Mikä asuinalue paras Tampereella?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hervanta herättää tunteita. :D Etelä-Hervannan rivi- ja omakotitaloalueita suosittelen lämpimästi (rauhallista on), itse en taas Pohjois-Hervantaan muuttaisi. Yhtään nistiä en ole nähnyt, opiskelijoita sen sijaan vähän enemmän, mutta sehän on mukava asia. ;) Mutta njoo, Hervanta ei oo kyllä mikään unelma, mutta puhtoisampi kuin esimerkiksi Tesoma.

Tammela on nättiä, mutta tietysti voi olla vähän rauhatonta, kun niin lähellä keskustaa.

Hervannan perukoilta menee bussilla 25 min. keskustaan, nyt uusien reittien myötä vielä nopeutuu (ainakin bussi nro 30).

Esimerkiksi Leinola ihan mukavanoloista aluetta, mutta jotenkin sieltä köröttelee vielä kauemmin bussilla keskustaan kuin Hervannasta, ainakin sellainen mielikuva on mulle jäänyt.

EDIT. Piti vielä sanoa, että Multisiltaan en haluaisi muuttaa, olen huonoa kuullut siitä. Mikä lie sitten asian todellinen laita..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Tampere on KAUHEE junttikaupunki, en ikinä vois muuttaa sinne!!! :x
Pakko peesailla, ja murrekkin on karmean kuulosta.
Onneksi Tampereella on Pispala, jossa asuu taiteilijat, muusikot, kansanedustajat, juopot, hipit ja ne muut. Juntit jää sinne Tesomalle määkymään sitä murrettansa :snotty:
Tamperehan on nykyisn opiskelija kaupunki, joten murteita on varmasti monia. Hui, sielhän asuu jopa ulkolaisia :eek: Eikö junttila ole paikka missä ei asu kun suomalaisia juntteja?

Mutta itse kysymykseen. Jos rahaa löytyy ostakaa komia tölli Tahmelasta/ Pispala sektorilta. Saatte rahanne palamaan ja alue on ehdottomasti Tampereen parhaita.
Jos kaipaatte hieman enemmän kauupungin urbaania sykettä, pistäkää rahaa haisemaan ja ostakaa asunto Pyynikiltä. Siinä toisiksi paras paikka Tampereella.
Jos muutatte vuokralle, joudutte luultavasti tyytyä vähempään. Ellei onni satu potkaisemaan.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Onneksi Tampereella on Pispala, jossa asuu taiteilijat, muusikot, kansanedustajat, juopot, hipit ja ne muut. Juntit jää sinne Tesomalle määkymään sitä murrettansa :snotty:
Tamperehan on nykyisn opiskelija kaupunki, joten murteita on varmasti monia. Hui, sielhän asuu jopa ulkolaisia :eek: Eikö junttila ole paikka missä ei asu kun suomalaisia juntteja?

Mutta itse kysymykseen. Jos rahaa löytyy ostakaa komia tölli Tahmelasta/ Pispala sektorilta. Saatte rahanne palamaan ja alue on ehdottomasti Tampereen parhaita.
Jos kaipaatte hieman enemmän kauupungin urbaania sykettä, pistäkää rahaa haisemaan ja ostakaa asunto Pyynikiltä. Siinä toisiksi paras paikka Tampereella.
Jos muutatte vuokralle, joudutte luultavasti tyytyä vähempään. Ellei onni satu potkaisemaan.
Mä olen miettinyt että miks sä olet niin tuttu, mutta nyt taisin tunnistaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Mä olen miettinyt että miks sä olet niin tuttu, mutta nyt taisin tunnistaa :)
Höpö höpö

Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Peltolammi on kiva paikka kans. Tai ainakin mä tykkään.
mä myös tykkään peltsusta, on ainakin rauhallista ja luonto lähellä, tosin vastaavasti sitten keskustaan on matkaa :/

me tosi asustellaan pispalassa ja ollaan kyllä viihdytty :D
persoonallista väkeä täällä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:
mä myös tykkään peltsusta, on ainakin rauhallista ja luonto lähellä, tosin vastaavasti sitten keskustaan on matkaa :/

