MIKÄ AVUKSI JATKUVAAN NAPOSTELUUN?

B-7
Nää päivät kun ei oo mitään ohjelmaa,on ihan kamalia.
Kotona syön koko ajan,käyn jääkaapilla.
Ihan kokoajan.
Ja sitten manaan kun kiloja tulee :headwall:
Mikä avuksi?Miten saan tämän loppumaan? =)
 
Itsellä sama vaiva. Töissä pystyn olemaan syömättä, mutta kotona napostelen koko ajan :headwall: Kokeile jättää huonot naposteltavat kauppaan ja osta tilalle viinirypäleitä tai muita hyviä napostelu marjoja tai hedelmiä tilalle.
 
Laita kaappiin valmiiksi pilkottuja hedelmiä ja marjoja. Vesimelonia, appelsiinia viipaleina, tuoretta ananasta, vadelmia... Niitä on kiva napsia. Ja sitte ehkä pähkinöitä jos tekee mieli muuta kuin makeeta. Voisit kokeilla myös niitä lapsille tarkotettuja maissinaksuja missä ei oo suolaa eikä rasvaa.
 
Mä oon ollu aina kans semmonen napostelija, mut mä oon tietosesti napostellu lähinnä kirsikkatomaattia, kurkkua, paprikaa, salaattia ja porkkanaa. Hedelmät kun runsaasti syötynä lihottavat nekin. Ja jos on tehnyt jotain makeaa tai esim. pähkinöitä mieli, oon lähteny kävellen niitä kaupasta hakemaan jotta saisi senkin energian kulutettua jo ennen syöntiä. Paha vaan jos kauppa on vieressä... :/ Ja hedelmät oon yleensä syöny maustamattoman jugurtin kera niin on tullu samalla huolehdittua tosta kalsiumin tarpeesta. Suolasen kaipuuseen oon keittäny kananmunia ja syöny niitä suolalla maustettuna tai sitten viipaloinut perunan, voidellut öljyllä, paistanut uunissa ja maustanut suolalla. Eli kaikki mikä lihottaa on ollut suuren vaivan takana eli niitä ei ihan joka hetki tule silloin napsittua. Toivottavasti vinkeistä on apua. Ai niin ja kun kasvikset oikein tympäsevät, olen dippaillut niitä välillä kevytkermaviiliin jonka olen maustanut itse aina kaapista löytyvillä mausteilla tai sitten dipannut taco kastikkeeseen. Saa vähän vaihtelua makuihin. :D
 
Liika hiilarien syöminen aiheuttaa naposteluhimoa, sillä se pistää verensokerin heittelemään. Kun verensokeri alkaa taas laskea, kroppa ilmoittaa siitä napostelun"tarpeella".

Mä olin ennen aivan älytön napostelija. Mutta pääsin tavasta eroon muuttamalla ruokavaliota hyvähiilarisempaan suuntaan: vähemmän ns. nopeita hiilareita, enemmän hitaita. Eli suomeksi enemmän täysjyvää, kasviksia, vähemmän vaaleita vehnäjauhoja, riisiä, perunaa, pastaa ja tietty minimaalisesti selkeetä sokeria sisältäviä tuotteita. Rasvaakaan en kaihda. B)

Lisähuomautuksena sen verran, et jos syöt paljon kevyt-tuotteita: kevytleikkeleitä yms. huomaa, että syöt paljon piilosokeria. Kun rasvaa poistetaan, maku pitää korvata jollakin ja huomaat, kun luet sitä tuoteselostetta, et se on usein just sokeri. :)
 
AAM
:wave: :ashamed: oikein hävettää mutta lupasin itselleni tänään huomisesta eteenpäin ryhdistäytyä.. vaihdan namit kurkkuun ja babyporkkanoihin ja appelsiineihin (kunhan kauppaan pääsen) ja siihen dippiin. tai jos ei oo tai muista niin kuin usein niin paljaalteen saa luvan mennä.
Hjyi ja sipsit on taas palanneet 10 vuoden jälkeen :headwall: :headwall: ja kun ne on niitä kartanon sipsejä joista ei tuu ikävän makuista kalvoa suuhun niin ei osaa lopettaa syömistä ennenkuin pussi on tyhjä. Jos puoliso ei ole auttamassa... pitääkän ostaa semmoinen sit jatkossa... raskauden jälkeen siis :ashamed: kahtia ;)
 

Yhteistyössä