaiheessa yhteydessä minuun ja selvittää suhdeväittämänsä. Ja selvittää aiheuttamansa sotkun, eli ilmoittaa ettei heillä ole suhdetta ollut.

Itse olen selvittävää tyyppiä. Asioiden pitää olla oikein. Nyt elämässä on typerä mies ja ilmassa leijuva suhdesyytösviesti, johon ei ole selvitystä tullut. Vuosi alkoi loistavasti! Voi kun voisi mennä toisen pääkoppaan ja lukea oikeasti tämän ajatuksia. Aikaisemmin uskoin tuntevani mieheni hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Sivupersoona
Hyvänenaika miten tämä näin vaikeaa on. =)

Miksi ette usko miehenne sanaan?

Mielestäni miehenne puhuu täysin totta, johon tekin jollainlailla uskotte.
Vieras nainen tukeutuu liioitteluun, johon viittaa sekin seikka, kun ei halua kertoa sitä todellista tilannetta. Haluaa pitää teidät siinä epävarmuudessa. Ehkä aika kypsyttää hänet ja saa keromaan tosiasiat.

Miksi miehenne on joutunut tuohon tilanteeseen, niin siitä on oletukseni.
Suurella osalla miehistä on sisäinen tunne ja halu suojella naista kaikissa tilanteissa.
Hyvä asiahan se on, kun puolisoaan suojelee. Eikä siihen varmaan kellään ole vastaansanottavaa.
Mutta ei tuo ominaisuus häviä miehestä mihinkään silloinkaan, jos vieras nainen pyytää apua.
Miehellennehän on juuri käynyt noin. Häneltä on pyydetty apua, ja mies on antanut niitä neuvoja ja lohdutusta. Mutta kun häneltä on pyydetty vieläkin enemmän, eli tapaamista, niin onkin kieltäytynyt, koska rakastaa teitä enemmän ja olette ykköshenkilö hänelle.
Vieras nainen ei vaan hyväksynyt sitä, ja teki oman mielenosoituksensa.

Ja nyt eikun miehelle kertomaan, että uskotte hänen sanaansa. Pusujen ja halienkera, iloisin ja hehkuvin silmin.
 
soitetut numerot
Ap, etkö voi saada jostain käsiisi miehen kännystä soitettujen numeroiden listaa? (Sellaisen kai voi tilata?) Jos mies sanoo, että soittoja on ehkä ollut yksi viikossa, ja osoittautuu että niitä onkin ollut kymmenen päivässä, niin voit alkaa jo epäilemään. Jos et siis jaksa odotella, niin tarkasta edes tuo asia.
 
Kyllästynyt MIES
Hyvänenaika miten tämä näin vaikeaa on. =)



Mutta ei tuo ominaisuus häviä miehestä mihinkään silloinkaan, jos vieras nainen pyytää apua.
Miehellennehän on juuri käynyt noin. Häneltä on pyydetty apua, ja mies on antanut niitä neuvoja ja lohdutusta. Mutta kun häneltä on pyydetty vieläkin enemmän, eli tapaamista, niin onkin kieltäytynyt, koska rakastaa teitä enemmän ja olette ykköshenkilö hänelle.
Vieras nainen ei vaan hyväksynyt sitä, ja teki oman mielenosoituksensa.

.

Komppaan Sivupersoonaa, juuri noin se menee.
 
Viimeksi muokattu:
ellit frouva
Minä myös sivupersoonaa ja kyllästynyttä miestä. Ap. haluaa nyt kovistella miestään.
Kuin koiran koulutusta. Luulisin, että tapaus on vain myrskyä lasissa.
Olen joskus käynyt katsomassa kesäteatterissa puskaavioliittofarssin. Siinä oli melko samantyylinen käsikirjoitus. Lopussa kaikki oli hyvin. Miksiköhän tuollaisia farsseja ei enää
näytetä missään.

Jos saisin itseni irti sohvan pohjalta tekisi mieli nähdä N.H:n ohjaama kotimainen elokuva.
Eilisen ohjaajan haastattelun perusteella elokuva vaikutti Tankki täyteen ym. sortin katsottavalta.
Varsinkin kun elokuvassa lauletaan "tulen kanssasi meren rantaan ja piirrän nimesi santaan..."
uutena sovituksena. Kyllä yhden biisinkin takia kannattaa nähdä vaivaa.