Asutteko ylä- vai ala-pispalassa?

ylä-pispalassa, nässyn puolella harjua :whistle:

ylä-pispalassa, nässyn puolella harjua :whistle:
Tuttua seutu. Aikaisemmin tuli käytyä siellä leikkipuistossa lasten kanssa
=)
Muoks, tai siis sähän voit tarkottaa muutakin kun Pispalanharjua :D
No tuttua seutua.

Pispala on mun mielestäni vähän yliarvostettua. Siellä on kyllä todella idyllisiä, ihania puutaloja ja muutenkin kaunista seutua. Mutta sitten sieltä Pispalasta löytyy myös jonkun arkkarin ja toisenkin älytön veto eli hirveän rumat kerrostalot :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Pispala on mun mielestäni vähän yliarvostettua. Siellä on kyllä todella idyllisiä, ihania puutaloja ja muutenkin kaunista seutua. Mutta sitten sieltä Pispalasta löytyy myös jonkun arkkarin ja toisenkin älytön veto eli hirveän rumat kerrostalot :headwall:
no, eihän kaikki tykkää hervannastakaan...

Jep, mutta Pispala nyt on kuitenkin yleisesti ottaen se tunnettu ja mainostettu alue Tampereella - että siihen nähden vähän pettymys. Mäkin oon aina romantisoinut Pispalaa, mutta viime aikoina oon ajellut sen läpi enemmänkin ja olen tajunnut, että ei se niiiin upea kuitenkaan ole. (Tosin kyllä mä ottaisin riemusta kiljuen asunnon Pispalan puutalokortteleista, jos vaan olisi rahaa.)

Mutta niin, vaikka tuossa edellä avauduin Hervannasta niin en mää sitä nyt kuitenkaan niin paljon rakasta.. :)

Jep, mutta Pispala nyt on kuitenkin yleisesti ottaen se tunnettu ja mainostettu alue Tampereella - että siihen nähden vähän pettymys. Mäkin oon aina romantisoinut Pispalaa, mutta viime aikoina oon ajellut sen läpi enemmänkin ja olen tajunnut, että ei se niiiin upea kuitenkaan ole. (Tosin kyllä mä ottaisin riemusta kiljuen asunnon Pispalan puutalokortteleista, jos vaan olisi rahaa.)

Mutta niin, vaikka tuossa edellä avauduin Hervannasta niin en mää sitä nyt kuitenkaan niin paljon rakasta.. :)
Se todellinen Pispala löytyy niiltä pikkuteiltä joita pitkin tuskin ajelet. pispalan valtatie toki on reunustettu muutamalla rumalla kerrostalolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ojy:
Leinolaa ja Atalaa on siellä asuvat tutut ja sukulaiset kehuneet kovasti, en tiedä tarkemmin. Itsekin etsitään Tampereelta kämppää parhaillaan...
Palvelut Hervannassa ovat kyllä aivan eri luokkaa kuin Leinola-Atala-akselilla. :whistle: Eli Herwood rules! B) Hervannassa lisäksi edullinen asumistaso sekä hyviä ulkoilualueita. Niin, ja uusi ostoskeskuskin. =)

Tampereelle tai seudulle muuttamassa
Heip!

Olemme mieheni kanssa muuttamassa Tampereelle tai Tampereen seudulle kesän aikana. Olemme kohta kolmekymppisiä "akateemisia", ja toivottavasti lähivuosina meistä tulee lapsiperhe. Mietimme asunnon ostoa, ja hinnoiltaan kukkarollemme sopivia olisivat lähinnä Tesoma, Kaukajärvi, Hervanta sekä Lentävänniemi, ja näistä kaksi ensimmäistä olemme jo hylänneet, koska emme niistä ole paljonkaan hyvää lapsiperheen kannalta kuulleet. Jäljelle jäisivät siis Hervanta ja Lentävänniemi. Minkälaisia nämä ovat lapsiperheen asuinalueena?

