mikä h""""""ti on ku toi anoppi ei voi uskoa ettei meiän lapsille saa antaa hyvää

  • Viestiketjun aloittaja kyrsiintyny anoppiin
  • Ensimmäinen viesti
Salama McQueen
Hmmh. Meillä todella vilkas poika ja reagoi myös sokeriin, mutta tosiasia on se, että kyllä meidän vanhempina pitää pystyä hänet hallitsemaan oli vanukashumalassa tai ei. ;) Ei se ole syy olla syömättä sokeria.
 
ihana anoppi
meillä poika ei syö pahemmin mitää makeeta. annoin sille vanukkaan kerran jälkkäriks mut ei tykänny. joskus syö keksin jos isäki syö. anoppilas aina anoppi on tehnyt kiisseliä tai jotain muuta herkkua jälkkäriks, kyl mä annan pojan syödä,se on mummola ja mummoloissa on aina erilaista ku kotona.kyl sitä itekki muistaa ku aina pienenä ku meni mummolaan, siel tuoksu pulla ja oli aina jotain herkkuja. sen toki ymmärrän et jos ite kieltää ni kyl anopinki pitäis se uskoo, mut ei mun mielestä liian tiukka saa olla. mun mielestä oon pääasia et lapsi saa ruokaa.
 
clivia
Jos lapsen äiti sanoo ettei lapselle anneta makeaa niin silloin sitä ei anneta ja piste.Ja se ei kuulu kenellekkään miksi ei anneta.Se on käsky ja sitä noudatetaan.
Kun mulla oli neljäs lapsi allerginen ja sanoin ettei saa antaa suklaata eikä karkkia eikä jäätelöä niin eikö mun äiti tuupannut sitä suuhun kun silmä vältti.
Kun pitäähän sen saada ettei sille tule pahaa mieli kun muut saa ja ei pieni suklaanpala nyt mitään tee.
Eihän se tehnytkään muuta kuin että kuukausi kärsittiin taas helvetinmoisesta ihottumasta ja seuraavan yön lapsi huusi kun tapettava sika kun vatsaan sattui.Sama oli lakritsin,jäätelön ja lättyjen suhteen.
Ja en menis vähättelemään myöskään sitä millaiseksi lapsi tulee sokerihumalassa kun sellaisiakin lapsia olen tavannut.
Se on ylipäätään ärsyttävää että pitää ehdoin tahdoin sit antaa jotakin minkä toinen kieltää.Se on toisen yli kävelemistä.
 
huhuhuuhuhuu
miks isovanhemmilla pitäisi olla samat säännöt kuin kotona? jos ap pelkää lastensa muuttuvan ylivilkkaisksi muutamasta keksistä niin hahhahahaa...
musta voi tulla vastaa ja sopia, että kaks keksiä saa antaa.
vitun hysteerinen äiti on pahinta mitä lapsi voi alkoholistin, masentuneen ja narkkarin jälkeen saada.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja huhuhuuhuhuu:
miks isovanhemmilla pitäisi olla samat säännöt kuin kotona? jos ap pelkää lastensa muuttuvan ylivilkkaisksi muutamasta keksistä niin hahhahahaa...
musta voi tulla vastaa ja sopia, että kaks keksiä saa antaa.
vitun hysteerinen äiti on pahinta mitä lapsi voi alkoholistin, masentuneen ja narkkarin jälkeen saada.
Onko se hysteeristä jos ajattelee lapsensa parasta???

Ja on se kumma kun ei se anoppi voi uskoa sitä mitä lapsen äiti sanoo. Ihan kun väkisin pitäis vaan pätee siinä!
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Hmmh. Meillä todella vilkas poika ja reagoi myös sokeriin, mutta tosiasia on se, että kyllä meidän vanhempina pitää pystyä hänet hallitsemaan oli vanukashumalassa tai ei. ;) Ei se ole syy olla syömättä sokeria.
Mä en usko ettei alkuperäinen kirjoittaja kykenisi lastaan hallitsemaan mutta mä ymmärrän täysin sen ärsyyntymisen.
Enkä mä ymmärrä sitäkään että jos lapsi reagoi kovin voimakkaasti siihen sokeriin niin miksi silloin lapselle pitää tahallaan aiheuttaa se sokerihumalatila,ei se varmaan lapsesta itsestäänkään kovin kivalta tunnu.
 
