Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
"sohvaperuna"
[QUOTE="...";28057552]Mitä mahdat tarkoittaa jankuttamisella? Sitäkö että ehdotin lapsiparkkia?

Sori vaan mutta sun elämä vaikuttaa aika rajotetulta. Tuleeko sun miehes väkisin hoitamaan lapsia kun pyydät? Vai mitä tarkoitat että et viitsi pyytää apua? Yhteisethän ne lapset on, vai ymmärsinkö väärin? Miten lapset voivat kiintyä isään, joka on aina (paitsi sinun lääkärikäyntisi ajan) poissa?

Mutta joo, osta vaan se kuntolaite, ei se multa ole pois :) kunhan yritin auttaa ja ehdottaa vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Tarkoitin sitä, että jos kerron että hoitajaa lapsille ei ole, sitä ei ole ja siksi kuntolaitevinkkejä kysyin.

Joo, vauva-aika on rajotettua jos entiseen elämään vertaa. Mutta se kestää vaan tietyn ajan, hyväksyn sen. Jos mä olen tyytyväinen elämääni (josta sä et hirveesti tiedä), niin mitä sä sitä murehdit? Lasten isä on paljon paikalla, mutta sellaisiin aikoihin, jolloin en sinne salille ehdi. Toisilla kynä tippuu kädestä kun kello tulee neljä, toiset ovat sellaisessa asemassa että päivä välillä venyy. Ymmärrätkö. Pienet lapset menevät aika aikaisin nukkumaan, en ehdi siinä välissä salille (siellä ei ala tunteja vartin välein). Lasten isäsuhde on täysin kunnossa, älä turhaan silläkään päätäsi vaivaa.

Kannatti valita hieman provosoiva nimimerkki.. ;)

"vieras"
Mä oon nänyt tän tyyppisiä ihmisiä todella paljon, haluavat apua ja neuvoja, mutta teilaavat kaiken ehdotetun mitä kummallisimmilla tekosyillä, vaikka neuvoja antaisivat alan ammattilaiset.

Mitä tuota kysyy jos mikään ei kelpaa, osta se minkä olet ajatellut ostaa ja kärsi seuraukset

"eee"
Kuule ap, ei aerobinen, tai ainakaan mikään pyöräily/crossailu auta niska-hartiajumeihin. Siihen auttaa hartioiden ja selän lihasten kehittäminen, ennemmin siis vaikka ne käsipainot tai ylätalja. Samoin nyrkkeily on hyvä vaihtoehto.

"sohvaperuna"
[QUOTE="vieras";28057613]Mä oon nänyt tän tyyppisiä ihmisiä todella paljon, haluavat apua ja neuvoja, mutta teilaavat kaiken ehdotetun mitä kummallisimmilla tekosyillä, vaikka neuvoja antaisivat alan ammattilaiset.

Mitä tuota kysyy jos mikään ei kelpaa, osta se minkä olet ajatellut ostaa ja kärsi seuraukset[/QUOTE]

No kuule, kerropa mulle sitten niitä kuntolaitevinkkejä - niitä tän ketjun piti koskea! En ole ajatellut ostaa vielä mitään, tulin täältä vinkkejä kysymään mutta eipä näytä hirveesti tippuvan. :)

"Heh"
[QUOTE="eee";28057617]Kuule ap, ei aerobinen, tai ainakaan mikään pyöräily/crossailu auta niska-hartiajumeihin. Siihen auttaa hartioiden ja selän lihasten kehittäminen, ennemmin siis vaikka ne käsipainot tai ylätalja. Samoin nyrkkeily on hyvä vaihtoehto.[/QUOTE]

Mutta eikö se nyt tullut selväksi, ap haluaa ostaa sen krosstrainerin tai spinningpyörän, eikä mikään muu vaihtoehto kelpaa. Käsipainot ei käyneet, koska hän ei pidä liikkeiden vaihtelusta vaan haluaa tehdä yhdella ja samalla laitteella koko ajan :)

"sohvaperuna"
[QUOTE="eee";28057617]Kuule ap, ei aerobinen, tai ainakaan mikään pyöräily/crossailu auta niska-hartiajumeihin. Siihen auttaa hartioiden ja selän lihasten kehittäminen, ennemmin siis vaikka ne käsipainot tai ylätalja. Samoin nyrkkeily on hyvä vaihtoehto.[/QUOTE]

No kuule, sillon kun mä kävin paljon spinningissä niin ei ollut hartiat ikinä jumissa. Se kehittää selkälihaksiakin, usko tai älä. Liikunta lisää verenkiertoa ja sitä kautta kai autto siihenkin, en tiedä. Kun taas käsipainoilla ne meni jumiin.