Suosittelen ap:lle tuota elokuvaa. Menette miehen kanssa yhdessä...
 
ystävänainen
Minusta puolen vuoden "henkinen yhteys" toiseen on paljon vakavampaa kuin vaikkapa muutama yhden yön pano. Jonkun satunnaisen seksisuhteen antaisin anteeksi mutta tuo olisi paljon pahempi.
Auts! Minulla on hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa koen henkistä yhteyttä. Ja hän kertoo tuntevansa samoin. Mies ei mitenkään kiinnosta minua seksuaalisesti, enkä millään pysty (tai edes halua) kuvittelemaan meitä kahta parisuhteeseen. Me olemme kavereita, jotka pystyvät keskustelemaan ihan kaikesta. Meidän ystävyydessämme sukupuolella ei ole merkitystä, suhteemme on luonteeltaan sellainen, että hän voisi yhtä hyvin olla nainen. Tapaan häntä n kerran kuukaudessa, kuten muitakin ystäviäni, yleensä käymme syömässä jossain.

Tällä ystävämiehellä on naisystävä ja minulla on mies. Minun mieheni ei ole ainakaan sanonut, että ystäväsuhteeni vaivaisi häntä. Jos vaivaisi, jättäisin ystäväni. Toivon kuitenkin että en joudu tekemään sitä.

En pysty kuvittelemaan miksi tämä olisi kenenkään mielestä paha juttu. Silloinhan pitää olla mustasukkainen ihan kaikista ystävistä ja ajasta jonka kumppani viettää näiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ystäviä täälläkin
Oleellinen ero onkin siinä, onko ystävyyssuhde julkinen vai pitääkö se pitää piilossa. Ystävyyden voi kertoa reilusti alusta asti, mutta jos ei voi, silloin asiassa on jotain outoa. Silloin jo neutraali soitteluharraste on paha juttu, jos sellainen pitää pitää piilossa. Sisällöstä riippumatta. Oleellista on se piilossapito, se vie luottamuksen, kun ei sellaiseen pitäisi olla vaarattomassa jutussa mitään tarvetta.

Kuin suhde alkoholiin: ei se määrä pelkästään kerro suhteesta, vaan enemmänkin se, voiko ottaa sen lasillisensa reilusti normaalina asiana ruoan kanssa, vai pitääkö pullo piilottaa sen kuuluisan pöydän jalan viereen jostain syystä jotain häpeillen, sieltä vähän salaa naukaten.
 
ystävänainen
Alkuperäinen kirjoittaja Ystäviä täälläkin;10374113:
Oleellinen ero onkin siinä, onko ystävyyssuhde julkinen vai pitääkö se pitää piilossa. Ystävyyden voi kertoa reilusti alusta asti, mutta jos ei voi, silloin asiassa on jotain outoa. Silloin jo neutraali soitteluharraste on paha juttu, jos sellainen pitää pitää piilossa. Sisällöstä riippumatta. Oleellista on se piilossapito, se vie luottamuksen, kun ei sellaiseen pitäisi olla vaarattomassa jutussa mitään tarvetta.
.
En tullut ajatelleeksi asiaa tältä kantilta. Olet aivan oikeassa!
Minun mieheni ja ystäväni nainen ovat 'aina' tienneet meidän ystävyydestämme. Ja kumpikin on joskus tullut mukaan tapaamiseemme. He ovat toki aina tervetulleita, mutta eivät juuri halua tulla, mukaan tuleminen on ilmoitusluonteinen asia. Ehkä meidän suhde on niin platoninen, että se näkyy kauas, eikä kummankaan puoliso ole sksi hermostunut?
 
Sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja ystävänainen;10374131:
En tullut ajatelleeksi asiaa tältä kantilta. Olet aivan oikeassa!
Minun mieheni ja ystäväni nainen ovat 'aina' tienneet meidän ystävyydestämme. Ja kumpikin on joskus tullut mukaan tapaamiseemme. He ovat toki aina tervetulleita, mutta eivät juuri halua tulla, mukaan tuleminen on ilmoitusluonteinen asia. Ehkä meidän suhde on niin platoninen, että se näkyy kauas, eikä kummankaan puoliso ole sksi hermostunut?
Olen joskus miettinyt, onko tuontyyppinen ystävyyssuhde mahdollinen.

Olen päätynyt ajatukseen, että voisi olla.

Nyt tiedä sen olevan mahdollinen.

Jotenkin sitä ihmiset ajattelevat automaattisesti nähdessään erisukupuolta olevat ystävät, että heillä on niitä sänkyhommiakin.
 