kyselen
Annatteko te ap:n haukkujat sitten kaiken periksi jos anopin kanssa tulee jotain vastaavaa? Vai eikö konflikteja tule eli anoppi saa häärätä ihan itekseen mitä lystää vaikka siitä olis haittaa lapselle?

 
ap
no anteeks et kirjotin yhtää mitää!
kyse ei ole siitä yhdestä vanukkaasta vaan se on joka kerta ostanu jotain hyvää tai kun tulee kylää ni pitää ostaa vähintään joku jäätelö ta vastaava...ja lykätään lapselle heti kun tullaa sisälle...toi vanukas oli vain esimerkki
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no anteeks et kirjotin yhtää mitää!
kyse ei ole siitä yhdestä vanukkaasta vaan se on joka kerta ostanu jotain hyvää tai kun tulee kylää ni pitää ostaa vähintään joku jäätelö ta vastaava...ja lykätään lapselle heti kun tullaa sisälle...toi vanukas oli vain esimerkki
haluaa siis helliä lapsenlastaan. kuinka usein käytte siellä? mä ymmärrän paremmin jos kyse on valtavista määristä makeaa päivittäin mut..
 
vieras79
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehkä sun lapset ei tule yli vilkkaikksi mutta meillä vanhempi tulee heti yli energisesksi ja on muutenki vaikea lapsi!
sun lapsostas tulee vilkkaista siks kun et anna sitä makeeta niille....miten olis karkkipäivä tai jotain....

ihme pingotusta vanhemmilta kieltää lapsilta herkut...
Onko vaikeaa uskoa että sokeriherkut oikeasti aiheuttavat joillekin liikaa vilkkautta?

Mikään makea herkku ei ole ihmiselle välttämätön, ruoasta saa sokeria ihan tarpeeksi. Vai meinaatko että jokaisne täytyy saada tietty annos päivässä jälkkäreitä sun muuta?

joo ei ole vaikeeta ymmärtää asiaa. niin ja ei tarvii saada makeeta mahan täydeltä jokapäivä tai ees kerranviikossa ja tiedän kyllä senkin että kuinka vittumaista on kun annetaan vaikka vanhemmat kieltää mutta sitä en ymmärrä miksi kieltää lapselta ne satunnaiset herkut kun mummo ihmiset niitä tuppaa tyrkyttää joka tapauksessa
 
pipana
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no anteeks et kirjotin yhtää mitää!
kyse ei ole siitä yhdestä vanukkaasta vaan se on joka kerta ostanu jotain hyvää tai kun tulee kylää ni pitää ostaa vähintään joku jäätelö ta vastaava...ja lykätään lapselle heti kun tullaa sisälle...toi vanukas oli vain esimerkki
haluaa siis helliä lapsenlastaan. kuinka usein käytte siellä? mä ymmärrän paremmin jos kyse on valtavista määristä makeaa päivittäin mut..
Pitäs kyllä olla muita keinojakin helliä lasta kuin herkut, etenkin jos vanhemmille tämä ei sovi!! Meillä lapsi tekee mummon kanssa välillä esimerkiksi porkkanatikkuja, jotka maistuu ainakin yhtä hyvin kuin jäätelöt ja vanukkaat. Mummo myös leikkii, halii ja hellii muuten lasta kuin syöttämällä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja kyselen:
Annatteko te ap:n haukkujat sitten kaiken periksi jos anopin kanssa tulee jotain vastaavaa? Vai eikö konflikteja tule eli anoppi saa häärätä ihan itekseen mitä lystää vaikka siitä olis haittaa lapselle?
Vanukkaasta ja keksistä ei ensinnäkään ole haittaa normaalille lapselle.
Ja joo, jos mun anoppi haluaa niin hän saa syöttää lapsille vaikka mitä herkkuja ja touhuta mitä tahtoo, kunhan lapsetkin haluaa, ja toiminta ei ole lapsia vahingoittavaa.
(anoppi on nähnyt esikoisen kerran, 3 v sitten, eikä kuopusta kertaakaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pipana:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no anteeks et kirjotin yhtää mitää!
kyse ei ole siitä yhdestä vanukkaasta vaan se on joka kerta ostanu jotain hyvää tai kun tulee kylää ni pitää ostaa vähintään joku jäätelö ta vastaava...ja lykätään lapselle heti kun tullaa sisälle...toi vanukas oli vain esimerkki
haluaa siis helliä lapsenlastaan. kuinka usein käytte siellä? mä ymmärrän paremmin jos kyse on valtavista määristä makeaa päivittäin mut..
Pitäs kyllä olla muita keinojakin helliä lasta kuin herkut, etenkin jos vanhemmille tämä ei sovi!! Meillä lapsi tekee mummon kanssa välillä esimerkiksi porkkanatikkuja, jotka maistuu ainakin yhtä hyvin kuin jäätelöt ja vanukkaat. Mummo myös leikkii, halii ja hellii muuten lasta kuin syöttämällä...
sanoinko mä et herkut olis ainoa tapa helliä. musta tuntuu et vika on vaan siinä et tarjoaja on anoppi. mites ap käyttäytyis jos tosiaan koulussa, hoidossa tai kaverin luona lapselle annettais jotain? mut joillain se elämä on pienestä pilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Hmmh. Meillä todella vilkas poika ja reagoi myös sokeriin, mutta tosiasia on se, että kyllä meidän vanhempina pitää pystyä hänet hallitsemaan oli vanukashumalassa tai ei. ;) Ei se ole syy olla syömättä sokeria.
Kyllä ap varmasti sokerihumalaisen lapsensa hallitsee (= kenellekään ei satu mitään), mutta ymmärrän hyvin kuinka rasittavaa on käydä kaupassa, kun lapsi on turhan takia vilkkaampi kuin yleensä.
 
