Mikä ihmeen lahjakortti??

  • Viestiketjun aloittaja TriStessse
  • Ensimmäinen viesti
TriStessse
Neuvolasta soitettiin että meille on myönnetty joku 70 e ruokalahjakortti. Ilahduin toki kun ei mitään rikkaita olla. Soitin miehelleni joka melkein suuttui. Millä perusteella niitä kortteja jaetaan? Ketkä muut ovat saaneet ja miksi?
 
möröm
mä sain kerran semmoisen, olinm just jäänyt yh.ksi ja olin viel äitiysvapaalla, mutta en nyt ajatellut olevani köyhä tms, olisko sossuun jäänyt ylimääräisiä, mutta aatonaattona oli sossun johtaja käynyt oventakana ja kun en ollut kotona, oli lapulle raapustanut hyvän jouluntoivotuksen.

Tulin tosi iloiseksi, ihan täysi yllätys oli. Silloin sai 300mk.

Hyvä joulumieli tuli, kun olin jo hankkinut jouluruat yms, niin sain aika ison kasan vastikkeita yms "oikeaa" ruokaa, ja vähän herkkujakin, kun koko summa oli "extraa" mulle ja mun budjettiin.
 
TriStessse
No meillä on kyllä kolme lasta. Mies lopetti koulun syksyllä, oli pari viikkoa työtön ja nyt töissä. En tiennyt että meitä pidetään vähävaraisina.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
No meillä on kyllä kolme lasta. Mies lopetti koulun syksyllä, oli pari viikkoa työtön ja nyt töissä. En tiennyt että meitä pidetään vähävaraisina.. :ashamed:
lepyttele se miehesi, tuo on varmaa ollut se syy että on kolme lasta ja "pätkätöäitä"

Kyllä mies ymmärtää kun puhut sille,pyydä että soittaa vaikka mll:''n ja ottaa selvää asiasta. olisi iloinen vaan. yritykset ja yhteisöt ovat lahjoittaneet rahaa että te saatte joulumieltä,ei sil pakkoole jouluruokaa ostaa.oatavavallista arkiruokaa pakkaseen.
 
möröm
mä en edes ajatellut, olenko köyhä vain en, pärjäsin kyllä, mutta lahjakortista tuli yksin kertaisesti hyvä mieli!

Älkää nyt alkako tämmöisessäkin asiassa nähdä negatiivisia asioita, ei niitä kortteja teille kukaan kiusallaan/leimatakseen jakele, vaan hyvästä tahdosta, ostakaa vaikka lapsille herkkuja tai ittelle, saa sitä joskus nauttia "extrasta"
 
poi
Se on MLL:n ja SPR:n Hyvä joulumieli -kampanjan lahjakortti. Siihen ei ole mitään tiukkoja kriteerejä, vaan toimintatahot saavat itse päättää saajat. Meillä päin saa itse jättää hakemuksen MLL:n paikallisyhdistykselle ja palstalta olen ymmärtänyt, että useimmissa kunnissa neuvolan tai sossun työntekijät saavat esittää saajia.

Teidän perheenne on jostain syystä katsottu tarvitsevan pientä apua. Onko sairautta, työttömyyttä tai jotain?
 
Me saatiin nauvolantädin kautta. Itse kysyi, halutaanko, ja toki haluttiin. Sanoi että aatteli et me voitas semmosesta ilahtua, kun on monta lasta (4 siis) ja mä kotona ja mies vaan töissä.... Ei se neuvolantäti ainakaan meiän tuloja tiedä, ei oo koskaan ollut puhetta, että meidän tapauksessa ihan perhekoon perusteella saatiin varmaan...
 
TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja poi:
Se on MLL:n ja SPR:n Hyvä joulumieli -kampanjan lahjakortti. Siihen ei ole mitään tiukkoja kriteerejä, vaan toimintatahot saavat itse päättää saajat. Meillä päin saa itse jättää hakemuksen MLL:n paikallisyhdistykselle ja palstalta olen ymmärtänyt, että useimmissa kunnissa neuvolan tai sossun työntekijät saavat esittää saajia.

Teidän perheenne on jostain syystä katsottu tarvitsevan pientä apua. Onko sairautta, työttömyyttä tai jotain?
Ei meillä mitään ihmeempää tietääkseni ole. No ehkä mulla on lievää ahistusta 24/7 kotiäitinä, jospa se neuvolantäti halus mua piristää.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Alkuperäinen kirjoittaja poi:
Se on MLL:n ja SPR:n Hyvä joulumieli -kampanjan lahjakortti. Siihen ei ole mitään tiukkoja kriteerejä, vaan toimintatahot saavat itse päättää saajat. Meillä päin saa itse jättää hakemuksen MLL:n paikallisyhdistykselle ja palstalta olen ymmärtänyt, että useimmissa kunnissa neuvolan tai sossun työntekijät saavat esittää saajia.

Teidän perheenne on jostain syystä katsottu tarvitsevan pientä apua. Onko sairautta, työttömyyttä tai jotain?
Ei meillä mitään ihmeempää tietääkseni ole. No ehkä mulla on lievää ahistusta 24/7 kotiäitinä, jospa se neuvolantäti halus mua piristää.. =)
älkää miettikö mksi, ehkä vaan sen hyvän joulumielen takia. :heart:
 

Yhteistyössä