Saana, ap
Naiselta tuli viesti, että kovin intiimiä on ollut.

Mies kiistää, ja vannoon vaikka minkä kautta.

Tässä tilanteessa asia näyttää menevät poliisin hoitoon. Ja ihan miehen halusta.
 
Saana, ap
Herjaus ja kunnianloukkaus ovat edelleenkin rikoksia.

Vai olisiko oikein, että kuka tahansa voisi suoltaa, kenestä tahansa, vaikka mitä salaisesta numerosta tektiviestinä? Tämä siis miehen mielipide.
 
Nimettömän puhelun saanut
Naiselta tuli viesti, että kovin intiimiä on ollut.

Mies kiistää, ja vannoon vaikka minkä kautta.

Tässä tilanteessa asia näyttää menevät poliisin hoitoon. Ja ihan miehen halusta.
Kurjaa, että tarinaasi on tullut tällainen käänne.

Poliisin sekoittaminen asiaan ei taatusti tee oloasi paremmaksi. Hieman epäilen, että ottaisiko poliisi näitä tutkittavakseenkaan... Ainoastaan tuo viestittelijä-nainen voisi huomata, että hän olikin todella merkittävä ihminen. Ja valitettavasti taitaisit tehdä vain itsellesi hallaa.

Ymmärrän kyllä, että olet hankalassa tilanteessa, kun miehesi väittää yhtä ja tämä viestittelijä-nainen toista.

Pidä itsesi naisena ja jatka eteenpäin pää pystyssä!
 
Rakastaja soittaa
Ap, etkö voi saada jostain käsiisi miehen kännystä soitettujen numeroiden listaa? (Sellaisen kai voi tilata?) Jos mies sanoo, että soittoja on ehkä ollut yksi viikossa, ja osoittautuu että niitä onkin ollut kymmenen päivässä, niin voit alkaa jo epäilemään. Jos et siis jaksa odotella, niin tarkasta edes tuo asia.
Minä soitan aina miehelle koska vaimo vahtii puhelinlaskua, tai taisi hän nyt muuttaa ettei lasku mene kotio. Työpuhelimeen on taas helppo viestiä kun siinä on suoja koodi ja vaimo ei voi lukea viestejä, että näin toimimme.
 
Viimeksi muokattu:
valhe
Herjaus ja kunnianloukkaus ovat edelleenkin rikoksia.

Vai olisiko oikein, että kuka tahansa voisi suoltaa, kenestä tahansa, vaikka mitä salaisesta numerosta tektiviestinä? Tämä siis miehen mielipide.
Ei tietenkään ole oikein, mutta voitko olla täysin varma siitä, että miehesi puhuu totta? Koska tässä on miehesi sana tekstaajanaisen sanaa vastaan, et voi tietää sataprosenttisesti totuutta heidän suhteestaan.
 
vaimo myös
Joku todiste pitää olla, ei poliisikaan lähde väitteiden perusteella tekemään tutkintaa. Käytte vaikka sen naisen luona yhdessä, miehesi tietää missä asuu. Nyt saa jo naisen mies tietää mitä on tekeillä ja saat ehkä lisvalaistusta asiaan.
Ennen et oikein voi mitään, kun miehesi yhä kiistää. Käykää siellä kotona, tai pyydä miestäsi soittamaan naiselle läsnäollessasi.
 
Saana, ap
Ei tietenkään ole oikein, mutta voitko olla täysin varma siitä, että miehesi puhuu totta? Koska tässä on miehesi sana tekstaajanaisen sanaa vastaan, et voi tietää sataprosenttisesti totuutta heidän suhteestaan.
En minä ole asiaa viemässä poliisille, vaan mies. Syynä se ettei tiedä naisen sukunimeä, ei kuulema osoitetta, eikä sitä että onko jossain töissä vai ei. Ja hän haluaa kuulema vähintäänkin tietää kuka hänen perheensä rikkomista haluaa. Ja kyllä, muistin muistuttaa että itsehän on itsensä tuohon tilanteeseen laittanut. Ja muistutin kuka käski edes jutustella tuon naisen kanssa.

En tietysti voi luottaa miehen sanaan 100%, enkä ole luottanutkaan. Naisen viestit ovat tyyliltään hyvin kostonhimoisia.

Olin viikonloppuna yhteydessä ystäviini ja puimme oikein naisissa tapausta. Eikä yksikään heistä usko mieheni ulkopuoliseen seksisuhteeseen. Eivät myöskään pari miehen parasta ystävää. Tiedän, että vaimoparka on yleensä se viimeinen joka saa pettämisestä tietää.