"sohvaperuna"
[QUOTE="Heh";28057647]Mutta eikö se nyt tullut selväksi, ap haluaa ostaa sen krosstrainerin tai spinningpyörän, eikä mikään muu vaihtoehto kelpaa. Käsipainot ei käyneet, koska hän ei pidä liikkeiden vaihtelusta vaan haluaa tehdä yhdella ja samalla laitteella koko ajan :)[/QUOTE]

No voi helvetti mitä jauhamista. Mulla on jo käsipainot. Mutta halusin sitä aerobista siihen lisäksi. Miten tää nyt on tämmöstä jankuttamista taas?

"sohvaperuna"
[QUOTE="vieras";28057658]Mitäs jos lukisisit vaikkapa jo haukkumasi PT:n neuvot ja ottaisit niistä vaarin?[/QUOTE]

Hyppynarulla ei voi kerrostalossa ilta-aikaan hyppiä.
Ja mä kysyin niitä laitevinkkejä edelleen. Mitentääeiyhtäänpysyaiheessa.

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28057668]Hyppynarulla ei voi kerrostalossa ilta-aikaan hyppiä.
Ja mä kysyin niitä laitevinkkejä edelleen. Mitentääeiyhtäänpysyaiheessa.[/QUOTE]

Hohhoijaa

Kannettu vesi ei näköjään kaivossa pysy, minun osaltani keskustelu jää tähän.

"sohvaperuna"
Jos mä kysyn niitä laitevinkkejä, niin mä en kysy kotijumppaohjeita. Tai ole raahaamassa kuntosalia kotiini. Tai menossa salille.

Mun elämäntilanne vaan on nyt sellainen, että kuntoilu onnistuu helpoiten kotona. Vuoden päästä on jo ihan eri juttu. Tähän saumaan kotilaite ois mun mielestä paras ja koska tää on mun elämä, katson oikeudekseni pitäytyä siinä.

Enkä ole muuttumassa valaaksi.

"sohvaperuna"
[QUOTE="outoa";28057731]Miten se laitteessa heiluminen on erilaista kuin ilman laitetta heiluminen? Vittu että ihmiset on yksinkertaisia.[/QUOTE]

Mitä sä tolla tarkotat?

"..."
Niimpä, ja miten se kallis laite siellä olkkarissa laittaa liikkeelle jos sitä ilmankaan ei liiku? Vai onko keksitty kuntopyörä joka pakottaa sut polkemaan tunnin päivässä?

"sohvaperuna"
No voi jeesus että jotkut jaksaa..
Miten se spinningpyörä siellä salilla kasvattaa mun kuntoa ja polttaa rasvaa mutta samanlaisella pyörällä olkkarissa polkeminen ei?

Toisilla on katsos tahdonlujuutta ja halua. Jos mä menisin melkein joka päivä spinningiin niin miks mä en polkis kotona jos mulla ois siihen mahdollisuus ja kunnollinen pyörä? Tottakai mä mieluummin menisin sinne salille mut jos en pääse niin eikö oo parempi harrastaa kotona kuin olla vaan?

Mä voin nyt tässä vielä kertoa, että en ole lihava. Tykkään liikunnasta, kävelen lasten kanssa joka päivä mutta se on hyötyliikuntaa. Ei hikirääkkiä ja sitä rääkkiä haluisin sitten illalla harrastaa omalla ajalla. Miksi kotona ei sais kuntoilla? Miksi oletetaan että kuntopyörän (mitä mä en ole ostamassa) käyttäjät on jotain lihavia lähiöurpoja jotka luulee tulevansa sillä kuosiin?
Selväks on käynyt, että täältä en vinkkejä saa. Täytynee siirtyä pyöräilyfoorumille tiedustelemaan spinningvinkkejä.

"Heh"
[QUOTE="sohvaperuna";28057785]No voi jeesus että jotkut jaksaa..
Miten se spinningpyörä siellä salilla kasvattaa mun kuntoa ja polttaa rasvaa mutta samanlaisella pyörällä olkkarissa polkeminen ei?

Toisilla on katsos tahdonlujuutta ja halua. Jos mä menisin melkein joka päivä spinningiin niin miks mä en polkis kotona jos mulla ois siihen mahdollisuus ja kunnollinen pyörä? Tottakai mä mieluummin menisin sinne salille mut jos en pääse niin eikö oo parempi harrastaa kotona kuin olla vaan?