Hervanta: Lapsia on paljon, mutta onko rauhallista ja turvallista? Lähinnä olemme katsoneet Teekkarinkadun seutua ja siitä alaspäin ja toisaalta myös Ahvenisjärven länsipuolta, eli Teekkarinkadulta hiukan ylöspäin. Onko tällä alueella minkälaista asua? Puistoja? Lapsia? Opiskelijoita? Teinejä? Juoppoja? Häiriköitä?

Lentävänniemi: Onko lapsiperheitä paljon? Onko puistoja ja muuta tekemistä lapsille? Kulkevatko bussit hyvin? Onko alueella minkälaista porukkaa? Onko vain vanhuksia vai miten?

Meille ulkoilumahdollisuudet ovat tärkeitä ja vesistöistä pidämme, joten molemmat kai ovat sen puolesta hyviä alueita?

(Mahdollisia vaihtoehtoja ovat myös Kangasala ja Nokia...)

Kiitoksia jo etukäteen!! :)

hei
lentsussa ja hervanassa olen asunut,suosittelen hervantaa.
lentsussa on tasana yksi kauppa vaikka lielahti on lähellä missä taas on kaikki palvelut.
taitaa siällä olla pari puistoa,kulkuyhteydet on huonot menee vain yksi bussi nro 16.
kaksi baaria löytyy juoppoja on jonkin verran mutta myös lapsiperheitä ,itse koin lentsun tylsänä asuinpaikkana

hervanassa on kaikki palvelut lähellä monta puistoa hyvät kulkuyhteydet meneee monta bussia 30,23,6,13,39,20.
lapsiperheitä paljon myös juoppoja,häiriköitä mutta niitä nyt löytyy kaikista kaupunginosista.
hervannassa asunalueeksi suositelen etelä-hervantaa näyttelijän aluetta tai arkkitehdinkatua,myös uusi asuinalue on hyvin rauhallista ja lapsiystävällistä asuinaluetta.

Tampereelle tai seudulle muuttamassa
Kiitoksia. :) Me olemme itsekin aika tylsiä, joten siinä mielessä Lentävänniemi voisi meille jopa sopia.

Kuten sanottu, Lentävänniemessä olemme katselleet noita Pikkusaarenkujan, Porrassalmenkujan sekä Jänislahdenkadun ympäristöjä. Meillä on auto, jolla tarvittaessa kyllä pääsee asioita hoitamaan.

Asuinympäristössä olisi mukavaa, jos löytyisi lapsille (ja tietty äidillekin) seuraa läheltä ja ettei olisi pelkästään kyttääviä mummoja taikka sitten "vaarallisia" naapureita. Ja olisi mukavaa, jos olisi sellaista rauhallista ulkoilumahdollisuutta. Ettei tarvitsisi pelätä joka kadunkulmaa. Ja jos kaunistakin vielä olisi, niin ei sekään pahitteeksi ole. Miksikäs muuten Lielahden kohdalla haisee vieläkin? Eikös tehdas olekaan suljettu?

Hervantaan miellyttiin kyllä tavallaan myös, juurikin koska siellä on niin paljon kaikkea. Mutta nuo Näyttelijänkadun ja uuden asuinalueen asunnot eivät oikein meidän kukkarollemme sovi, niin koitamme haarukoida, mitkä "meidän hintaisista" asunnoista sijaitsisivat suhteellisen turvallisella alueella. Opiskelijat eivät meitä häiritse. Lähinnä tosiaan tuo turvallisuus on tärkeämpää kuin ehdoton rauhallisuus. Minkälaista tuo Teekkarinkadun ja Arkkitehdinkadun välimaasto on?