Siinä asiassa olen kyllä ystävieni kanssa samaa mieltä, että luulisi ihmisessä olevan niin paljon selkärankaa, että viestittää puhelimesta josta saa käyttäjätiedot selville. Tai laitaa oman nimensä viestiin. Se, että viestin jälkeen laittaa puhelimen joksikin aikaa kiinni, ja muutoin ei siihen vastaa ei anna ihmisestä kovin rehellistä kuvaa. Eikä näin ollen myöskään laita sanomisiaan ja kirjoituksiaan ainakaan sädehtivään rehellisyyden valoon.

En tiedä saanko koskaan tietää täyttä totuutta. Mutta miehelle tuo näyttää olevan tärkeää.
 
Viimeksi muokattu:
Uskalla epäillä
Pyydät miestäsi tilaamaan puheluerittelyn omasta liittymästään (esim. saunalahdella tuon listan näkee myös netistä). Siitä näet kuinka paljon on soitellut/laitellut viestejä tuohon numeroon ja minkälaiseen aikaan, siitä voi päätellä jo jotain. Oma ex-mieheni jaksoi kiistää ja inttää vaikka kuinka kauan ettei ole edes rakastajattareensa ollut missään yhteydessä ennen kun tuo puheluerittely todisti, että ovat pitkin öitä soitelleet ja viestitelleet vaikka kuinka paljon.
 
Saana, ap
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo myös;10380326:
Joku todiste pitää olla, ei poliisikaan lähde väitteiden perusteella tekemään tutkintaa. Käytte vaikka sen naisen luona yhdessä, miehesi tietää missä asuu. Nyt saa jo naisen mies tietää mitä on tekeillä ja saat ehkä lisvalaistusta asiaan.
Ennen et oikein voi mitään, kun miehesi yhä kiistää. Käykää siellä kotona, tai pyydä miestäsi soittamaan naiselle läsnäollessasi.
TOdisteena käy kuulema kännykästä löytyvät viestit. Ja myös prepaidliittymät kuulema selvitetään tarvittaessa.

Tuossa rikoslain määritelmä kunnianloukkauksesta:

Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
RL 24. luku, 9 §


Tässä tekstiviestittelyn huumassa on oikeasti unohtunut se, ettei voi salaisen numeron tai prepaidliittymän turvin laitella toisen kunniaa loukkaavia viestejä ilman todisteita ja perusteita. Varsinkaan kun ei ole rahkeita vastata puheluihin ja todistaa väitteensä. Jos häneltä todisteet löytyvät, niin sehän on hienoa hänen kannalta.

Minulle asia on ihan se sama. Mietin muutenkin, että mitä elämältäni tämän jälkeen haluan. Ja keiden haluan elämääni kuuluvan.
 
Toivo ja Tar
ketjua, mutta mielestäni mistään ei käynyt ilmi missä yhteydessä miehesi on tähän naiseen tutustunut. Olethan kysynyt sitä häneltä?

Ja siis mies tietää naisen nimen - entäpä osoitteen? No pieni mahdollisuus myös, että mies tietää naisen olevan syystä tai toisesta tavoittamattomissa ja on siksi päättänyt pelata upporikasta rutiköyhää.

Joten anna asian edetä miehesi johdolla etkä todellakaan menetä mitään siinä osoittautuipa tämä sitten vaikka kuinka viattomaksi.

Vaikutat niin analyyttiseltä ja symppikseltä ihmiseltä, että toivoisin EDES TÄMÄN KERRAN tällaisessa tapauksessa olevan savua ilman tulta.

Ja juu, ehkei Sivupersoonan & co. hartaista aneluista huolimatta kannata ihan vielä kapsahtaa ukkokullan kaulaan suudeloimaan.
 
Saana, ap
Minä soitan aina miehelle koska vaimo vahtii puhelinlaskua, tai taisi hän nyt muuttaa ettei lasku mene kotio. Työpuhelimeen on taas helppo viestiä kun siinä on suoja koodi ja vaimo ei voi lukea viestejä, että näin toimimme.

Ihailtavan systemaattisia olette ja olette selvästi nähneet vaivaa asian hoitamiseksi. . . Sääli ettei mies näe yhtä suurta vaivaa vaimonsa eteen, ja sinä sen eteen että löytäisit itsellesi vapaan miehen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä