Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
"sohvaperuna"
[QUOTE="kuntoilija";28057968]Hei. Mulla on kuntopyörä ollut kotona n. 3vuotta. Hintaluokaltaan 160 e Prismasta. Poljin sitä joskun joka päivä n. 45 minuuttia. Nykyisin käytän, kun syystä tai toisesta en pääse salijumppiin. Spinningissä ymmärsin, etten kotona ollessani olisi koskaan saanut "tehoja" irti. Toisaalta spinning-oppeja voi hyödyntää kuntopyörän kanssa kotona. Musta yksin reenaaminen on tylsää ja ankeaa. Itse aloitin vauvan ollessa 3kk säännöllisen (3-4 krt viikossa) jumpissa käymisen. Uskon, että vauva-ajan onnellisuuteen salijumpat ovat auttaneet 150 %[/QUOTE]

Tottakai yksin on tylsempi treenata kuin ohjatuilla tunneilla. Mutta kun mä en niille ohjatuille pääse - siitähän tää koko ketju lähti. Kiva jos sä pääset salille 3-4 kertaa viikossa, mulla ei siihen mahdollisuutta ole. Ja juu, on mies ja hyvä mies onkin mutta hänellä on edelleen se vaativa työ. En halua hänen ammattiaan kertoa kun heitä ei kovin montaa Suomessa ole, mutta jos hän olisi vaikka kirurgi, niin aika hankala olisi leikkaussalista lähteä tasan klo 17 ja jättää potilas kallo auki, että heippa, vaimolla alkaa jumppa.

"sohvaperuna"
[QUOTE="mä vaan";28058942]Miten se aerobinen auttaa hartiajumitukseen?[/QUOTE]

Etkö todella? Jumitus johtuu huonosta verenkierrosta tietyllä alueella ja kummasti se liikunta siihen kuule auttaa.

"sohvaperuna"
[QUOTE="vieras";28058789]Ap on selittelyjen mestari[/QUOTE]

Mitä mä nyt olen selitellyt? Mulle on turha ehdottaa että mene salille kun en sinne pääse. Kaipaan edelleen vinkkejä KOTONA tapahtuvaan treeniin. Enkä puhu nyt lihaskunnosta vaan siitä aerobisesta kuten olen tässä ketjussa jo useampaan otteeseen maininnut.

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28059001]Mitä mä nyt olen selitellyt? Mulle on turha ehdottaa että mene salille kun en sinne pääse. Kaipaan edelleen vinkkejä KOTONA tapahtuvaan treeniin. Enkä puhu nyt lihaskunnosta vaan siitä aerobisesta kuten olen tässä ketjussa jo useampaan otteeseen maininnut.[/QUOTE]

Sulle on vastattu jo monta sivua.

älä unohda jumpata!!
Siis miten tää ketju voi täällä vieläki roikkua täynnä tyhjänpäiväistä eestaassoutamista? Ja kyseessä mukamas vielä ihmiset jotka ehkä liikkuukin??? Jutteletko ittes kanssa vai ... ''''?

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28059023]Muutamassa viestissä on kyse aerobisesta liikunnasta. Voi elämä tätä palstaa.[/QUOTE]

Tiedätkö edes mitä termi aerobinen liikunta tarkoittaa?

Huoh!

"Kaisa"
Ihme p***** tämäkin ketju taas täynnä.

Itselläni on iltapainotteinen työ ja minun elämänrytmiini sopii parhaiten treeni töiden jälkeen (ei esim aamulla) joten päädyin myös ostamaan kotiin crosstrainerin. Ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen! Merkeistä en valitettavasti osaa vinkata koska meillä tilaa niin rajoitetusti että niin hyvää laitetta en saanut kuin olisin halunnut, pääasia kuitenkin että hengästyy ja saa hien lentämään :)

Mutta ymmärrän siis ap sinun rajoitukset ja kumma kun täällä ihmiset on niin negatiivisia. Tiedät selvästikkin mitä kunnon treeni on. Jos ei pääse salille eikä lenkille ja kuntoilun täytyy olla hiljaista niin silloin mietitään mikä on niistä lähtökohdista paras kuntoilumuoto. Miten se voi olla ihmisille niin vaikea ymmärtää??

