Mikä avuksi pahaan lentopelkoon?

  • Viestiketjun aloittaja Panic
  • Ensimmäinen viesti
Panic
Kärsin kamalasta lentopelosta, joka esiintyy oikeastaan pahimpana yölennoilla joissa lapseni ovat mukana.
Nyt on tiedossa kaksikin tuollaista lentoa, ja paniikki kasvaa mitä lähemmäksi matka tulee.
Mitä tälle voisi tehdä?
Onko kenelläkään vastaavaa?

Lennolla siis pelkään ksikkea ja kaikkia, näen terroristeja joka puolella ja olen vakuuttunut, että syystä tai toisesta kuolemme kaikki kohta.

Kuulostaa naurettavalta omiinkin korviini, mutta tilanteen tullen paniikkia ei millään saa pysymään kurissa.
 
t u
Eli meinaat, että tämän takia kehtaa mennä lääkärin juttusille?
Hyvänen aika, miksi siellä lääkärissä käydään, jos ei vaivoja valittamassa? Toivottavasti et ajattele olevasti ainoa panikeeraaja. Siellä koneessa on muitakin rauhottavien syöjiä.

Pitemmällä tähtäimellä voisit tehdä asialle jotakin ajattelun tasolla. Jos osaat ruotsia, tilaa Christer L. Nordlundin kirja Ångest. Erittäin hyvä ja monipuolinen kirja, jossa kerrotaan ahdistuksen eri muodoista ja eri keinoista päästä niistä eroon.

Löytyy googlaamalla. Mies on mm. "auktroriserad flygpsykolog". Suosittelen kirjaa!
:)
 
Panic
Hyvänen aika, miksi siellä lääkärissä käydään, jos ei vaivoja valittamassa? Toivottavasti et ajattele olevasti ainoa panikeeraaja. Siellä koneessa on muitakin rauhottavien syöjiä.

Pitemmällä tähtäimellä voisit tehdä asialle jotakin ajattelun tasolla. Jos osaat ruotsia, tilaa Christer L. Nordlundin kirja Ångest. Erittäin hyvä ja monipuolinen kirja, jossa kerrotaan ahdistuksen eri muodoista ja eri keinoista päästä niistä eroon.

Löytyy googlaamalla. Mies on mm. "auktroriserad flygpsykolog". Suosittelen kirjaa!
:)

Kyllähän mä sairauksia käyn lääkärillä hoidattamassa, mutta en kärsi mistään pelkotiloista muuten, niin asenne on vähän se, että pitäisi pärjätä ilman nappeja. Mutta edelliset lentokerrat on ollut niin karmeat, että en keksi enää keinoja :(

Kiitos kirjavinkistä! Äidinkieleni on ruotsi, joten täytynee tutustua tuohon kirjaan :)
 
t u
Kyllähän mä sairauksia käyn lääkärillä hoidattamassa, mutta en kärsi mistään pelkotiloista muuten, niin asenne on vähän se, että pitäisi pärjätä ilman nappeja. Mutta edelliset lentokerrat on ollut niin karmeat, että en keksi enää keinoja :(

Kiitos kirjavinkistä! Äidinkieleni on ruotsi, joten täytynee tutustua tuohon kirjaan :)
No sepäs sattui! Kiireellä tilaamaan kirjaa Nordlundilta sitten. :)
 
-
Lentoturmatutkinta -ohjelmaa ei ainakaan kannata katsoa.
Oon ajatellu olla ehkä koskaan enää nousematta lentokoneeseen, mulle se ei ole iso päätös kun matkailu ei muutenkaan kiinnosta.
 
"vieras"
En varmaan koskaan enää uskalla lentokoneeseen astua. Lääkäri määräsi vain propralia eikä se auta. En haluaisi ottaa alkoholiakaan. Että ei sitten varmaan tosiaan lennetä enää.
 
"kkk"
Mulla myös valtava lentopelko ja ahdistus koneessa. Olen kanssa miettinyt jotain nappeja, mutta toistaiseksi olen ollut ilman ja kärsinyt sen valtavan ahdistuksen, joka onneksi helpottaa heti kun koneesta nousee. Kuitenkin paluulento kalvaa mieltä koko matkan, ja jotenkin sitä lomalla ollessa koko ajan ajattelee, että kumpa olisikin jo suomessa, että paluulento olisi ohi. Eli tämä tavallaan pilaa koko loman.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28796956:
Mulle työterveyslääkäri määräsi Propralia ja Opamoxia.
Mites noi lääkkeet oikeasti vaikuttaa koska nyt ollaan lastenkin kanssa menossa matkalle. Ollaanko sitten lamaantuneena penkissä vai huomaavatko lapset että äiti on nyt huumepöllyssä? :)
 
vierailija
Ei lääkärit nykyään mitään pameja kirjoita. Ne sanoo vaan että ota propralia ja tarvittaessa panadolia. Toisilleen lääkärit vain kirjoittelee tehokkaampia lääkkeitä.
 

Yhteistyössä