Mä voin nyt tässä vielä kertoa, että en ole lihava. Tykkään liikunnasta, kävelen lasten kanssa joka päivä mutta se on hyötyliikuntaa. Ei hikirääkkiä ja sitä rääkkiä haluisin sitten illalla harrastaa omalla ajalla. Miksi kotona ei sais kuntoilla? Miksi oletetaan että kuntopyörän (mitä mä en ole ostamassa) käyttäjät on jotain lihavia lähiöurpoja jotka luulee tulevansa sillä kuosiin?
Selväks on käynyt, että täältä en vinkkejä saa. Täytynee siirtyä pyöräilyfoorumille tiedustelemaan spinningvinkkejä.[/QUOTE]

Mitä sä tarkalleen ottaen haluat tietää? Etkö sä ole jo päättänyt ostaa sen spinningpyörän, mutta silti jeesustelet täällä kun et saa päätöksellesi tukea. Jos 90% vastaajista on sitä mieltä että haluamasi laite on turha, niin eikö siinä ole jo otantaa tarpeeksi?

Kannattaa nyt surffailla sinne hobbyhallin sivuille ja tilata se kallein laite mitä löytyy :)

"sohvaperuna"
Mä oisin halunnut tietää mimmosia kuntolaitteita ihmisillä on. Mikä on hyvä merkki, mitä ei kannata ostaa jne. Mutta koska en vinkkejä saanut, ostan sit sen spinningpyörän koska niistä sentään jotain tiedän. Crosstrainerit on ihan uus tuttavuus mulle.
Niitä vinkkejä olin vailla, en ohjeita ajankäyttöön tai selvittääkseni miksi en pääse salille.

"Heh"
[QUOTE="sohvaperuna";28057841]Mä oisin halunnut tietää mimmosia kuntolaitteita ihmisillä on. Mikä on hyvä merkki, mitä ei kannata ostaa jne. Mutta koska en vinkkejä saanut, ostan sit sen spinningpyörän koska niistä sentään jotain tiedän. Crosstrainerit on ihan uus tuttavuus mulle.
Niitä vinkkejä olin vailla, en ohjeita ajankäyttöön tai selvittääkseni miksi en pääse salille.[/QUOTE]

Tuliko sellainen mieleen, ettet saanut vinkkejä koska suurimman osan mielestä ne ovat turhia ja jäävät pölyttymään? Ne kaksi henkilöä jotka lisäksesi täällä meuhkasivat eivät itsekään osanneet sulle hyvää laitetta ehdottaa. Miksiköhän?

Vieraas
[QUOTE="vieras";28057613]Mä oon nänyt tän tyyppisiä ihmisiä todella paljon, haluavat apua ja neuvoja, mutta teilaavat kaiken ehdotetun mitä kummallisimmilla tekosyillä, vaikka neuvoja antaisivat alan ammattilaiset.

Mitä tuota kysyy jos mikään ei kelpaa, osta se minkä olet ajatellut ostaa ja kärsi seuraukset[/QUOTE]

Miten niin ei kelpaa? Ettekö osaa lukea, ap on kiittänyt mo osta hyvistä vinkeistä ja sanonut kokeilevansa niitä. Taitaa vaan palstalaisia harmittaa kun ap osaa sanoa takaisin eikä niele automaattisesti teilauspaskaa kuten "missä lasten isä" "ei spinning kuluta kaloreita" ja " olen nähnyt sunlaisia, et ole valmis tekemään mitään hyvän kunnon eteen".

"Vieras"
[QUOTE="Heh";28057884]Tuliko sellainen mieleen, ettet saanut vinkkejä koska suurimman osan mielestä ne ovat turhia ja jäävät pölyttymään? Ne kaksi henkilöä jotka lisäksesi täällä meuhkasivat eivät itsekään osanneet sulle hyvää laitetta ehdottaa. Miksiköhän?[/QUOTE]

Se on kyllä totta että suurin osa palstamammoista on laiskoja ja eivät jaksa edes hankkimiaan laitteita käyttää. :D

Vuodatusta
Leuanvetotangossa roikkuminen ja leukojen vetäminen kehittää selän ja käsivarsien lihaksia. On todellinen kuningasliike koko ylävartalolle, auttaa myös mainitsemiisi hartiaongelmiin.

Leuanvetotangon saat n. 10 eurolla, eikä vie tilaa oviaukossa mitään, ja taatusti voit treenata lasten seurassa.

Voimapyörä on ehdottomasti paras laite vatsalihasten treenaamisen, tämä yksinkertainen pieni laite auttaa kiinteyttämään ja saamaan sen sixpackin.

Voimapyörä maksaa n.10 euroa ja tilaa se vie parin kahvipaketin verran, myös tällä treenaaminen onnistuu lasten kanssa.

Myös leuanvetotangossa voi tehdä jalkojen nostoja, joka on myös tehokas vatsalihasliike.

Hyppynarulla hyppiminen on hyvin tehokas ja yksinkertainen kuntoilumuoto. Reipas naruhyppely kuluttaa jopa 1000 kaloria tunnissa, joka vastaa tunnin juoksulenkkiä.

Hyppynaru maksaa n. 5 euroa ja säilytystilaa se ei vie käytännössä mitään ja käytössäkin vain n. 1m x 1,5m kokoisen alueen, tämä onnistuu myös lasten kanssa.

Säädettävällä käsipainosarjalla voit tehdä monenlaista treeniä monelle lihasryhmille, kuten ojentajat, hauis, epäkkäät, rinta, jne. Niistä voisi kirjoittaa vaikka kuin paljon.

Parinkymmenen kilon säädettävät käsipainot maksavat n. 25 euroa ja säilytystilaa ne eivät vie juuri mitään, voi laittaa vaikka sängyn alle. Pienellä varauksella treenata voi näilläkin lasten kanssa, tosin varovainen pitää olla aina kun vapaiden painojen kanssa ollaan lasten seurassa.

Vatsalihaspenkki maksaa n.20 euroa, kokoontaitettuna vie silityslaudan verran tilaa ja treenata voi tavallisia istumaannousuja vaikka lisäpainojen kera, tai sitten pitää vapaiden painojen kanssa pienenä painonnostopenkkinä.

Intervallitreenit ovat todella tehokasta aerobista liikuntaa ja oman kehon painolla voi myös tehdä hyvin paljon monipuolisia ja raskaitakin liikkeitä, muista myös venytellä hyvin.

Crosstraineria tms. en ostaisi, vaan keskittyisin näihin.

....
Tää on hauska ketju. Selkeesti kaks plussalla on vaan niitä joilla jää kotilaitteet käyttämättä kun ei kukaan oo karjumassa ohjeita :) eli en mäkään osaa tähän vinkkejä antaa, kun en omista mitään kotilaitteita. Kannattaa varmaan kokeilla jotain muuta keskustelupalstaa :D ja jättää noi pari tyyppiä tänne rähisee niin voin aamulla tulla lukee :D

"kuntoilija"
Hei. Mulla on kuntopyörä ollut kotona n. 3vuotta. Hintaluokaltaan 160 e Prismasta. Poljin sitä joskun joka päivä n. 45 minuuttia. Nykyisin käytän, kun syystä tai toisesta en pääse salijumppiin. Spinningissä ymmärsin, etten kotona ollessani olisi koskaan saanut "tehoja" irti. Toisaalta spinning-oppeja voi hyödyntää kuntopyörän kanssa kotona. Musta yksin reenaaminen on tylsää ja ankeaa. Itse aloitin vauvan ollessa 3kk säännöllisen (3-4 krt viikossa) jumpissa käymisen. Uskon, että vauva-ajan onnellisuuteen salijumpat ovat auttaneet 150 %

"sohvaperuna"
Tää on kyllä hauska ketju. Jos mä olisin tullut kysymään vinkkejä mitä tehdä jauhelihasta, niin osa varmaan ois ehdottanut kanapastaa tai nakkikastiketta. :D

Jos jonkun kuntolaitteen hankin, sen käyttö on mun vastuulla, eikö? Jos mulla itsellä on semmonen fiilis, että sitä käyttäisin, niin onko se joltain toiselta pois? Tai oisko sekään, vaikka jäiskin vaatetelineeksi?

Kahvakuulailua aattelin kokeilla, se vaikuttaa mielenkiintoiselta ja tehokkaalta. Mutta mä tosiaan oisin sitä aerobista treeniä vailla, mielellään pitkäkestoista jotta saisin nämä jumittavat hartiat auki. Meillä tosiaan oli tanko mutta karmit meni rikki kun serkkuni siinä roikkui, joten ei ole käyttökunnossa. Käsipainot mulla löytyy, kahtakin eri kokoa mutta se ei ole aerobista, voisin niiitä ihan hyvin käyttää sen aerobisen treenin jälkeen. Kylmiltään niitten käyttö vie vaan jumiin. Vatsalihasliikkeitä tiedän vaikka mitä, joten siihenkään en välttämättä erikseen laitetta tarvitse. Mä edelleen kaipaan vinkkejä aerobiseen treeniin. Hyppynaru on ulkona ihan jees mutta en kyllä näiden kahden vilkkaan lapsen kanssa voi sisällä hyppiä.

Yhteistyössä