Mikä geeni pistää naisen nalkuttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Vierasmies
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Mä en haluaisi nalkuttaa, se on hyvin epämieluisaa ja on inhottavaa olla vihainen päivittäin niinkin turhista asioista! Mutta miks ei käsitetä ettei tavarat voi jäädä lattioille ja pöytäpinnoille? Mies on kyllä fiksu, akateeminen ja äo varmaan kakssataa omasta mielestään. Vittu niitä kenkiä!!!!!!!!!!!!!!!!

Oman kokemuksen mukaan nalkutuskynnys on sitä matalampi mitä suurempi kontrollintarve naisella on. Mistä se kontrollintarve sitten lähtee, riippuu sekä luonteesta, itsetunnosta sekä elämäntilanteesta. Heikko itsetunto ja riittämättömyyden tunne kodin ulkopuolisissa asioissa lisää nalkutuksen määrää kotona.

Sama voi toki päteä miehiin yhtä lailla.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Vierasmies
[QUOTE="Jenis";28994463]No jos "miehen tapaan" tarkoittaa "ei ollenkaan", niin "naksutus" johtuu siitä että niitä hommia ei tehdä. Se oli katsopas eri asia silloin, kun niitä ns. miesten töitä vielä oli. Vuosittaista autonkatsastusta ja puolivuosittaista rengashotelliin viemistä ei oikein voi verrata siihen, että talouden toinen aikuinen tekee hommia työpäivänsä ulkopuolella 3-4h joka päivä.[/QUOTE]

Ihan vapaasta tahdostahan toinen aikuinen (=nainen?) tekee niitä kotitöitä. Ei missään kodinhoitolaissa/-asetuksessa lue, että niitä on pakko tehdä ja varsinkaan naisen määräässä mittakaavassa. Miksi olisi ylipäätään tehdä asiat vain kuten nainen haluaa ja jos näin ei tapahdu niin perhehelvetti on irti ja nalkutus vähintään oikeutettua?

"Vieras"
Mä hoidan mielelläni kotia ja siivoan ja käyn kaupassa ja pyykkään. MUTTA ei siellä ihan tahallaan tartte sitten sotkea, normaali aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä. Mies väittää ettei näe (jos on lehtikasa lattialla levällään) että on niin pimeää! Tai sanoo ettei ole siistinyt kun "sä olet niin paljon parempi siinä hommassa". Voi #########

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28994459]Se muuten on kumma tuokin kenkien paikoilleenlaittamisen vaikeus. Lapsetkin alkaa sen jo oppia vaikka ovat 4 ja 5 vuotiaat. Mies 30+ ei vieläkään. Ja kun nekin kengät on isot kuin kanootit niin on tosi vaikeaa päästä eteisestä ulos kun useampi miehen kenäpari on siellä levällään. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tai tavaroiden laittaminen takaisin paikoilleen? Lapsetkin osaa siivota jälkensä mutta kun mies tulee niin pian on kaikki ruuvarit ja kynät ja mainokset ja ne vitun kengät levällään. Housut eteisessä riisuttuna kasaan, takki sohvalla ja reppu keskellä lattiaa. Mulla räjähtää pää kun vielä joudun niistä sanomaan. Avaimet hukassa joka vitun aamu kun niitä ei voi etsiä edellisenä iltana taikka laitta aina samalle paikalle että ne löytäisi. Mikä tähän auttaisi, onko jollain vinkkeljä? mUlla on kaksi lasta, yski vitun iso lapsi ja vauva syntyy keväällä. Luulen että hormonihöyryissäni pistän ukon rojut vielä pihalle niin voi levitellä ne ihan rauhassa sinne...[/QUOTE]

:D :D Tiedän, että ei saisi nauraa, mutta kirjoitat niin hauskasti (vaikka tää asia ei sua varmaan nauratakaan.)

"Vieras"
Vierasmies, sä et nyt ollenkaan tajua tätä hommaa eikä sitä sun kalloosi saa näköjään mahtumaan. Jos siellä kotona ei ole järjestystä niin sielllä ei pian pysty elämään. Tavaroiden etsimiseen menee tuhottomasti aikaa, naisilla on yleensä muutakin muistettavaa kuin missä mikäkin asia on. Sotku on epähygieenistä ja masentavaa. On tutkittu että järjestys ympärillä lisää kaikkien hyvinvointia ja että harvemmin masentuineilla on kotikaan järjestyksessä. Yksineläjillä on ihan paskan hailee missä kunnossa kämppä on, mutta jos siinä pyörii parikin alaikäistä niin ei tule vittujakaan siitä että kaikki on sekaisin.

[QUOTE="Vieras";28994478]Mä en haluaisi nalkuttaa, se on hyvin epämieluisaa ja on inhottavaa olla vihainen päivittäin niinkin turhista asioista! Mutta miks ei käsitetä ettei tavarat voi jäädä lattioille ja pöytäpinnoille? Mies on kyllä fiksu, akateeminen ja äo varmaan kakssataa omasta mielestään. Vittu niitä kenkiä!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]Ehkä miehellä on muutakin mietittävää kuin tavaroiden optimaalinen ja oikea-aikainen sijoittelu naisen luomassa puhtaan harmonisessa kotiorganisaatiossa?

Näitä ketjuja kun lukee niin kiitän taas itseäni siitä että olen sinkku. Äärimmäisen stressaavan ja pitkän työpäivän jälkeen voin huoletta potkia kenkäni mihin haluan ja nakata housut vaikka lattialle ja vaihtaa ne verkkareihin eikä KUKAAN tule pää punaisena höyryämään minulle saman tien kuinka "ajattelematon sika" olen.

Naiset on joskus aivan käsittämättömiä ja suhteellisuudentajuttomia.

"Vieras"
On varmaan muutain mietittävää joo (my ass), mutta naisetkin usein käyvät töissä ja hoitavat kodin siinä ohessa. Mulla on melko haastava työ, joka vie päivisin mehut tehokkaasti, ja sitten kotona on toinen työpäivä edessä. Ei tarvi olla optimaalisesti eikä harmoonisesti sijoiteltu. Kengät (...yllätysyllätys) KENKÄKAAPPIIN, takit (...arvaa minne..) eteisen kaappiin ja astiat (tää on vähän vaikee...) ASTIAKAAPPIIN). Omat kalsarit (täs on perussääntönä, jos on ruskee raita niin pesuun ja jos ei oo raitaa niin omaan vaatekaappiin) tai edes pesuhuoneen lattialle. Nää on aika helppoja eikö.

Vierasmies
[QUOTE="Vieras";28994507]Vierasmies, sä et nyt ollenkaan tajua tätä hommaa eikä sitä sun kalloosi saa näköjään mahtumaan. Jos siellä kotona ei ole järjestystä niin sielllä ei pian pysty elämään. Tavaroiden etsimiseen menee tuhottomasti aikaa, naisilla on yleensä muutakin muistettavaa kuin missä mikäkin asia on. Sotku on epähygieenistä ja masentavaa. On tutkittu että järjestys ympärillä lisää kaikkien hyvinvointia ja että harvemmin masentuineilla on kotikaan järjestyksessä. Yksineläjillä on ihan paskan hailee missä kunnossa kämppä on, mutta jos siinä pyörii parikin alaikäistä niin ei tule vittujakaan siitä että kaikki on sekaisin.[/QUOTE]

Asioissa on monta särmää eikä kaikki ole niin mustavalkoista. Esim. äärimmäinen siisteys ja järjestys ei varmastikaan ole kodista, saati tarpeellista. Miksi elämästä pitäisi käyttää suuri aika siivoiluun ja vielä lisäksi hermoilla ja nalkuttaa sen lisäksi.
En usko, että kaikki tai edes suurin osa miehistä olisi niin epäsiistejä, että nalkutus on tarpeellista? Ehkä se on enemmän naisesta kuuluvaa ääntä jos kaikki ei ole kontrollissa ja naisen kuvitteellisen määräysvallan alla? Tästä vedetään johtopäätös että mies ei arvosta naista kun haluaa tehdä asioita omalla tavallaan.

"Jenis"
Ihan vapaasta tahdostahan toinen aikuinen (=nainen?) tekee niitä kotitöitä. Ei missään kodinhoitolaissa/-asetuksessa lue, että niitä on pakko tehdä ja varsinkaan naisen määräässä mittakaavassa. Miksi olisi ylipäätään tehdä asiat vain kuten nainen haluaa ja jos näin ei tapahdu niin perhehelvetti on irti ja nalkutus vähintään oikeutettua?
Onko näin? Eli jos taloudessa on useampi lapsi, joille pitää saada ruokaa pöytään, vaatetta päälle, jotain tekemistä, hygieniasta pitäisi huolehtia, päiväkotikamppeet ja läksyt, talo hukkuu pölyyn ja hiekkaan, astiat pitäisi pestä, kaupassa käydä jne, niin nainen hoitaa nämä tehtävät vapaasta tahdostaan? Koska missään laissa ei lue että ne on tehtävä? Kerrotko, oi viisas, mitkä näistä tehtävistä voi jättää tekemättä?