Hervanta. En nykyään asu siellä, mutta viihdyimme hyvin pari vuotta sitten ja se on kehittyvä alue ja esim. terveyskeskus, kirjasto ja kauppoja löytyy ja keskustaan pääsee hyvin bussilla. Toki Hervannassa on hyviä ja huonoja alueita, on se sen verran iso.

Mansen likka
Alkuperäinen kirjoittaja Tampereelle tai seudulle muuttamassa:
Heip!
Ikäni Tampereen seudulla (myös Hervannassa pitkään) asuneena muuttaisin ennemmin Kangasalle tai Nokialle kuin Hervantaan tai Lietsuun.

Perustelut: pienemmässä kunnassa esim. terveyspalvelut on aivan toiset kuin isossa kaupungissa. Esim. erikoislääkäreitä ei edes yritetä pitää vaan kirjoitetaan suoraan maksusitoumus yksityiselle.

Murunen
Kyllä se minäkin liputan Hervannan puolesta. Siellä olen 20v elämästäni asunut, asunut myös Hallilassa, Korkinmäessä ja Kalevassa. Tuttavia asuu joka puolella Tamperetta.

Ja ihan sillä perusteella ja nykyään täältä satojen kilometrien päästä voin sanoa, että ei ole Hervannan voittanutta :) Palvelut ovat loistavat, liikenneyhteydet myös. Löytyy luontoa, rauhaa, kouluja, päiväkotia, terveyspalveluita.. Ei Hervanta ole pelkkä betonilähiö, ehei. Se on oma kaupunkinsa, jossa asuu reippaasti yli 20 000 asukasta. Taitaapi olla jo 25 000. Että siihen mahtuu jos mitä. Mihinkä kaupunkiin ei mahtuisi :)

Kisu
Alkuperäinen kirjoittaja Tampereelle tai seudulle muuttamassa:
Heip!

Hervanta: Lapsia on paljon, mutta onko rauhallista ja turvallista? Lähinnä olemme katsoneet Teekkarinkadun seutua ja siitä alaspäin ja toisaalta myös Ahvenisjärven länsipuolta, eli Teekkarinkadulta hiukan ylöspäin. Onko tällä alueella minkälaista asua? Puistoja? Lapsia? Opiskelijoita? Teinejä? Juoppoja? Häiriköitä?

Lentävänniemi: Onko lapsiperheitä paljon? Onko puistoja ja muuta tekemistä lapsille? Kulkevatko bussit hyvin? Onko alueella minkälaista porukkaa? Onko vain vanhuksia vai miten?

Meille ulkoilumahdollisuudet ovat tärkeitä ja vesistöistä pidämme, joten molemmat kai ovat sen puolesta hyviä alueita?

Kertomasi perusteella olette samantapainen perhe kuin mene. Olen asunut Tampereen länsi- ja itä-puolella eri paikoissa mm. Hervannassa.
Molempiin mainitsemiisi paikkoihin pääsee bussilla.
Lentävänniemeä pidetään hieman parempana paikkana, mutta tosiasiahan on että kaikista kaupunginosista voi löytyä itselle juuri mukava paikka. Itse lapsiperheelle valitsisin Lentävänniemen.
Molemmat asuinalueet ovat ns. vanhoja asuinalueita, joilta löytyy kaikenlaisia asuntoja ja sen myötä myös kaikenikäisiä asukkaita.
Hervannassa on paremmat ulkoilumahdollisuudet ja muutama järvi. Lentävänniemi on Näsijärven rannalla.
Hervannassa on enemmän ns.laitapuolen kulkijoita ja tottakai opiskelijoita. Lentävänniemessä ei ole juurikaan opiskelijoita.
Molemmissa on tekemistä lapsille, perhekerhoa, harrastuksia jne. Koulutkin ovat lähellä.

Toivottavasti löydätte itsellenne sopivan kodin!

Yhteistyössä