Mikä avuksi niska-hartiajumiin jos ei ole varaa hierojalle? Eikä ainakaan tähän hätään ole rahaa piikkimattoonkaan

Jotakin venyttelyä, jumppaliikkeitä? Siis jotakin ihan kotona tehtävää. Mulla on pienet käsipainot ja niillä varmaan saisi kans tehtyä jotakin hyviä liikkeitä, minkälaasia?

On nyt jo parisen viikkoa ollut taas sellaanenkin jumitus päällä. :snotty: Haittaa nukkumistakin.
 
b
Vastasin just Vauvalla jollekulle joka kysyi hartianiksejä:

Keppijumppa auttaa, voi tehdä vaikka kotona olkkarissa paria liikettä harjanvarrella tms.:

Nosta keppi rintojen tasalle vaaka-asentoon, ei tarvitse pitää käsiä tikkusuorina. Ota hartianlevyinen ote kepistä. Pyöritä keppiä kuin olisit melomassa, tee isoa ympyrää kummallakin kepin päällä. Voit meloa myös "takaperin".

Ota vähän kapeampi ote kepistä (noin rintojen levyinen) ja nosta keppiä vaaka-asennossa navan kohdalta rintojen yläpuolelle. Koita saada lapaluut liikkeelle.

Nosta keppi niskan taakse, pään tasolle. Ota taas hartianlevyinen ote kepistä. Tee nostoliikettä pään takana: hartian tasalle ja kädet vaikka suoriksi ylös.

Nämä ovat ihan mahtavia ensiapulääkkeitä hartiakipuun. 5-10 minuuttia aamuisin tekee ihmeitä kipeille, jumiin meneville hartioille ja jos ei aamulla ehdi, niin ainakin illalla telkkaria katsoesssa ehtii!
 
asdf
Oikein kunnon punttijumppa, ja punnerruksia, selkälihaksia ja vatsalihaksia. Ei pelkkä paikallinen venyttely auta, vedä lihakset ihan piippuun niin kipu lähtee (ja kenties korvautuu säryllä, mutta no.... )
 
vieras
Pahassa jumissa syytä aloittaa perusliikkeistä; hartioiden nosto/ lasku ja hartioiden pyörittäminen. Kylmäpakkauksesta ( vihannespussi) voi olla apua kipukohtiin. Mutta, ehdottomasti hakemaan apua, kun rahatilanne antaa myöten, ylläpito jää silloinkin itselle.
t. hieroja
 
Perinteisiä venytyksiä kädet ylös ja taivut sivulta toiselle ja kädet pääpällä taivut taaksepäin alaen rintalastasta, pyörittelet hartioita nostat hartiat korviin ja jännität lasket alas.. keppijumppaa kuminauhajumppaa.. laitat lapsesi varovasti kävelemään/kontaamaan selkäsipäällä jos onnistuu
 
siis häh
Scarlett, kerro mulle minkä ikäinen olet? Tuo sun "ystävä ei käytä ehkäsyä ja aina miettii onko sitten raskaana" aloitus kuulostaa jotenkin n. 20v ihmisten touhuilta. Ja nyt ei rahaa edes piikkimattoon, 12?, miten tilanne voi olla se, onko ammattia edes? Ja lasta haluat tuohon talouteen :O
 
Olen itse kärsinut moisista vaivoista taannoin vuosikausia. Sitten aloitin yksinkertaistetun keppijumpan, jossa nostan kepin ylös ja vien sieltä lähes selkää myöten alas. Tämän toistan 100 kertaa aamukahvia odotellessa ja toisen kerran aamukahvin jälkeen. Aikaa ei mene paljon. Sama juttu illalla, pari erää ja paikat pysyy kivuttomina. Jos jätän pois, muutamassa päivässä on paikat jumissa ja herään ajoittain aamuyötä takaraivosärkyyn.
Suosittelen lämpimästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Scarlett, kerro mulle minkä ikäinen olet? Tuo sun "ystävä ei käytä ehkäsyä ja aina miettii onko sitten raskaana" aloitus kuulostaa jotenkin n. 20v ihmisten touhuilta. Ja nyt ei rahaa edes piikkimattoon, 12?, miten tilanne voi olla se, onko ammattia edes? Ja lasta haluat tuohon talouteen :O
Mitä sä tähän rupiat päätäsi rääpimään, mene sinne toiseen ketjuun.
 
siis häh
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Scarlett, kerro mulle minkä ikäinen olet? Tuo sun "ystävä ei käytä ehkäsyä ja aina miettii onko sitten raskaana" aloitus kuulostaa jotenkin n. 20v ihmisten touhuilta. Ja nyt ei rahaa edes piikkimattoon, 12?, miten tilanne voi olla se, onko ammattia edes? Ja lasta haluat tuohon talouteen :O
Mitä sä tähän rupiat päätäsi rääpimään, mene sinne toiseen ketjuun.
Enpä taia mennä. Mukava seurailla sun "rattosta" elämää, tiedon rippeitä niistä keräilen ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Scarlett, kerro mulle minkä ikäinen olet? Tuo sun "ystävä ei käytä ehkäsyä ja aina miettii onko sitten raskaana" aloitus kuulostaa jotenkin n. 20v ihmisten touhuilta. Ja nyt ei rahaa edes piikkimattoon, 12?, miten tilanne voi olla se, onko ammattia edes? Ja lasta haluat tuohon talouteen :O
Mitä sä tähän rupiat päätäsi rääpimään, mene sinne toiseen ketjuun.
Enpä taia mennä. Mukava seurailla sun "rattosta" elämää, tiedon rippeitä niistä keräilen ;)
Mitähän sä muka mun elämästä tiedät. En todellakaan kerro tänne kaikkia. Mutta jos tuo kyttääminen tuo sun elämään sisältöä niin anna mennä vain.
 

Yhteistyössä