Joku rouva
Näitä ketjuja kun lukee niin kiitän taas itseäni siitä että olen sinkku. Äärimmäisen stressaavan ja pitkän työpäivän jälkeen voin huoletta potkia kenkäni mihin haluan ja nakata housut vaikka lattialle ja vaihtaa ne verkkareihin eikä KUKAAN tule pää punaisena höyryämään minulle saman tien kuinka "ajattelematon sika" olen.

Niin, katsos kun vaimotkin haluaisivat toisinaan näin tehdä, mutta valitettavasti aina näin ei tapahdu.

Kas kun tyytyväinen sinkku viihtyy "perhepalstalla" :)

"Vieras"
Levoton: ei mullakaan ollut sinkkuaikoina asiat paikoillaan ja olin hvyinkin sotkuinen ihminen. Mutta perheen myötä on ollut pakko saada asiat järjestykseen, muuten ei jaksa. Oma takki lattialla on vain yksi, mutta jos niitä on neljä siinä niin se vie jo apljon lattiatilaa. En hauku miestäni siaksi tai muuksikaan, nalkutan tasaseen tahtiin vaan :)

• Tykkää
Reactions: Millenia
Joku rouva
[QUOTE="Vieras";28994548]Levoton: ei mullakaan ollut sinkkuaikoina asiat paikoillaan ja olin hvyinkin sotkuinen ihminen. Mutta perheen myötä on ollut pakko saada asiat järjestykseen, muuten ei jaksa. Oma takki lattialla on vain yksi, mutta jos niitä on neljä siinä niin se vie jo apljon lattiatilaa. En hauku miestäni siaksi tai muuksikaan, nalkutan tasaseen tahtiin vaan :)[/QUOTE]

Sama juttu täällä :)

llppö
Valtataistelu, nainen ainakin kuvittelee olevansa miestä verbaalisesti ja ehkä myös sosiaalisesti lahjakaampi ja kuvittelee että näillä taidoilla pystyy hallitsemaan miestä. Miehen käyttämät keinot valtataistelussa on enemmän voima, fyysiset ominaisuudet ja ehkä myös raha.

Niin, katsos kun vaimotkin haluaisivat toisinaan näin tehdä, mutta valitettavasti aina näin ei tapahdu.

Kas kun tyytyväinen sinkku viihtyy "perhepalstalla" :)
Kas kun tyytyväinen sinkku on eronnut jolla on ihan ikiomia lapsia. Vai onko "perheen" määritelmä sinusta aina mies, nalkuttava nainen ja lapset eli "perhepalstalla" ei voi olla jos ei omista huonotapaista tai nalkuttavaa puolisoa lasten lisäksi?

"Vieras"
Mä haluaisin tulla joskus suoraan kotiin ja syödä ja mennä sohvalle vaan makaamaan ja katsomaan telkkaria. Hetkonen mun mieshän tekee niin! Se tulee myöhään kotiin ja ruoka on valmiina odottamassa. Siihen se levahtaa sohvalle ja syö. Mä olen just saanut lapset ehkä nukkumaan tai on iltasadut menossa, pesukoneET on käynnissä ja hommat hanskassa. Keittiö on lähes siivottuna. Tiskikone ehkä odottaa vielä miehen lautasta. Sitten tulen alakertaan ja näen että jääkaapin sisältö on vielä esillä, mies surffaa netissä ja tiskikone ei oo päällä, takki lattialla ja kengät -no sä arvaat varmaan. Ite olen painanut täysillä monta tuntia ilman että olen saanu istahtaakaan ja tää on näkymä. Sit koetan olla sanomatta mitään kunnes napsahtaa. Ja illalla sitten pitäs jaksaa sekstailla ja ottaa suihinki tai jotain... Hahhaha. joo...