pipana
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja pipana:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no anteeks et kirjotin yhtää mitää!
kyse ei ole siitä yhdestä vanukkaasta vaan se on joka kerta ostanu jotain hyvää tai kun tulee kylää ni pitää ostaa vähintään joku jäätelö ta vastaava...ja lykätään lapselle heti kun tullaa sisälle...toi vanukas oli vain esimerkki
haluaa siis helliä lapsenlastaan. kuinka usein käytte siellä? mä ymmärrän paremmin jos kyse on valtavista määristä makeaa päivittäin mut..
Pitäs kyllä olla muita keinojakin helliä lasta kuin herkut, etenkin jos vanhemmille tämä ei sovi!! Meillä lapsi tekee mummon kanssa välillä esimerkiksi porkkanatikkuja, jotka maistuu ainakin yhtä hyvin kuin jäätelöt ja vanukkaat. Mummo myös leikkii, halii ja hellii muuten lasta kuin syöttämällä...
sanoinko mä et herkut olis ainoa tapa helliä. musta tuntuu et vika on vaan siinä et tarjoaja on anoppi. mites ap käyttäytyis jos tosiaan koulussa, hoidossa tai kaverin luona lapselle annettais jotain? mut joillain se elämä on pienestä pilalla.
No, jos vanhempi kieltää niin sen pitäs päteä myös noissa paikoissa. Jos sinä sanot, että ei kiitos ei nyt meidän saaraväinö tee/syö sitä, niin sinustako se on ok, että anoppi/mummo/kummi/naapuri sitten kuitenkin tekee/syöttää lasta??? Olkoon sitten kyse vaikka niinkin vähänpätöisestä asiasta kyse kuin vanukkaasta.

Ja kun on niin vaikeaa tietää millaista toisen perheessä oikeasti on ja millaiset ne lapset oikeasti ovat, niin ainakin se päivä voi olla "pienestä" pilalla...

 
ap
kyse ei ole siitä että tarjoana on anoppi vaan siitä ettei voi uskoa asiota joita hänelle sanotaan!

oman äitini kohdalla oli sama homma että sain jankata hänelle ettei saa antaa mitään makeaa ja hän uskoi kun sanoin hänelle että lapsesta tulee yli eneginen sokerista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyse ei ole siitä että tarjoana on anoppi vaan siitä ettei voi uskoa asiota joita hänelle sanotaan!

oman äitini kohdalla oli sama homma että sain jankata hänelle ettei saa antaa mitään makeaa ja hän uskoi kun sanoin hänelle että lapsesta tulee yli eneginen sokerista!
No, mites sitten päiväkodissa ja koulussa kun on jogurttia, kiisseliä, pullaa?
 

Yhteistyössä