"sohvaperuna"
Mä tiedän mitä on aerobinen treeni mutta aika moni vastaajista ei ilmeisesti tiedä. :)
Hyvä jos muilla ei ota hartioihin vaunulenkit tai pulkan vetäminen (tai yhdistelmä), mutta mulla ottaa. Ja mä oikeasti haluaisin että tää kuntoilu ois mun omaa aikaa, ilman että tarvii kuunnella lasten kitinää pulkassa tai rattaissa.

Oon ihan varma, että jos aloitus olisi ollut tyyliin "olen lihava yh jolla on tilillä 50 euroa loppukuuksi" olisi vastaukset olleet tyyliä "tilaa itsellesi osamaksulla jokin kuntolaite kotiin".

[QUOTE="sohvaperuna";28051596]Eikö kellään oo mitään kotilaitetta mitä suositella?[/QUOTE]

Itse kannatan tälläisiä kokonaisvaltaisesti treenaavia valmiita paketteja, ehkä niiden helppouden takia. Ei tarvitse itse suunnitella mitään.
Näitä löytyy erilaisia!

Eli esim tää p90x

[video=youtube_share;OIyjnyHj1mk]http://youtu.be/OIyjnyHj1mk[/video]

"ANonyymi"
Crosstrainereissa hyvää ei saa kovin halvalla. Osta mieluummin sellanen joka on melko painava (= tukeva, eikä natise) ja pyörä on edessä. Nää jäi mulle mieleen kun itse etsin aikoinaan tietoa kyseisestä laitteesta. Halvin tällainen hyväksi kehuttu oli Tunturi C35. Onhan noita kriteereitä sitten muitakin mut tolla varmaan alkuun pääsee. Tsemiä laitteen etsintään, oli se sitten mikä tahansa.

"sohvaperuna"
Kiitos, nyt oli tullut asiallisiakin kommentteja. :)
Mulla tosiaan on jumppapallo ja käsipainot, siihen sitten vielä se crossari tai pyörä. Ja laadukasta olen hankkimassa, semmosella rimpulalla ei kuitenkaan voi kunnolla treenata. Saako crossarin jotenkin kasaan? Pyörää ei ainakaan saa, eli se on kyllä sitten aina silmissä mutta sille ei sitten vaan voi mitään.

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28062186]Kiitos, nyt oli tullut asiallisiakin kommentteja. :)
Mulla tosiaan on jumppapallo ja käsipainot, siihen sitten vielä se crossari tai pyörä. Ja laadukasta olen hankkimassa, semmosella rimpulalla ei kuitenkaan voi kunnolla treenata. Saako crossarin jotenkin kasaan? Pyörää ei ainakaan saa, eli se on kyllä sitten aina silmissä mutta sille ei sitten vaan voi mitään.[/QUOTE]

Olisit aikaisemmin kertonut että sinulle ei kelpaa vastaukseksi kuin se että osta se vaateteline. Olis säästyny monen ammattilaisen aika.

älä unohda jumpata!!
No ei saa crossaria kasaan ja vie paljon enemmän tilaa... jos siis on laatuvehje.

Mulla oli siis se rämpyläcrossari - ei markkinoiden halvin mutta kotisellainen kuitenkin - ja sillä sain polveni tosi kipeeksi, koska kallistukset ei kestäneet käyttöä...

Eli jos jonkin vehkeen näet hyväksi hankkia ja spinningistä tykkäät ni hanki se pyörä vaan mieluiten.

"sohvaperuna"
[QUOTE="vieras";28062200]Olisit aikaisemmin kertonut että sinulle ei kelpaa vastaukseksi kuin se että osta se vaateteline. Olis säästyny monen ammattilaisen aika.[/QUOTE]

Anteeks? Minkäköhän alan ammattilaiset tähän ketjuun on eniten kommentoineet?

Yhteistyössä