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28994459]Se muuten on kumma tuokin kenkien paikoilleenlaittamisen vaikeus. Lapsetkin alkaa sen jo oppia vaikka ovat 4 ja 5 vuotiaat. Mies 30+ ei vieläkään. Ja kun nekin kengät on isot kuin kanootit niin on tosi vaikeaa päästä eteisestä ulos kun useampi miehen kenäpari on siellä levällään. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tai tavaroiden laittaminen takaisin paikoilleen? Lapsetkin osaa siivota jälkensä mutta kun mies tulee niin pian on kaikki ruuvarit ja kynät ja mainokset ja ne vitun kengät levällään. Housut eteisessä riisuttuna kasaan, takki sohvalla ja reppu keskellä lattiaa. Mulla räjähtää pää kun vielä joudun niistä sanomaan. Avaimet hukassa joka vitun aamu kun niitä ei voi etsiä edellisenä iltana taikka laitta aina samalle paikalle että ne löytäisi. Mikä tähän auttaisi, onko jollain vinkkeljä? mUlla on kaksi lasta, yski vitun iso lapsi ja vauva syntyy keväällä. Luulen että hormonihöyryissäni pistän ukon rojut vielä pihalle niin voi levitellä ne ihan rauhassa sinne...[/QUOTE]

Niiiiiiiiin meidän perheestä. Meillä on useampi sisäänkäynti ja olen jopa asentanut miehelle VIISI vaatekaappia VAIN hänen tavaroitaan varten pääsisäänkäynnin eteiseen. Silti se tunkee ne tavaransa meidän pieneen kodinhoitohuoneen sisäänkäyntiin (joka on siis kuraeteinen ja tehty lapsia varten). Yksikin aamu laskin, että siinä kuraeteisessä oli VIIDET miehen 45 - 46 kokoa olevat jalkineet, joista kahdet yli puolimetrisellä varrella varustettuja saappaita. Oli siis heinäkuu ja toiset saappaista olivat sen talvilämpösaappaat. Lisäksi siinä pienessä lasten naulakossa oli niitä miehen takkeja, ml. PILKKIhaalarit... Ja turha varmaan todeta, että ne miestä varten asennetut kaapit kolisevat osittain tyhjyyttään.

miehestä kiinni
Mä oon ollut useamman miehen kanssa, ja se on ihan siitä miestyypistä kiinni että käynnistyykö nalkutus. Jos mies ei a) reagoi mitenkään asiaan mitä sille puhun, en voi tietää onko se kuullut vai ei > toistan saman > eli nalkutan? b) mies unohtaa asiat joita on luvannut tehdä noin millisekunnissa c) mies ei tee osuuttaan hommista oma-aloitteisesti, vaan odottaa kaikkeen naisen kehotusta. Palaa nyt kohtaan a).

"vieras"

Olet tosiaan onnekas. Mietippä, että sinun ei tosiaankaan tarvitse pitkän työpäivän jälkeen alkaa hyppiä kenekään vaatteiden ja tavaroiden yli, että pääset nakkaamaan ne omasi minne haluat. :D

"vieras"

Jos kerran näin on, niin mikä ihme sut ajaa tänne taivastelemaan? Suosittelisin perustamaan yhdessä Vierasmiehen kanssa vaikkapa "Pesunkestävät Sovinistit" -foorumin, ellei sellaista satu jo jossain olemaan.
Onneksi täällä kaksplussalla on myös avarakatseisempia ja ennakkoluulottomampia miehiä.

"vieras"
[quote="vieras";28994574]mä haluaisin tulla joskus suoraan kotiin ja syödä ja mennä sohvalle vaan makaamaan ja katsomaan telkkaria. Hetkonen mun mieshän tekee niin! se tulee myöhään kotiin ja ruoka on valmiina odottamassa. Siihen se levahtaa sohvalle ja syö. Mä olen just saanut lapset ehkä nukkumaan tai on iltasadut menossa, pesukoneet on käynnissä ja hommat hanskassa. Keittiö on lähes siivottuna. Tiskikone ehkä odottaa vielä miehen lautasta. Sitten tulen alakertaan ja näen että jääkaapin sisältö on vielä esillä, mies surffaa netissä ja tiskikone ei oo päällä, takki lattialla ja kengät -no sä arvaat varmaan. Ite olen painanut täysillä monta tuntia ilman että olen saanu istahtaakaan ja tää on näkymä. Sit koetan olla sanomatta mitään kunnes napsahtaa. Ja illalla sitten pitäs jaksaa sekstailla ja ottaa suihinki tai jotain... Hahhaha. Joo...[/quote]

aaamen!

Yhteistyössä