Mikä ihme minua vaivaa? En jaksa enää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
vierailija
Jos syöt 100g persiljaa päivässä saat 19% päivän raudantarpeesta tyydytettyä.
Sehän on hyvä!
[/QUOTE]
On osa ihmisiä, joille hemirauta ei imeydy vaikka söisit lihaa, maksaa, pinaattia jne. He tarvitsevat raudan joko tabletteina tai veritankkauksina.
Olen itse syönyt rautaa nyt kolme vuotta "purkista" maksamakkaran, maksapihvien jne lisäksi ja vuosi kesti, että hb nousi mutta alhaisen ferritiinin takia pillereitä vielä muutamana päivänä.
Syy löytyi ja se korjattiin mutta rautaa otan edelleen purkista.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 3408
Sehän on hyvä!
[/QUOTE]
On osa ihmisiä, joille hemirauta ei imeydy vaikka söisit lihaa, maksaa, pinaattia jne. He tarvitsevat raudan joko tabletteina tai veritankkauksina.
Olen itse syönyt rautaa nyt kolme vuotta "purkista" maksamakkaran, maksapihvien jne lisäksi ja vuosi kesti, että hb nousi mutta alhaisen ferritiinin takia pillereitä vielä muutamana päivänä.
Syy löytyi ja se korjattiin mutta rautaa otan edelleen purkista.
[/QUOTE]
E536 syynä kun rauta ei tartu hemiin?
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 3408
Sehän on hyvä!
On osa ihmisiä, joille hemirauta ei imeydy vaikka söisit lihaa, maksaa, pinaattia jne. He tarvitsevat raudan joko tabletteina tai veritankkauksina.
Olen itse syönyt rautaa nyt kolme vuotta "purkista" maksamakkaran, maksapihvien jne lisäksi ja vuosi kesti, että hb nousi mutta alhaisen ferritiinin takia pillereitä vielä muutamana päivänä.
Syy löytyi ja se korjattiin mutta rautaa otan edelleen purkista.
[/QUOTE]
E536 syynä kun rauta ei tartu hemiin?
[/QUOTE]
Yleensä syy on suolistoperäinen eli normaalilla terveellä ihmisellä suolistosta imeytyy vitamiineja jne mutta kun on vammainen suolisto niin läpi menee eikä imeydy.
 

Yhteistyössä